Skip to main content
Beantwoord

Traag internet


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb nu sinds 3 dagen ontzettend traag internet op zowel bedraad als op wifi.

Met de speedtest van ookla haal ik maar 2.5mbps terwijl ik daar normaal 55mbps haal. Ik heb een abonnement van 100 mbit.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:

Het modem spanningsloos gemaakt.

Dit heeft heel even invloed, maar zodra ik het netwerk ga belasten valt de snelheid weer terug naar 2.5mbps.

 

De kabel naar het modem toe vervangen.

Dit heeft geen invloed gehad.

Beste antwoord door Robin91

Hallo Waqqas en Cal,

Het gaat inderdaad om een DSL verbinding die rechtstreeks is aangeslopten op het ISRA punt.

Ook rechtstreek op het modem heb een lage snelheid.

 

Ik heb een Huawei modem.

Ik heb nog geen factory reset gedaan. Ik heb eerst nog een DNS flush uitgevoerd, dit lijkt voor nu te hebben geholpen.

https://blog.hubspot.com/website/flush-dns

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20593 reacties
  • 14 april 2023

Hallo @Robin91 

Gaat dit om een DSL aansluiting en is de modem op het KPN ISRA puntt aangesloten waar ook de KPN kabel op is aangesloten zonder aftakkingen naar andere aansluitingen?

Kun je ook eens een speedtest doen met een laptop bekabeld aangesloten rechtstreeks op de modem met de Ookla speedtest app en een foto daarvan hier delen?

Welke modem heb je verder van T-Mobile?


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 14 april 2023

Hoi @Robin91, fijn dat je hier een topic voor aanmaakt! Nog een klein extra verzoek naast de uitstekende vragen van @Waqqas: zou je ook een fabrieks reset op het modem kunnen uitproberen? De instructies hiervoor vind je hier: Factory Reset modem (Fabrieksreset).

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit! đŸ™‚


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 14 april 2023

Hallo Waqqas en Cal,

Het gaat inderdaad om een DSL verbinding die rechtstreeks is aangeslopten op het ISRA punt.

Ook rechtstreek op het modem heb een lage snelheid.

 

Ik heb een Huawei modem.

Ik heb nog geen factory reset gedaan. Ik heb eerst nog een DNS flush uitgevoerd, dit lijkt voor nu te hebben geholpen.

https://blog.hubspot.com/website/flush-dns


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 15 april 2023

Hi @Robin91, wat super om te horen dat de DNS flush geholpen heeft!

Mocht het probleem weer terug komen, laat het dan gelijk weten. Wij kijken dan graag met je mee! 😊

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen