Beantwoord

Camera kan niet verbinden met router

  • 17 May 2024
  • 53 reacties
  • 387 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 30 reacties

Goedeavond,

Ik kan mijn camera niet verbinden met router ik heb zelf gesplitst het 2.4G en 5G en de naam veranderd maar kan niet verbinden ik heb ook vaak gebeld ze zeggen alleen dat 2.4G en 5G splitsen en de naam veranderd maar werk niks weet iemand de oplossing?

icon

Beste antwoord door Dalip 12 June 2024, 16:51

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dalip, zoals Sinji zelf al aangeeft moet je de banden opsplitsen, dus de 2,4 en 5 GHz banden los van elkaar. Daarnaast moet Wifi 6 uit staan. Graag opnieuw proberen met deze aanpassingen. Ik zie dat je elke keer het modem weer reset maar dan werkt de camera inderdaad niet.  

Hoi Tommie, Ik probeerde eerste verbinding te maken e als lukt niet dan reset ik de modem, Ik ga straks als ik thuis ben weer proberen.

Hoi Tommie ik heb geprobeerd, Ik kan niet verbinding maken ik heb mijn oude router gekoppeld naar odido dan maak wel verbinding 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie dat de instellingen weer gereset zijn @Dalip. Zou je de instellingen willen laten staan zoals is aangegeven en kun je mij toevallig een exact tijdstip en datum doorgeven als je het probeert te verbinden? Dan kan ik kijken of de camera überhaupt communiceert met het modem. 

Ik heb gisteren niet gereset, en de tijd wanneer heb ik geprobeerd verbinding te maken is precies toen de bericht gestuurd, ik ga weer als ik thuis ben proberen en de tijd doorgeven. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb nu de instellingen goed gezet @Dalip. Verbind de camera met je wifinaam waar -2.4 achterstaat en niet je normale SSID.

Hoi Tommie, Ik heb geprobeerd verbinding te maken met 2.4 G is mijn niet gelukt, ik heb eerst mijn mobiele telefoon verbinding gemaakt met 2,4 G en dan geprobeerd mijn camera te verbinden is niet gelukt de tijd is van 16:01 tot 16:13 uur.

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie inderdaad de camera terug dus hij communiceert wel met het modem @Dalip, echter komt er geen data binnen. Zou je eens het volgende trucje willen proberen?

 

  1. Zet het modem uit.
  2. Maak een mobile hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van je wifi gegevens. (SSID en wachtwoord)
  3. Verbind de camera met de hotspot, rond de setup helemaal af.
  4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan. Zorg er voor dat de camera geen verbinding met je telefoon kan maken.
  5. Zet het modem weer aan.
  6. Verbind de camera nu automatisch met het modem?

Ik heb all erder geprobeerd, alleen met mijn oude modem, Ik heb de camera verbinding gemaakt met telefoon en de oude modem uitgezet dan de modem van odido aangezet, dan vraag mijn de wachtwoord van odido modem te zetten maar is mijn niet gelukt ik ga weer proberen op jou manier te doen straks. 

Hoi Tommie, Ik heb net geprobeerd de hotspots aan te zetten en verbinding te maken maar de camera vragt alleen via wifi verbinding te maken dus als mijn hotspots aanzitten gaat mijn wifi uit en kan ik niet verbinding maken. 

Reputatie 7
Badge +9

Wat voor modem is jouw oude modem @Dalip en hoe kun je dit testen?

Hoi Tommie, van online.nl is mijn oude modem ik laat je weten om 16:00 uur welke model is.

 

Reputatie 7
Badge +9

We hebben nog iets aangepast maar ben bang dat de camera wellicht alleen werkt op WPA-1 @Dalip. Zelfs de product pagina op hun website bestaat niet meer. Hij is vrij oud neem ik aan?

Hoi Tommie, nu de camera werk goed wilt u ook naar mijn sturen wat zijn de veranderingen van module als volgende keer moet ik de module resetten als u kunt alleen de benodigde aanpassingen sturen naar mijn email:   dalipasanovski@hotmail.nl  en bedankt voor je tijd en voor de moeite. 

Reputatie 7
Badge +9

We hebben de 2,4 GHz band op b, g modus gezet en de beveiliging van de 802.11 2,4 uitgeschakeld @Dalip. Ook hebben we de protection management frames uitgschakeld, dit is de enige die je niet zelf kunt wijzigen. Welke van de 3 ervoor gezorgd heeft dat het werkt weten we niet omdat we alles tegelijk hebben omgezet. 

Hoi Tommie, Ik had klusjesman thuis en hij heeft de aansluiting kapot gemaakt en vandaag zijn monteur geweest en nu heb ik weer internet. Maar ik kan nu mijn niet met tv verbinden ik zie alleen 2.4 en wel niet verbinding maken de 5G zie ik niet, en als ik ga de router resetten dan de camera krijg geen verbinding, wilt u snel reageren wat moet ik doen en hoe maak ik verbinding met tv.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dalip

Kan je niet verbinden met de 5G of ziet de TV het netwerk helemaal niet? Is de camera nog wel verbonden? 

Ik heb odido gebeld en ze hebben denk ik gereset en nu sta ik met dezelfde problemen net als van begin ik heb nu de tv wel verbonden maar de camera en licht kan niet verbinden, daar was ik bang voor als de modem wordt gereset of in mijn geval de aansluiting kabel kapot en weer dezelfde problemen, je hebt vorige keer iets aangepast en toen kon ik verbinding maken met mijn camera en licht. 

Ik zie nu drie wifi om verbinding te maken 2.4G 5G en Heel Snel. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dalip 

Kan je proberen om de camera weer te verbinden. We hebben ook wat extra logging aangezet om te zien waarom die niet wil verbinden. Kan je ons laten weten hoelaat je het ongeveer hebt geprobeerd. Thanks! :) 

Hoi Sven, Ik heb geprobeerd verbinding te van 8:45 tot 8:53uur en de camera wil niet verbinden,Ik weet niet wat heeft je collega Tommie gedaan vorige keer, ik kon de camera verbinden met modem.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dalip

Thanks! Ik had de vorige keer de instellingen aangepast voor @Tommie van Odido . We proberen ook te achterhalen waarom sommige devices, zoals de camera, problemen hebben met verbinden. 

Hoi Sven,

Ik heb deze camera all lang, dat kan omdat is oude model en ondersteunt niet de nieuwe technologie ( modem).

Reputatie 7
Badge +4

@Dalip Kan je nog een keer proberen de camera te verbinden. 

Reageer