Beantwoord
modem-router ip-adres instellen op 192.168.3.100
Krijg de melding is niet een geldig ip adres, dit word wel bij de KPN modem toegestaan, hoe krijg je dat toch voor elkaar? Al mijn andere router's en apparaten zitten op een ip adres 192.168.3.x ook al is dat ongebruikelijk.
Beste antwoord door Folkert
192.168.3.100 is alleen een geldig IP adres als je router daar goed voor ingesteld staat.
Algemeen is het handig je router zelf het adres 192.168.x.1 toe te wijzen, je aangesloten apparaten kunnen dan 192.168.x.2 t/m 192.168.x.253 gebruiken. De laatste 2 adressen 254 en 255 zijn voor andere doeleinden.
Mijn advies is de router op adres 1 en de apparaten IP adressen toe laten wijzen via de DHCP server in de router, dan voorkom je problemen. Als je bepaalde apparaten vaste adressen wilt laten gebruiken stel dit dan op de router in en niet op het aangesloten apparaat, zo krijg je nooit IP adres conflicten.
Bekijk origineelAlgemeen is het handig je router zelf het adres 192.168.x.1 toe te wijzen, je aangesloten apparaten kunnen dan 192.168.x.2 t/m 192.168.x.253 gebruiken. De laatste 2 adressen 254 en 255 zijn voor andere doeleinden.
Mijn advies is de router op adres 1 en de apparaten IP adressen toe laten wijzen via de DHCP server in de router, dan voorkom je problemen. Als je bepaalde apparaten vaste adressen wilt laten gebruiken stel dit dan op de router in en niet op het aangesloten apparaat, zo krijg je nooit IP adres conflicten.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.