Ik ben inmiddels zo'n 6 jaar klant bij Odido thuis en bel jaarlijks voor het verlengen van mijn contract. Nieuwe klanten wordt altijd van alles aangeboden en als bestaande klant moet je er om smeken.
Op 29 november 2024 belde ik naar jullie klantenservice om mijn abonnement te verlengen. Toen bleek er al ruim een jaar een tv kastje op mijn abonnement te staan, terwijl ik dat tv kastje al die tijd niet had. Hier heb ik snel een creditering voor gekregen.
Helaas begon toen de ellende.
Inmiddels zijn we twee maanden verder, heb ik achtentwintig (28) keer gebeld met de klantenservice voor een totale duur van meer dan zes (6) uur aan belminuten en is mijn contract nog altijd niet verlengd. Sterker nog, alles zou opgelost moeten zijn; niets blijkt minder waar, ik betaal ineens €77,- euro in plaats van de €52,- euro die ik per maand betaalde. Er staan plots WIFI-versterkers, een extra tv-kastje en een Eredivisie abonnement op mijn abonnement…
Eerst kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd kon worden omdat de retour van het tv kastje nog open stond. Het tv kastje dat ik al een jaar niet meer had. Vervolgens zijn er nog talloze dingen fout gegaan en kon ik keer op keer na tijden in de wacht te staan te horen krijgen dat mijn abonnement niet verlengd kon worden omdat er of nog een retour / bestelling open stond of omdat er schijnbaar aanpassingen in mijn abonnement gedaan waren die nog niet verwerkt waren.
Tot 6 keer toe is mij nadrukkelijk beloofd dat ik terug gebeld zou worden zodat ik niet telkens in de wacht hoefde te staan. Het betreurd mij zeer dat ik geen enkele keer na deze beloften ben terug gebeld.
Inmiddels heb ik tot twee keer toe een nieuw modem opgestuurd gekregen waar ik helemaal niet om gevraagd hebt.
Inmiddels staan er ook twee (2) wifi versterkers a 2,50 euro per stuk op mijn abonnement. Ook dit is iets waar ik niet om gevraagd heb.
Dan als kerst op de taart is het tv kastje dat een jaar ongevraagd op mijn abonnement stond weer terug op het abonnement en betaal ik plots €10,- euro per maand voor Eredivsie terwijl ik dit gratis kreeg vanuit klantvoordeel keuze.
Het enige wat ik al twee maanden probeer is mijn abonnement verlengen. Helaas is dit na twee maanden eindeloos bellen, valse beloftes over terugbellen en een hoop irritatie over de amateuristische gang van zaken bij Odido nog steeds niet gelukt.
Vorige week kreeg ik dan eindelijk een medewerker aan de lijn die mij wel leek te kunnen helpen. Zij bood mij een goed abonnement aan. Bij de laatste stap bleek dat ook zij wederom niet mijn abonnement kon verlengen omdat er weer iets mis was in mijn abonnement.
Door Odido werd een specialist ingeschakeld, waarna alles opgelost zou zijn. Nadat ik de mail kreeg dat het afgehandeld zou zijn kon ik terug bellen en mijn abonnement verlengen. Zo gezegd zo gedaan. Vervolgens kreeg ik een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat ik opnieuw een nieuw modem toegestuurd zou krijgen, deze hoefde ik niet te gebruiken maar kon gewoon de kast, dit was alleen zodat in het systeem alles weer goed zou staan. Daarnaast werd mij beloofd dat ik door Odido fatsoenlijk gecompenseerd zou worden voor de slechte gang van zaken van de afgelopen 3 maanden. Bijna gelukt… een abonnement dat ineens 77,- euro per maand kost ipv 52,-.
Opnieuw gebeld met de klantenservice voor het verlengen van mijn abonnement. Toen kreeg ik een collega aan de lijn die mijn abonnement wel kon verlengen maar de aanbieding die de medewerker mij eerder gedaan had was alleen voor nieuwe klanten en kon bij mij niet doorgevoerd worden. Nadat ik het hele verhaal van de afgelopen maanden uitgelegd had werd mij gewoon heel simpel aangeraden om over te stappen naar een andere provider of mijn abonnement af te sluiten en opnieuw klant te worden… waanzin.
Fouten maken kan, maar dan lossen we het wel gewoon netjes op. Nu wordt je een donker bos in gestuurd en succes er mee. De een kan je niet helpen, de ander raad je aan een klacht in te dienen waar je vervolgens ook niets meer van hoort, weer een ander raad je aan om over te stappen of je abonnement opnieuw af te sluiten.
Inmiddels zit ik met een abonnement dat 77euro per maand kost ipv de 52 euro die ik betaalde en zijn er geen medewerkers die zich eraan willen branden of mij kunnen helpen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat een bedrijf als Odido, dat toegegeven heeft dat er fout na fout gemaakt is bij mijn abonnement, niet het fatsoen heeft om het vervolgens op te lossen.
Ik hoop dat er via deze weg iemand is die mij eindelijk echt kan helpen.