Beantwoord
Traag bekabeld internet en hoge ping in avonduren
Beste lezer,
Aangezien circa 15 keer bellen met de klantenservice geen effect heeft maar eens op deze manier: ik heb sinds de aansluiting van mijn T-mobile thuis abonnement twee maanden geleden elke avond last van ontzettend traag internet (downloadsnelheid soms maar 3 MB/s) en hoge ping (meer dan 200 ms). Dit probleem doet zich alleen 's avonds voor; overdag is de downloadsnelheid (50 MB/s) en ping (7 ms) prima. Zie hiervoor bijgevoegde screenshots. Het probleem treedt rond 21u op en duurt 1 tot 2 uur en verdwijnt vervolgens vanzelf. Dit is met zowel bekabeld internet als met wifi.
Aangezien de verbinding overdag prima is lijkt dit op een capaciteitsprobleem in de avond wanneer veel mensen thuis tv kijken en op internet gaan, wellicht van een wijkcentrale.
De vele medewerkers van de klantenservice die ik sinds het melden van dit probleem (20 september via email) zijn erg aardig en behulpzaam, maar twee maanden later bestaat dit probleem nog steeds. Er is een monteur langs geweest (overdag) die heeft geconstateerd dat de lijn in orde is, er heeft een factory reset van het modem plaatsgevonden, we hebben met een andere ethernetkabel getest, het modem is verschillende keren op afstand uitgelezen - nog zonder resultaat.
Dit is vervelend, maar wat ik werkelijk schandalig vind is dat aan de telefoon mij door 6 verschillende klantenservicemedewerkers (namen zal ik hier niet noemen) is beloofd dat ik de volgende dag door hen teruggebeld of gemaild zal worden met meer informatie of opvolging. Dit is letterlijk geen enkele keer gebeurd!
Vervolgens gaat er van alles mis in de communicatie waardoor ik bijvoorbeeld een uitnodiging krijg voor een monteur voor het verbeteren van de wifi (de wifi is overdag prima in orde), mails krijg of ik nog meer screenshots kan opsturen (ik heb er al 4 opgestuurd) en of ik weer wil wachten op een reactie van de technische dienst, om vervolgens te horen dat zij niets bijzonders kunnen zien (omdat er overdag gemeten is in plaats van 's avonds).
Twee maanden later ben ik het zat. Of het probleem moet nu eindelijk opgelost worden, of ik wil het contract boeteloos kunnen opzeggen en het abonnementsgeld voor de afgelopen twee maanden terug krijgen omdat internet voor een groot gedeelte van de avond (als wij 's avonds thuiskomen) nauwelijks bruikbaar is.
Gr MatthijsM
Aangezien circa 15 keer bellen met de klantenservice geen effect heeft maar eens op deze manier: ik heb sinds de aansluiting van mijn T-mobile thuis abonnement twee maanden geleden elke avond last van ontzettend traag internet (downloadsnelheid soms maar 3 MB/s) en hoge ping (meer dan 200 ms). Dit probleem doet zich alleen 's avonds voor; overdag is de downloadsnelheid (50 MB/s) en ping (7 ms) prima. Zie hiervoor bijgevoegde screenshots. Het probleem treedt rond 21u op en duurt 1 tot 2 uur en verdwijnt vervolgens vanzelf. Dit is met zowel bekabeld internet als met wifi.
Aangezien de verbinding overdag prima is lijkt dit op een capaciteitsprobleem in de avond wanneer veel mensen thuis tv kijken en op internet gaan, wellicht van een wijkcentrale.
De vele medewerkers van de klantenservice die ik sinds het melden van dit probleem (20 september via email) zijn erg aardig en behulpzaam, maar twee maanden later bestaat dit probleem nog steeds. Er is een monteur langs geweest (overdag) die heeft geconstateerd dat de lijn in orde is, er heeft een factory reset van het modem plaatsgevonden, we hebben met een andere ethernetkabel getest, het modem is verschillende keren op afstand uitgelezen - nog zonder resultaat.
Dit is vervelend, maar wat ik werkelijk schandalig vind is dat aan de telefoon mij door 6 verschillende klantenservicemedewerkers (namen zal ik hier niet noemen) is beloofd dat ik de volgende dag door hen teruggebeld of gemaild zal worden met meer informatie of opvolging. Dit is letterlijk geen enkele keer gebeurd!
Vervolgens gaat er van alles mis in de communicatie waardoor ik bijvoorbeeld een uitnodiging krijg voor een monteur voor het verbeteren van de wifi (de wifi is overdag prima in orde), mails krijg of ik nog meer screenshots kan opsturen (ik heb er al 4 opgestuurd) en of ik weer wil wachten op een reactie van de technische dienst, om vervolgens te horen dat zij niets bijzonders kunnen zien (omdat er overdag gemeten is in plaats van 's avonds).
Twee maanden later ben ik het zat. Of het probleem moet nu eindelijk opgelost worden, of ik wil het contract boeteloos kunnen opzeggen en het abonnementsgeld voor de afgelopen twee maanden terug krijgen omdat internet voor een groot gedeelte van de avond (als wij 's avonds thuiskomen) nauwelijks bruikbaar is.
Gr MatthijsM
Beste antwoord door Brian
Hi Matthijs, we hebben inmiddels de resultaten van de duurmeting van de netbeheerder ontvangen en zij geven aan een stabiele lijn te zien zonder dips of onderbrekingen, ook in de avonduren. Ook onze eigen metingen geven aan dat de lijn stabiel is dus ik kan de dips in snelheid niet verklaren maar het is duidelijk dat ze wel bij je voorkomen. In een eerder bericht sprak je over opzegging, mocht je dit willen laat het mij dan nog even weten, dan zorg ik er voor dat je kosteloos op kan zeggen. Ik heb dan alleen nog even een datum nodig per wanneer je het abonnement stop wil zetten. Doe dit dan niet via een overstap, in dat geval wordt er namelijk automatisch een afkoopsom van het abonnement in rekening gebracht. Ik hoor het graag van je Matthijs!
Bekijk origineelReageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.