Skip to main content

Modem verliest verbinding

• is een Master Poster
  • 18 reacties

Tot vorige week werkte internet en tv behoorlijk stabiel hier in huis.

Echter ging er een switch in het netwerk stuk (stroom adapter had de geest gegeven) en moest ik de adapter vervangen. Voordat ik er achter kwam dat dit het probleem was had ik ook een herstart van het modem en pon gedaan. Die waren al meer dan een jaar niet uit geweest.

Daarna ervaar ik heel frequent verbindingsproblemen op zowel de TV (beeld staat stil, geluid valt weg en vervolgens verschijnt de melding "Er gaat iets mis. Probeer je het nog een keer?”, en daarna na soms wel meer dan 1 minuut begint beeld en geluid weer te spelen. Op de TV wordt de odido app gebruikt om TV te kijken. Die ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat.

Op alle apparaten die een internet verbinding nodig hebben, zowel bedraad als via wifi, merk ik dat heel frequent de verbinding niet tot stand komt/wegvalt of pas na meer dan 20 seconden wachten een reactie komt.

Mijn PC en TV zijn rechtstreeks bedraad op het modem aangesloten.

Ook een Powerflip op de voorgeschreven wijze uitgevoerd, maar eveneens zonder resultaat.

Is hier een oplossing voor?

Uitgelichte reactie

18 juli 2025

@Waqqas 

Dank voor de tips. Ik was bezig alle bekabelde apparaten los te koppelen en besloot toen gelijk nog maar een keer een powerflip uit te voeren. En dit keer ook alle andere netwerk apparatuur zoals switch en accesspoints uit te schakelen. Dus een volledige kale opstart van pon en modem gedaan en daarna 1 voor 1 andere netwerkapparaten weer aangezet. Bij ieder stap eerst gecheckt of de wifi verbinding weer instabiel zou worden. Toen uiteindelijk alles weer up en running was was het probleem ook opgelost.

Alles draait inmiddels al weer een paar uur stabiel zoals vanouds. Misschien dus een goede tip voor andere personen die instabiele wegvallende wifi en netwerk verbindingen ervaren.

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22190 reacties
  • 17 juli 2025

Hallo ​@AatV 

Zie je het internet lampje op de router soms rood worden? Je zou eens een fabrieksreset uitvoeren van de router door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 17 juli 2025

Helaas staat het modem/router niet in het zicht, maar ik zal er vanaf nu even naar toe lopen als ik het probleem weer heb en laat het dan weten.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 17 juli 2025

Inmiddels alweer 6 onderbrekingen verder. Op het modem en pon branden/flikkeren de lampjes normaal als er een onderbreking van het TV signaal of een browser sessie is.

Hooguit valt op dat het internet lampje op het modem normaal gesproken flikkert en tijdens een onderbreking van het signaal wat langer (meerdere seconden) groen blijft branden.

Een fabrieksreset wacht ik nog even mee, omdat ik dan weer de hele DHCP reservation tabel met de hand kan gaan vullen.

Ik denk dat het meest zinvol is om vanuit Odido eens te kijken wat er vanaf hun kant zichtbaar is van deze irritante situatie.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22190 reacties
  • 17 juli 2025

@AatV 

Haal anders even alle bekabelde apparatuur los en test dan de WiFi om zo te kijken of er misschien een boosdoener tussen zit.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 18 reacties
  • 18 juli 2025

@Waqqas 

Dank voor de tips. Ik was bezig alle bekabelde apparaten los te koppelen en besloot toen gelijk nog maar een keer een powerflip uit te voeren. En dit keer ook alle andere netwerk apparatuur zoals switch en accesspoints uit te schakelen. Dus een volledige kale opstart van pon en modem gedaan en daarna 1 voor 1 andere netwerkapparaten weer aangezet. Bij ieder stap eerst gecheckt of de wifi verbinding weer instabiel zou worden. Toen uiteindelijk alles weer up en running was was het probleem ook opgelost.

Alles draait inmiddels al weer een paar uur stabiel zoals vanouds. Misschien dus een goede tip voor andere personen die instabiele wegvallende wifi en netwerk verbindingen ervaren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen