Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel

  • 27 januari 2019
  • 7 reacties
  • 879 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik ben bezig met nieuw abonnement. Van caiway naar t-mobilethuis. Reeds aangevraagd. Helaas zie ik nu dat het geen glasvezelabonnement
is. Volgens inloggen postcode kan dat niet. Bij caiway en kpn krijg ik op postcode wel aansluit. In mijn meterkast zit ook glasvezelkabel en aansluitkasje. Nu maak ik daar nog geen gebruik, maar dat wil ik wel.
wat is wijsheid?

Beste antwoord door Marcel MCi

Op het "CIF" netwerk (waar Caiway de meest bekende provider op is) is het in de meeste gevallen niet mogelijk om diensten te krijgen van b.v. T-mobile of KPN. (Zij hebben hun eigen glasvezelnetwerk via Reggefiber / KPN)
Het is niet dat het niet mag van CIF, de kosten om gebruik te maken van deze verbindingen is vaak te hoog.
Voor T-mobile ben je dan aangewezen op de DSL telefoonlijn voor je verbinding. Daarbij is de afstand tot de wijkcentrale bepalend welke maximale snelheid op jouw adres mogelijk is.

Mvg. Marcel
Bekijk origineel

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9636 reacties
  • 27 januari 2019
T-Mobile kan geen aansluitingen leveren via CAIW glasvezel kabel. Omdat Caiw te klein is gelden er geen wettelijke verplichtingen om dat netwerk voor anderen open te stellen.

Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • Antwoord
  • 27 januari 2019
Op het "CIF" netwerk (waar Caiway de meest bekende provider op is) is het in de meeste gevallen niet mogelijk om diensten te krijgen van b.v. T-mobile of KPN. (Zij hebben hun eigen glasvezelnetwerk via Reggefiber / KPN)
Het is niet dat het niet mag van CIF, de kosten om gebruik te maken van deze verbindingen is vaak te hoog.
Voor T-mobile ben je dan aangewezen op de DSL telefoonlijn voor je verbinding. Daarbij is de afstand tot de wijkcentrale bepalend welke maximale snelheid op jouw adres mogelijk is.

Mvg. Marcel

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 27 januari 2019
Dag Marcel
Klopt, maar daar kwam ik te Amsterdam achter. Mijn vraag was kun je mijn bestelling annuleren?

  • is een King Poster
  • 173 reacties
  • 27 januari 2019

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 27 januari 2019
Ik wil ik langs graag een internet/tv abonnement annuleren. Onderste steen gaat over mobiek abonnement, daar kom ik niet verder nee.

Marcel MCi
Forum|alt.badge.img+2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 770 reacties
  • 27 januari 2019

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
Bedankt voor het meedenken Marcel, OndersteSteen en eric_2! Mijn stilte is te verklaren vanwege een fout in systeem, waardoor berichten niet goed binnen kwamen. Kwibus is ondertussen gelukkig geholpen! 😁

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen