Skip to main content
Beantwoord

Odido Apparatuur terugsturen.

• 28 juni 2025
  • 4 reacties
  • 164 Bekeken

tneijsel

Het valt mij op dat er nogal wat vragen en problemen ontstaan bij Odido of ex gebruikers, die iets terug sturen of terug gestuurd hebben.

Het lijkt er op dat het hele proces van retourneren een geautomatiseerd proces is zonder menselijke interactie.

Voor simpele zaken kan dat natuurlijk een hele goede oplossing zijn. Maar daar waar (achteraf) geld bij komt kijken kan het voor de gebruiker vervelende implicaties hebben. Ook bij de provider, Odido heeft het inpakt want een proces van afsluiting duurt langer en geeft onnodig onrust. Bovendien tast het de goede naam van het merk aan.

Het lijk mij zinvol dat als het al niet het geval is Odido, voordat het automatische proces van incassering of opleggen van een overbodig incasso traject. Een medewerker controleert of alle informatie omtrent de retournering aanwezig is.

Dit zal de onrust en frustratie, zeker bij gebruikers verminderen. 

Ook ik vond bij terugkomst na vakantie een mail in mijn inbox dat een apparaat nog niet geretourneerd was.

Ik heb het modem ongebruikt en in de originele verpakking direct bij een DHL inlever punt ingeleverd en een tracking code gekregen.

Volgens de tracking code 3STML010568261 is het pakket terug geleverd aan Odido. Nu weet ik dat het even kan duren eer dat e.e.a in systemen verwerkt kan zijn. Maar ik Wacht nu toch een beetje met angst en beven af of dat er binnenkort onterecht € 75 wordt afgeschreven, waarover dan weer extra onnodige communicatie gaat ontstaan.

Bij controle door een persoon had er wellicht (eerder) vastgesteld kunnen worden dat alles omtrent de retourzending goed verlopen was en heven er ook geen extra e-mails verstuurd e worden.

Ik vind het persoonlijk geen goed idee dat er tussen de daadwerkelijke ontvangst van goederen een termijn van 7 dagen genoemd wordt voor gereed melding.

Met vriendelijke groet,

Ton den Neijsel  

Beste antwoord door tneijsel

Langevloei schreef:

Ondervind nu exact hetzelfde.
Meer dan een week geleden verstuurd. 6 dagen later bezorgd bij Odido.
Niks aangekomen volgens de website.
Briefje met bewijs van DHL goed bewaard.

Nu maar hopen dat die 75 euro niet afgeschreven gaat worden.

50 meter naast de Odido winkel, zit het DHL punt, maar zo makkelijk gaat dat niet.

leibeD is misschien een omgedraaid woord, maar beschrijft het nauwkeurig.

Is bij mij ook zo gelopen maar na een aar dagen is het toch nog goed gekomen. Niks afgeschreven. Helpdesk verhaal was dat de website (mededelingen) altijd iets achter kon lopen.

Bekijk origineel

4 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@tneijsel, bedankt voor het meedenken! Dat waarderen wij zeer. Weet dat je concrete ideeën altijd hier met ons kan delen. Kijkend naar jouw retour, zie ik inderdaad dat we deze nog niet hebben verwerkt. Dat kan echter even duren en geef ons ook zeker de tijd dit te doen. Je hebt het verzendbewijs netjes bewaard, er kan niets mis gegaan. We gaan er absoluut niet vanuit, maar mocht het modem niet goed worden verwerkt, dan strepen wij de boete gewoon weg. Jij hebt namelijk je werk gedaan. Fijne zondag toegewenst!

Langevloei
  • is een King Poster
  • 39 reacties
  • 14 september 2025

50 meter naast de Odido winkel, zit het DHL punt, maar zo makkelijk gaat dat niet.

tneijsel
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 15 september 2025
Langevloei schreef:

Is bij mij ook zo gelopen maar na een aar dagen is het toch nog goed gekomen. Niks afgeschreven. Helpdesk verhaal was dat de website (mededelingen) altijd iets achter kon lopen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16050 reacties
  • 15 september 2025

Hey ​@Langevloei, dit moet natuurlijk netjes worden opgelost, heel goed dat je dit hier aangeeft.

Bedankt voor het invullen van je gegevens, hierdoor heb ik je abonnement er direct bij kunnen pakken. Ik zie dat het pakketje op 12-09 bij ons is afgeleverd, hij is echter nog niet afgemeld in ons systeem. Geen zorgen, dit kan tot 6 werkdagen duren. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed zal verlopen. Als je voor de zekerheid over 6 werkdagen opnieuw contact met mij op wilt nemen dan kan ik dit nogmaals voor je controleren en dan heb ik meer duidelijkheid voor je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen