Beantwoord
Draaien eigen services op particuliere glasvezel verbinding
Beste T-Mobile,
Mijn nieuwbouw huis heeft glasvezel internet via ReggeFiber.
Ik overweeg internet bij jullie aan te vragen dat dan via het KPN Wholesale netwerk zal gaan lopen.
Voordat het zover is zou ik graag willen weten of jullie standaard bepaalde TCP/UDP poorten gesloten hebben.
Ik wil namelijk de mogelijkheid om eigen services te kunnen draaien (waaronder smtp met en zonder ssl/tls en VPN, ovpn, ipsec of een andere varriant).
Ook is het handig om te weten of ik een vast IP adres kan krijgen, zo niet, hoelang duurt jullie DHCP lease op dit momen?
Groet,
Wieger
Vroeger was ik verwend
Mijn nieuwbouw huis heeft glasvezel internet via ReggeFiber.
Ik overweeg internet bij jullie aan te vragen dat dan via het KPN Wholesale netwerk zal gaan lopen.
Voordat het zover is zou ik graag willen weten of jullie standaard bepaalde TCP/UDP poorten gesloten hebben.
Ik wil namelijk de mogelijkheid om eigen services te kunnen draaien (waaronder smtp met en zonder ssl/tls en VPN, ovpn, ipsec of een andere varriant).
Ook is het handig om te weten of ik een vast IP adres kan krijgen, zo niet, hoelang duurt jullie DHCP lease op dit momen?
Groet,
Wieger
Vroeger was ik verwend
Beste antwoord door Brian
Hi MetalBeerGeek (mooie naam trouwens :)),
Goed om te horen dat je overweegt om klant te worden! Als specifieke aanvulling op het antwoord van Hidden:
Wij blokkeren standaard Poort 135 t/m 139 op UDP en TCP. Dit is om klanten te beschermen tegen de meest gebruikte (en meest eenvoudige) manier van hacken. Daarnaast wordt poort 445 geblokkeerd en zijn poorten 8080 en 5060 bezet. Voor VoIP kan je eventueel wel andere poorten gebruiken zoals 5061 of 5070.
We gebruiken een dynamisch IP-adres maar in de praktijk verandert deze nauwelijks en behoudt je je IP-adres maanden of zelfs jaren. Mocht dit echt een probleem zijn dan kan je inderdaad zelf een DDNS service gebruiken zoals Hidden al aangeeft. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Bekijk origineelGoed om te horen dat je overweegt om klant te worden! Als specifieke aanvulling op het antwoord van Hidden:
Wij blokkeren standaard Poort 135 t/m 139 op UDP en TCP. Dit is om klanten te beschermen tegen de meest gebruikte (en meest eenvoudige) manier van hacken. Daarnaast wordt poort 445 geblokkeerd en zijn poorten 8080 en 5060 bezet. Voor VoIP kan je eventueel wel andere poorten gebruiken zoals 5061 of 5070.
We gebruiken een dynamisch IP-adres maar in de praktijk verandert deze nauwelijks en behoudt je je IP-adres maanden of zelfs jaren. Mocht dit echt een probleem zijn dan kan je inderdaad zelf een DDNS service gebruiken zoals Hidden al aangeeft. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.