Skip to main content
Beantwoord

Overstapservice van Odido naar Odido

• 25 februari 2025
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Al jaren heb ik 3 abonnementen bij Odido op hetzelfde adres (internet + tv + 2x mobiel). inclusief klantvoordeel.

Nu er glasvezel in de straat is aangelegd heb ik wel interesse in een wat stabieler en snellere lijn.  Als ik binnen mijn Odido mijn abonnement wil wijzigen naar glasvezel internet krijg ik de eerste 6 maanden korting op glasvezel internet. Klinkt verleidelijk, maar niets is minder waar…

Als bestaande klant komt glasvezel internet (400) + tv (Inc. 1 mediabox) uit op een bedrag van
€ 657,48 per jaar. dit bedrag is incl. 6 maanden korting op glasvezel internet en klantenvoordeel.

Nieuwe klanten kunnen hetzelfde pakket (glasvezel internet (400) + tv (Inc. 1 mediabox) afnemen voor een een bedrag van € 510,- per jaar,  dit bedrag is incl. 6 maanden korting op glasvezel internet en klantvoordeel.

samengevat: € 147,48 duurder voor trouwe klanten t.o.v. nieuwe klanten.

Nu is de vraag of het, hoe omslachtig ook, mogelijk is dat ik mijn huidige abonnement opzeg en mij weer opnieuw aanmeld als klant en dat jullie dan de overstapservice bieden waarmee met grote letters geadverteerd wordt. dus zorgeloos en niet lang zonder aansluiting?

Het voelt natuurlijk niet lekker dat een trouwe klant in zijn huidige abonnement zoveel duurder uit is dan een nieuwe. Dus vandaar dit omslachtige idee om toch nog klant bij jullie te blijven (wat tot nu toe prima bevalt).

Ik ben al jaren loyaal aan Odido, maar kom nu op een punt dat gevoel en verstand gaan botsen met elkaar.

Ben benieuwd of andere klanten hier ook ervaring mee hebben en wat Odido zelf vindt van dit bijzondere topic. 

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Nico_39, ten eerste zeg ik sorry voor de lange stilte. Je topic is onterecht in onze spam bak terecht gekomen. Gelukkig hebben we deze alsnog kunnen vinden. Dank voor je geduld! Ik snap je punt. Officieel is het mogelijk wat je wilt. Omdat je een DSL abonnement hebt en dit gaat om een compleet andere lijn, kan je een losse glasvezelaanvraag doen. Wel is het dan belangrijk dat je scherp blijft op de opzegging van je DSL abonnement, deze dien je zelf bij ons aan te geven wanneer het zover is. Dit kan niet via de Overstapservice, want het gaat niet om een andere provider. Glasvezel staat op jouw adres nog in de kinderschoenen dus de oplevering kan lang duren. Een aanvraag kan je dus zeker doen en tijdens gewoon je DSL abonnement door laten lopen!

Bekijk origineel

1 reactie

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2982 reacties
  • Antwoord
  • 5 maart 2025

Hi ​@Nico_39, ten eerste zeg ik sorry voor de lange stilte. Je topic is onterecht in onze spam bak terecht gekomen. Gelukkig hebben we deze alsnog kunnen vinden. Dank voor je geduld! Ik snap je punt. Officieel is het mogelijk wat je wilt. Omdat je een DSL abonnement hebt en dit gaat om een compleet andere lijn, kan je een losse glasvezelaanvraag doen. Wel is het dan belangrijk dat je scherp blijft op de opzegging van je DSL abonnement, deze dien je zelf bij ons aan te geven wanneer het zover is. Dit kan niet via de Overstapservice, want het gaat niet om een andere provider. Glasvezel staat op jouw adres nog in de kinderschoenen dus de oplevering kan lang duren. Een aanvraag kan je dus zeker doen en tijdens gewoon je DSL abonnement door laten lopen!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen