Skip to main content
Beantwoord

Oneerlijke dubble kosten

Ik heb mij over laten halen om over te stappen op glasvezel en gisteren heeft de monteur hier alles in orde gemaakt. Het advies was mijn contract bij Ziggo pas op te zeggen wanneer alles zou werken maar nu krijg ik vandaag te horen dat ik mijn contract pas 23 juni 2026 kan opzeggen bij Ziggo. Alles is via de telefoon gegaan en ik voel mij er een beetje ingeluisd. Ik kan deze dubbele kosten echt niet betalen want ik ben een alleenstaande moeder met een minimum parttime loon. 

Daarnaast wordt de beloofde download en upload snelheid bij lange na niet gehaald en moet ik ook nog maandelijks voor WiFi booster gaan betalen

Ik wil de diensten graag annuleren, uitstellen of een andere oplossing?

Beste antwoord door Cristien

Goedenavond ​@Debby010 

Dat is niet zo fijn! Was je contract bij #Ziggo dan nog niet afgelopen?  Waarom voel je je erin geluisd?
Je bent zelf verantwoordelijk voor de producten die je afsluit.  In het vervolg eerst even controleren of je weg kan bij een provider. 🫢 of andere abonnementen 

In de tussentijd heb je 2 weken om op te zeggen. Wanneer is je Odido contract ingegaan?

Bekijk origineel

9 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7907 reacties
  • Antwoord
  • 7 maart 2025

Goedenavond ​@Debby010 

Dat is niet zo fijn! Was je contract bij #Ziggo dan nog niet afgelopen?  Waarom voel je je erin geluisd?
Je bent zelf verantwoordelijk voor de producten die je afsluit.  In het vervolg eerst even controleren of je weg kan bij een provider. 🫢 of andere abonnementen 

In de tussentijd heb je 2 weken om op te zeggen. Wanneer is je Odido contract ingegaan?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 7 maart 2025

Nee ik vind de situatie onbestaanbaar en de kosten voor de onnodige dubbele internetverbinding zijn voor mij ook onhanteerbaar. Ik zou graag klant willen zijn maar dan met ingangsdatum 23 juni 2026, ik vind de gang van zaken niet eerlijk. Ook lees ik over een wettelijke opzegtermijn van een maand om contracten te annuleren. Ik voel mij door de heren telefonisch misleid en kan deze ‘15 maanden dubbele’ kosten ook echt niet betalen.

Ik hoop op een beetje menselijkheid, een uitzondering, mijn contract ingangsdatum op te schuiven naar 23 juni 2026. Maar krijg gewoon te horen dat ik mijn handtekening nu eenmaal heb gezet

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7907 reacties
  • 7 maart 2025

@Debby010 Wanneer is je contract ingegaan bij Odido?

Morgen is de moderator er weer. Ik zal ze even wijzen op deze topic.
Hopelijk kunnen ze iets voor je doen.  Vul even je hele profiel in (zie mijn onderschrift) 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8645 reacties
  • 7 maart 2025

Hoi ​@Debby010 ,

Je hebt 14 dagen bedenktijd nadat je router door de Guidion monteur werkend is opgelevert. Als je daar nog inzit en je wilt nog kosteloos van de glasvezel verbinding af, bel dan de klantenservice om je nieuwe aansluiten te annuleren.

Ik vind niet dat je van iets oneerlijks kan spreken. Jij weet als geen ander wanneer je een Ziggo abonnement bent aangegaan en voor hoe lang. Tussen het afsluiten van een glasvezel contract en de daadwerkelijke oplevering heeft vast ook nog een paar weken gezeten waarin jij je Ziggo contract ook nog even had kunnen opzoeken en dan je bestelling al veel eerder had kunnen annuleren. Odido heeft al veel kosten gemaakt, de lijn laten leveren, spullen gestuurd,  monteur op bezoek laten komen, dus jij hebt hier ook een verantwoordelijkheid als je al langer dsn 2 weken de glasvezel verbinding actief hebt. Je zou het Odido contract dsn kunnen afkopen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 7 maart 2025

Beste Cristien,

Het is allemaal heel snel gegaan, maar ik zie dat ik op 05-02-2025 een digitale handtekening heb gezet. De heren hebben mij geadviseerd om te wachten met opzeggen tot dat alles goed werkt, hierdoor kwam ik er ook pas gisteren achter dat ik nog aan Ziggo vast zit.

Alvast hartelijk dank voor je aandacht en hulp.

Debby 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7907 reacties
  • 7 maart 2025

@Debby010  Monteurs weten niet wanneer jouw contract is afgelopen daarin heb je echt een eigen verantwoordelijkheid. Oké ik heb de moderator gevraagd om morgen te reageren. Ondertussen kan je snel doen wat ​@eric  adviseert bel de klantenservice het kan nu nog tot 20:00 uur. Vertel dat het gisteren pas is aangesloten en je spijt hebt

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 7 maart 2025
eric schreef:

Hoi ​@Debby010 ,

Je hebt 14 dagen bedenktijd nadat je router door de Guidion monteur werkend is opgelevert. Als je daar nog inzit en je wilt nog kosteloos van de glasvezel verbinding af, bel dan de klantenservice om je nieuwe aansluiten te annuleren.

Ik vind niet dat je van iets oneerlijks kan spreken. Jij weet als geen ander wanneer je een Ziggo abonnement bent aangegaan en voor hoe lang. Tussen het afsluiten van een glasvezel contract en de daadwerkelijke oplevering heeft vast ook nog een paar weken gezeten waarin jij je Ziggo contract ook nog even had kunnen opzoeken en dan je bestelling al veel eerder had kunnen annuleren. Odido heeft al veel kosten gemaakt, de lijn laten leveren, spullen gestuurd,  monteur op bezoek laten komen, dus jij hebt hier ook een verantwoordelijkheid als je al langer dsn 2 weken de glasvezel verbinding actief hebt. Je zou het Odido contract dsn kunnen afkopen.

Bedankt voor je bericht Eric,

Ik ben mij bewust van mijn eigen aandeel en verantwoordelijkheid in dit probleem, maar voelt voor mij toch niet helemaal eerlijk. De monteur heeft de verbinding gisteren opgeleverd. Volgens klantenservice is er niks meer aan te doen maar zal ze morgen nog een keer bellen.

Fijne avond, groeten Debby

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 7 maart 2025
Cristien schreef:

@Debby010  Monteurs weten niet wanneer jouw contract is afgelopen daarin heb je echt een eigen verantwoordelijkheid. Oké ik heb de moderator gevraagd om morgen te reageren. Ondertussen kan je snel doen wat ​@eric  adviseert bel de klantenservice het kan nu nog tot 20:00 uur. Vertel dat het gisteren pas is aangesloten en je spijt hebt

Oke dankjewel!

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7907 reacties
  • 9 maart 2025

​@Debby010 Goedemorgen op deze zonnige zondag!  Ik kom even vragen of het is opgelost?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen