Zware DNS problemen
Goedemiddag allen.
Ga maar meteen met de deur in huis vallen, ik kamp al sinds afgelopen zaterdag met zware DNS problemen.
Afgelopen zaterdag dan ook meteen gebeld met de KS. Die hebben mijn router netjes gereset vanaf een afstandje. Probleem leek te verholpen zijn.
Helaas, sinds maandag middag weer problemen... Websites die de eerste keer niet door komen (DNS_PROBE_ERROR) en na een keer F5 (of automatische reload) wel ineens laden.
Services, zoals Steam, Whatsapp die allemaal moeite hebben om door te komen.
Dus ik weer bellen met de KS.
"Ja meneer, wij zien dat u een reset hebt gehad, maar wij kunnen verder niks zien aan onze kant, dus het moet aan U liggen."
Ik met m'n beetje netwerk verstand heb van te voren natuurlijk alle stappen doorlopen die ik afgelopen zaterdag ook heb door gelopen. Voordat ik dat uitgelegd had, was ik ook alweer een kwartier verder, maar dat terzijde.
"U kunt het op het forum proberen, misschien dat hun iets weten." (vond ik een raar antwoord, maar hier ben ik!)
"En we kunnen pas een monteur inschakelen als wij iets zien."
Hier was ik het niet mee eens, en heb de KS gelukkig wel zover gekregen om de TD in te schakelen.
"Nee, meneer, ik heb het ook samen met een collega bekeken, en uw probleem ligt echt niet aan onze apparatuur. Het moet aan uw kant zijn."
I beg to differ;
Heb een simpele DNS evaluatie uitgevoerd.
Excuus voor de IPV6 adressen die hier nog tussen staan (heb ze eruit gefiltered bij de 2e screenshot)
Een minuut later nog een keer dezelfde test uitgevoerd.
Wat mij vooral verbaasd is het grote aantal percentages packet-loss (lost(%)) die ik heb. Wat dan ook weer de DNS_PROBE_ERROR kan verklaren.
Nu krijg ik volgende week woensdag morgen (dagje vrij nemen voor de monteurs, het is helaas niet anders) de monteur over de vloer. Maar ik word natuurlijk niet heel erg blij van nog een week met dit probleem te zitten...
Dus mijn vraag, heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
De meeste default dingen heb ik al bekeken, dus. PC rebooten, Router rebooten, Router resetten, DNS Flush, DNS primary en secondary aanpassen in de router/PC. Niks lijkt te helpen...
Met vriendelijke groeten,
Tim.
Edit :
Om maar even aan te geven dat het echt een DNS issue is. Als alle DNS adressen in de pool zitten krijg ik dus dit :
Ga maar meteen met de deur in huis vallen, ik kamp al sinds afgelopen zaterdag met zware DNS problemen.
Afgelopen zaterdag dan ook meteen gebeld met de KS. Die hebben mijn router netjes gereset vanaf een afstandje. Probleem leek te verholpen zijn.
Helaas, sinds maandag middag weer problemen... Websites die de eerste keer niet door komen (DNS_PROBE_ERROR) en na een keer F5 (of automatische reload) wel ineens laden.
Services, zoals Steam, Whatsapp die allemaal moeite hebben om door te komen.
Dus ik weer bellen met de KS.
"Ja meneer, wij zien dat u een reset hebt gehad, maar wij kunnen verder niks zien aan onze kant, dus het moet aan U liggen."
Ik met m'n beetje netwerk verstand heb van te voren natuurlijk alle stappen doorlopen die ik afgelopen zaterdag ook heb door gelopen. Voordat ik dat uitgelegd had, was ik ook alweer een kwartier verder, maar dat terzijde.
"U kunt het op het forum proberen, misschien dat hun iets weten." (vond ik een raar antwoord, maar hier ben ik!)
"En we kunnen pas een monteur inschakelen als wij iets zien."
Hier was ik het niet mee eens, en heb de KS gelukkig wel zover gekregen om de TD in te schakelen.
"Nee, meneer, ik heb het ook samen met een collega bekeken, en uw probleem ligt echt niet aan onze apparatuur. Het moet aan uw kant zijn."
I beg to differ;
Heb een simpele DNS evaluatie uitgevoerd.
Excuus voor de IPV6 adressen die hier nog tussen staan (heb ze eruit gefiltered bij de 2e screenshot)
Een minuut later nog een keer dezelfde test uitgevoerd.
Wat mij vooral verbaasd is het grote aantal percentages packet-loss (lost(%)) die ik heb. Wat dan ook weer de DNS_PROBE_ERROR kan verklaren.
Nu krijg ik volgende week woensdag morgen (dagje vrij nemen voor de monteurs, het is helaas niet anders) de monteur over de vloer. Maar ik word natuurlijk niet heel erg blij van nog een week met dit probleem te zitten...
Dus mijn vraag, heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
De meeste default dingen heb ik al bekeken, dus. PC rebooten, Router rebooten, Router resetten, DNS Flush, DNS primary en secondary aanpassen in de router/PC. Niks lijkt te helpen...
Met vriendelijke groeten,
Tim.
Edit :
Om maar even aan te geven dat het echt een DNS issue is. Als alle DNS adressen in de pool zitten krijg ik dus dit :
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.