Skip to main content
Beantwoord

Problemen activering Facetime en iMessage


Toon eerste reactie

128 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Jochen007 ons IT-team heeft de oorzaak inmiddels gevonden en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Uiteraard, mijn excuses voor het ongemak! Ze verwachten het uiterlijk dinsdag (aan het einde van de dag) opgelost te hebben. Het is voor nu nog even geduldig afwachten, sorry! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 7 juli 2025

@Pharwin van Odido balen! Dank voor het antwoord. Ik wacht het even af. 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 7 juli 2025

Ook hier problemen met activeren iMessage/FaceTime op nieuwe telefoon, exact zoals eerder hier beschreven. Hopelijk kan het IT team dit heel snel oplossen, want dit is erg vervelend om niet te kunnen communiceren.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@adamguest, excuses voor het ongemak! Ons IT-team is hiervan op de hoogte. Ze verwachten het uiterlijk dinsdag (aan het einde van de dag) opgelost te hebben. Het is voor nu nog even geduldig afwachten!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@adamguest, excuses voor het ongemak! Ons IT-team is hiervan op de hoogte. Ze verwachten het uiterlijk dinsdag (aan het einde van de dag) opgelost te hebben. Het is voor nu nog even geduldig afwachten!

 

Dat is prima, maar ik neem aan dat je vandaag bedoeld? Want je noemde deze dag ook gisteren richting ​@Jochen007 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 juli 2025

@Pharwin van Odido De uiterlijke datum is verstreken en het werkt nog steeds niet.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 9 juli 2025

Ook hier problemen met activeren iMessage/FaceTime op nieuwe telefoon. Het is hetzelfde probleem zoals in dit topic door meerdere personen omschreven. Net gesproken met de helpdesk. Ze dachten dat het opgelost zou zijn met het opnieuw instellen van de eSim. Dit is helaas niet het geval. Kan ik zelf iets doen om dit op te lossen?


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 juli 2025

@Pharwin van Odido Wanneer wordt het nu werkelijk opgelost? Het werkt nog steeds niet.

Er is al 2x beloofd dat het voor bepaalde dag zou worden opgelost en beide zijn niet waar gebleken. Er moet nu wel echt prio hierop komen, want dit is gewoon echt vervelend. Dit komt wel echt amateuristisch over van Odido.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@adamguest ​@Dyuri het issue zou inmiddels opgelost moeten zijn. Zouden jullie voor mij iMessage/Facetime uit- en weer in willen schakelen? Kunnen jullie ook de netwerkinstellingen resetten en daarna jullie toestellen opnieuw opstarten? Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Ik hoor graag of dit helpt! Anders kan ik voor jullie een ticket aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat het onderzocht kan worden. 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 10 juli 2025

@Pharwin van Odido Het is absoluut niet gefixt. Ik heb exact jouw gegeven instructies opgevolgd en dit is het resultaat:


Dus het probleem is nog steeds exact hetzelfde. Kan het IT team niet hier wat spoed achter zetten? Er zijn tweetal beloftes gedaan qua uiterlijke oplossing en beide niet gehaald. Begint echt vervelend te worden.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@adamguest in dat geval ga ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten, zodat het onderzocht en opgelost kan worden. Ik snap heel goed dat je het zo snel mogelijk opgelost wilt hebben, ik wil net als jij dat je weer hiervan gebruik kan maken. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Ga ik daarna meteen voor je aan de slag! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 16 juli 2025

Hier ook exact hetzelfde probleem. Facetime en imessage werken niet sinds de zakelijke esim erbij gekomen is. Resetten, opnieuw opstarten, datuminstellingen, bijwerken, alles is geprobeerd.

 

edit: inmiddels ook privé mijn gegevens gestuurd ​@Pharwin van Odido 


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 16 juli 2025

@Pharwin van Odido Inmiddels de benodigde privé gegevens toegevoegd aan mijn profiel.

Heb het zojuist voor de zekerheid opnieuw getest, probleem blijft hetzelfde.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 juli 2025

@Pharwin van Odido 

Hallo Pharwin,

Sinds mijn overstap naar odido deze week zit ik met het zelfde probleem.

Alle stappen al geprobeerd maar probleem blijft zich voor doen.

 

mvgr Bas


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 juli 2025

Nadat ik een herstel van mijn iPhone moest doen heb ik inmiddels ook dit probleem..

Hoe kan dit worden opgelost? ​@Pharwin van Odido 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 19 juli 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem als in dit topic omschreven en ook alle stappen gevolgd om het op te lossen echter zonder positief resultaat. 
 

wie kan kan hiermee verder helpen? ​@Pharwin van Odido mijn hoop is op jouw gevestigd 😉


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@mathys95 ​@adamguest ​@bd079 wat gek. Het issue zou inmiddels al opgelost moeten zijn. Werkt het nog steeds niet wanneer jullie een herstart hebben gedaan en alles opnieuw hebben ingesteld? Zo niet, dan ontvang ik graag van jullie onderstaande informatie: 

  • Sinds wanneer speelt dit probleem?
  • Welke foutmelding krijgen jullie te zien (met screenshot zonder privégegevens)

Als jullie dat met mij kunnen delen, maak ik meteen voor jullie een ticket aan richtinbg onze technische specialisten, zodat ze het voor jullie kunnen onderzoeken. 

Hoi ​@Tymen.b kun je bovenstaande informatie met mij delen? Kun je daarnaast ook je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

@Harry1980 Bij jou mis ik alleen nog de laatse 4 cijfers van je bankrekeningnummer in je profiel. Zou je die kunnen vermelden en ook bovenstaande informatie met mij delen? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, ga ik daarna ook meteen voor jou aan de slag! ​


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hey ​@mathys95 ​@adamguest ​@bd079 wat gek. Het issue zou inmiddels al opgelost moeten zijn. Werkt het nog steeds niet wanneer jullie een herstart hebben gedaan en alles opnieuw hebben ingesteld? Zo niet, dan ontvang ik graag van jullie onderstaande informatie: 

  • Sinds wanneer speelt dit probleem?
  • Welke foutmelding krijgen jullie te zien (met screenshot zonder privégegevens)

Als jullie dat met mij kunnen delen, maak ik meteen voor jullie een ticket aan richtinbg onze technische specialisten, zodat ze het voor jullie kunnen onderzoeken. 

Hoi ​@Tymen.b kun je bovenstaande informatie met mij delen? Kun je daarnaast ook je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

@Harry1980 Bij jou mis ik alleen nog de laatse 4 cijfers van je bankrekeningnummer in je profiel. Zou je die kunnen vermelden en ook bovenstaande informatie met mij delen? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, ga ik daarna ook meteen voor jou aan de slag! ​

Seintje ;)

Helaas is het probleem nog actief en blijf het “radertje” voor het 06 nummer bij Instellingen>Berichten>iMessage al enkele dagen ronddraaien en wachtende op activering. 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 22 juli 2025

Hoi ik heb hetzelfde probleem. Ben overgestapt naar odido en sinds ik vanmorgen me nieuwe simkaart in me telefoon heb gestopt activeert hij mijn nummer niet bij facetime en imessage. Ik heb ook alle stappen gevolgd maar niks werkt nog


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 22 juli 2025

I had iMessages working properly on my physical SIM. I made the mistake to renew my contract going forward with an eSIM. Long short story, I tried activating the eSIM today and failed. Maybe because it can only become active when the new contract goes live? Which in my case is in 2 months, but who knows, it is written nowhere (same phone number). There is a step telling to activate the sim in the Odido account, there was nothing showing.

 

Anyway, after failing to activate the eSIM of the same number, I tried going back to my physical SIM.

I tried everything that’s written here, multiple times:

  1. new eSIM disabled → I am using the old physical SIM which had iMessage & FaceTime working until my attempt to migrate (Line Off)
  2. Turned off iMessage
  3. Reset Network Settings
  4. Restart iPhone (14 Pro, latest iOS version)
  5. Turn on iMessage & FaceTime

Stuck forever in a loop, I have been waiting for 10 minutes now, and the wheel keeps spinning.

 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 22 juli 2025

Hi,

Ook ik kan nog steeds niet iMessage activeren. Kan dit worden opgelost?


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 23 juli 2025

Ik weet niet wat jullie in de backend hebben gedaan om het probleem te verhelpen, maar deze ochtend kreeg ik een iOS melding om iMessage op m’n 06 te activeren en nu werkt het!


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 juli 2025

@Pharwin van Odido 

 

zou je mij ook kunnen helpen met dit probleem?

heb namelijk net jullie klantenservice aan de lijn gehad maar die konden me niet goed helpen.

 

laat maar weten welke informatie je nodig hebt om het te fixen en welke stappen ik moet volgen maar ik zou echt heel prettig vinden als ik wel weer gewoon me facetime en iMessage kan gebruiken.


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 23 juli 2025

@Pharwin van Odido Als je mij hier ook bij zou kunnen helpen, zou dat fijn zijn!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 23 juli 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hoi ​@adamguest ​@Dyuri het issue zou inmiddels opgelost moeten zijn. Zouden jullie voor mij iMessage/Facetime uit- en weer in willen schakelen? Kunnen jullie ook de netwerkinstellingen resetten en daarna jullie toestellen opnieuw opstarten? Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Ik hoor graag of dit helpt! Anders kan ik voor jullie een ticket aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat het onderzocht kan worden. 


@Pharwin van Odido Ik heb deze procedure zojuist opnieuw gevolgd en nu werkt het eindelijk!

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen