Recent heb ik een andere telefoon gekocht, daarop heb ik de e-sim overgezet. Vanuit Openbank hoor ik een bevestigingscode te krijgen per sms, deze komt niet aan. Vandaag heb ik contact gehad met Odido over dit probleem en is er een soort reset uitgevoerd op de sim. Sinds deze tijd blijft bij het gedeelte van Facetime en iMessage activering iets draaien zonder een vinkje. De smsjes van openbank maakt me nu niks meer uit aangezien er nu nog meer niet werkt.
Wat ik zelf heb gedaan: zakelijke SIM uitgezet en uit het toestel gehaald. Nieuwe persoonlijke e-sim aangevraagd, oude verwijdert, toestel opnieuw gestart, e-sim toevoegen. Zonder resultaat. Vanmiddag de activering aangezet rond 15:40, facetime kan ik inmiddels starten maar het bolletje staat nog steeds te draaien in de instellingen. Inmiddels is het 22:30 en nog steeds niks. Mijn zakelijke sim is ook van odido, deze heb ik net terug gezet en op wonderbaarlijke wijze blijft deze nu ook ineens hangen terwijl dit vanmiddag werkte. Die simkaart is niks aan gereset verder aangezien ik dit niet zelf kan dat loopt via werk. Nou maakt die zakelijke sim me geen reet uit maar die persoonlijke wil ik wel werkend hebben.
Waar komt dit ineens vandaan en hoe kan het opgelost worden?
Beste antwoord door Pharwin van Odido
Hoi allemaal, fijn dat het weer werkt! Uiteraard, excuses voor het ongemak. Alles zou nu weer naar behoren moeten werken. Voor de mensen waarbij het nog niet werkt, voer dan het onderstaande uit:
Telefoon opnieuw opstarten
Checken of de software van je toestel up-to-date is
Netwerkinstellingen resetten Bij een iPhone doet je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.
Mocht dat niet werken, stuur dan een reactie in dit topic en tag mij met de volgende informatie:
Sinds wanneer speelt dit probleem?
Welke foutmelding krijgen jullie te zien (met screenshot zonder privégegevens)
Hoi @Jochen007 ons IT-team heeft de oorzaak inmiddels gevonden en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Uiteraard, mijn excuses voor het ongemak! Ze verwachten het uiterlijk dinsdag (aan het einde van de dag) opgelost te hebben. Het is voor nu nog even geduldig afwachten, sorry!
Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust.
Ook hier problemen met activeren iMessage/FaceTime op nieuwe telefoon, exact zoals eerder hier beschreven. Hopelijk kan het IT team dit heel snel oplossen, want dit is erg vervelend om niet te kunnen communiceren.
Hoi @adamguest, excuses voor het ongemak! Ons IT-team is hiervan op de hoogte. Ze verwachten het uiterlijk dinsdag (aan het einde van de dag) opgelost te hebben. Het is voor nu nog even geduldig afwachten!
Hoi @adamguest, excuses voor het ongemak! Ons IT-team is hiervan op de hoogte. Ze verwachten het uiterlijk dinsdag (aan het einde van de dag) opgelost te hebben. Het is voor nu nog even geduldig afwachten!
Dat is prima, maar ik neem aan dat je vandaag bedoeld? Want je noemde deze dag ook gisteren richting @Jochen007
Ook hier problemen met activeren iMessage/FaceTime op nieuwe telefoon. Het is hetzelfde probleem zoals in dit topic door meerdere personen omschreven. Net gesproken met de helpdesk. Ze dachten dat het opgelost zou zijn met het opnieuw instellen van de eSim. Dit is helaas niet het geval. Kan ik zelf iets doen om dit op te lossen?
@Pharwin van Odido Wanneer wordt het nu werkelijk opgelost? Het werkt nog steeds niet.
Er is al 2x beloofd dat het voor bepaalde dag zou worden opgelost en beide zijn niet waar gebleken. Er moet nu wel echt prio hierop komen, want dit is gewoon echt vervelend. Dit komt wel echt amateuristisch over van Odido.
Hoi @adamguest @Dyuri het issue zou inmiddels opgelost moeten zijn. Zouden jullie voor mij iMessage/Facetime uit- en weer in willen schakelen? Kunnen jullie ook de netwerkinstellingen resetten en daarna jullie toestellen opnieuw opstarten? Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Ik hoor graag of dit helpt! Anders kan ik voor jullie een ticket aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat het onderzocht kan worden.
@Pharwin van Odido Het is absoluut niet gefixt. Ik heb exact jouw gegeven instructies opgevolgd en dit is het resultaat:
Dus het probleem is nog steeds exact hetzelfde. Kan het IT team niet hier wat spoed achter zetten? Er zijn tweetal beloftes gedaan qua uiterlijke oplossing en beide niet gehaald. Begint echt vervelend te worden.
Hi @adamguest in dat geval ga ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten, zodat het onderzocht en opgelost kan worden. Ik snap heel goed dat je het zo snel mogelijk opgelost wilt hebben, ik wil net als jij dat je weer hiervan gebruik kan maken. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Ga ik daarna meteen voor je aan de slag!
Hier ook exact hetzelfde probleem. Facetime en imessage werken niet sinds de zakelijke esim erbij gekomen is. Resetten, opnieuw opstarten, datuminstellingen, bijwerken, alles is geprobeerd.
Hey @mathys95 @adamguest @bd079 wat gek. Het issue zou inmiddels al opgelost moeten zijn. Werkt het nog steeds niet wanneer jullie een herstart hebben gedaan en alles opnieuw hebben ingesteld? Zo niet, dan ontvang ik graag van jullie onderstaande informatie:
Sinds wanneer speelt dit probleem?
Welke foutmelding krijgen jullie te zien (met screenshot zonder privégegevens)
Als jullie dat met mij kunnen delen, maak ik meteen voor jullie een ticket aan richtinbg onze technische specialisten, zodat ze het voor jullie kunnen onderzoeken.
Hoi @Tymen.b kun je bovenstaande informatie met mij delen? Kun je daarnaast ook je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken!
@Harry1980 Bij jou mis ik alleen nog de laatse 4 cijfers van je bankrekeningnummer in je profiel. Zou je die kunnen vermelden en ook bovenstaande informatie met mij delen? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, ga ik daarna ook meteen voor jou aan de slag!
Hey @mathys95 @adamguest @bd079 wat gek. Het issue zou inmiddels al opgelost moeten zijn. Werkt het nog steeds niet wanneer jullie een herstart hebben gedaan en alles opnieuw hebben ingesteld? Zo niet, dan ontvang ik graag van jullie onderstaande informatie:
Sinds wanneer speelt dit probleem?
Welke foutmelding krijgen jullie te zien (met screenshot zonder privégegevens)
Als jullie dat met mij kunnen delen, maak ik meteen voor jullie een ticket aan richtinbg onze technische specialisten, zodat ze het voor jullie kunnen onderzoeken.
Hoi @Tymen.b kun je bovenstaande informatie met mij delen? Kun je daarnaast ook je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken!
@Harry1980 Bij jou mis ik alleen nog de laatse 4 cijfers van je bankrekeningnummer in je profiel. Zou je die kunnen vermelden en ook bovenstaande informatie met mij delen? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, ga ik daarna ook meteen voor jou aan de slag!
Seintje ;)
Helaas is het probleem nog actief en blijf het “radertje” voor het 06 nummer bij Instellingen>Berichten>iMessage al enkele dagen ronddraaien en wachtende op activering.
Hoi ik heb hetzelfde probleem. Ben overgestapt naar odido en sinds ik vanmorgen me nieuwe simkaart in me telefoon heb gestopt activeert hij mijn nummer niet bij facetime en imessage. Ik heb ook alle stappen gevolgd maar niks werkt nog
I had iMessages working properly on my physical SIM. I made the mistake to renew my contract going forward with an eSIM. Long short story, I tried activating the eSIM today and failed. Maybe because it can only become active when the new contract goes live? Which in my case is in 2 months, but who knows, it is written nowhere (same phone number). There is a step telling to activate the sim in the Odido account, there was nothing showing.
Anyway, after failing to activate the eSIM of the same number, I tried going back to my physical SIM.
I tried everything that’s written here, multiple times:
new eSIM disabled → I am using the old physical SIM which had iMessage & FaceTime working until my attempt to migrate (Line Off)
Turned off iMessage
Reset Network Settings
Restart iPhone (14 Pro, latest iOS version)
Turn on iMessage & FaceTime
Stuck forever in a loop, I have been waiting for 10 minutes now, and the wheel keeps spinning.
Ik weet niet wat jullie in de backend hebben gedaan om het probleem te verhelpen, maar deze ochtend kreeg ik een iOS melding om iMessage op m’n 06 te activeren en nu werkt het!
heb namelijk net jullie klantenservice aan de lijn gehad maar die konden me niet goed helpen.
laat maar weten welke informatie je nodig hebt om het te fixen en welke stappen ik moet volgen maar ik zou echt heel prettig vinden als ik wel weer gewoon me facetime en iMessage kan gebruiken.
Hoi @adamguest @Dyuri het issue zou inmiddels opgelost moeten zijn. Zouden jullie voor mij iMessage/Facetime uit- en weer in willen schakelen? Kunnen jullie ook de netwerkinstellingen resetten en daarna jullie toestellen opnieuw opstarten? Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Ik hoor graag of dit helpt! Anders kan ik voor jullie een ticket aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat het onderzocht kan worden.
@Pharwin van Odido Ik heb deze procedure zojuist opnieuw gevolgd en nu werkt het eindelijk!
Recent heb ik een andere telefoon gekocht, daarop heb ik de e-sim overgezet. Vanuit Openbank hoor ik een bevestigingscode te krijgen per sms, deze komt niet aan. Vandaag heb ik contact gehad met Odido over dit probleem en is er een soort reset uitgevoerd op de sim. Sinds deze tijd blijft bij het gedeelte van Facetime en iMessage activering iets draaien zonder een vinkje. De smsjes van openbank maakt me nu niks meer uit aangezien er nu nog meer niet werkt.
Wat ik zelf heb gedaan: zakelijke SIM uitgezet en uit het toestel gehaald. Nieuwe persoonlijke e-sim aangevraagd, oude verwijdert, toestel opnieuw gestart, e-sim toevoegen. Zonder resultaat. Vanmiddag de activering aangezet rond 15:40, facetime kan ik inmiddels starten maar het bolletje staat nog steeds te draaien in de instellingen. Inmiddels is het 22:30 en nog steeds niks. Mijn zakelijke sim is ook van odido, deze heb ik net terug gezet en op wonderbaarlijke wijze blijft deze nu ook ineens hangen terwijl dit vanmiddag werkte. Die simkaart is niks aan gereset verder aangezien ik dit niet zelf kan dat loopt via werk. Nou maakt die zakelijke sim me geen reet uit maar die persoonlijke wil ik wel werkend hebben.
Waar komt dit ineens vandaan en hoe kan het opgelost worden?
Bladzijde 2 / 6
Hoi @Jochen007 ons IT-team heeft de oorzaak inmiddels gevonden en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Uiteraard, mijn excuses voor het ongemak! Ze verwachten het uiterlijk dinsdag (aan het einde van de dag) opgelost te hebben. Het is voor nu nog even geduldig afwachten, sorry!
Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust.
@Pharwin van Odido balen! Dank voor het antwoord. Ik wacht het even af.
Ook hier problemen met activeren iMessage/FaceTime op nieuwe telefoon, exact zoals eerder hier beschreven. Hopelijk kan het IT team dit heel snel oplossen, want dit is erg vervelend om niet te kunnen communiceren.
Hoi @adamguest, excuses voor het ongemak! Ons IT-team is hiervan op de hoogte. Ze verwachten het uiterlijk dinsdag (aan het einde van de dag) opgelost te hebben. Het is voor nu nog even geduldig afwachten!
Pharwin van Odidoschreef:
Hoi @adamguest, excuses voor het ongemak! Ons IT-team is hiervan op de hoogte. Ze verwachten het uiterlijk dinsdag (aan het einde van de dag) opgelost te hebben. Het is voor nu nog even geduldig afwachten!
Dat is prima, maar ik neem aan dat je vandaag bedoeld? Want je noemde deze dag ook gisteren richting @Jochen007
@Pharwin van Odido De uiterlijke datum is verstreken en het werkt nog steeds niet.
Ook hier problemen met activeren iMessage/FaceTime op nieuwe telefoon. Het is hetzelfde probleem zoals in dit topic door meerdere personen omschreven. Net gesproken met de helpdesk. Ze dachten dat het opgelost zou zijn met het opnieuw instellen van de eSim. Dit is helaas niet het geval. Kan ik zelf iets doen om dit op te lossen?
@Pharwin van Odido Wanneer wordt het nu werkelijk opgelost? Het werkt nog steeds niet.
Er is al 2x beloofd dat het voor bepaalde dag zou worden opgelost en beide zijn niet waar gebleken. Er moet nu wel echt prio hierop komen, want dit is gewoon echt vervelend. Dit komt wel echt amateuristisch over van Odido.
Hoi @adamguest @Dyuri het issue zou inmiddels opgelost moeten zijn. Zouden jullie voor mij iMessage/Facetime uit- en weer in willen schakelen? Kunnen jullie ook de netwerkinstellingen resetten en daarna jullie toestellen opnieuw opstarten? Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Ik hoor graag of dit helpt! Anders kan ik voor jullie een ticket aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat het onderzocht kan worden.
@Pharwin van Odido Het is absoluut niet gefixt. Ik heb exact jouw gegeven instructies opgevolgd en dit is het resultaat:
Dus het probleem is nog steeds exact hetzelfde. Kan het IT team niet hier wat spoed achter zetten? Er zijn tweetal beloftes gedaan qua uiterlijke oplossing en beide niet gehaald. Begint echt vervelend te worden.
Hi @adamguest in dat geval ga ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten, zodat het onderzocht en opgelost kan worden. Ik snap heel goed dat je het zo snel mogelijk opgelost wilt hebben, ik wil net als jij dat je weer hiervan gebruik kan maken. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Ga ik daarna meteen voor je aan de slag!
Hier ook exact hetzelfde probleem. Facetime en imessage werken niet sinds de zakelijke esim erbij gekomen is. Resetten, opnieuw opstarten, datuminstellingen, bijwerken, alles is geprobeerd.
Ik heb exact hetzelfde probleem als in dit topic omschreven en ook alle stappen gevolgd om het op te lossen echter zonder positief resultaat.
wie kan kan hiermee verder helpen? @Pharwin van Odido mijn hoop is op jouw gevestigd 😉
Hey @mathys95 @adamguest @bd079 wat gek. Het issue zou inmiddels al opgelost moeten zijn. Werkt het nog steeds niet wanneer jullie een herstart hebben gedaan en alles opnieuw hebben ingesteld? Zo niet, dan ontvang ik graag van jullie onderstaande informatie:
Sinds wanneer speelt dit probleem?
Welke foutmelding krijgen jullie te zien (met screenshot zonder privégegevens)
Als jullie dat met mij kunnen delen, maak ik meteen voor jullie een ticket aan richtinbg onze technische specialisten, zodat ze het voor jullie kunnen onderzoeken.
Hoi @Tymen.b kun je bovenstaande informatie met mij delen? Kun je daarnaast ook je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken!
@Harry1980 Bij jou mis ik alleen nog de laatse 4 cijfers van je bankrekeningnummer in je profiel. Zou je die kunnen vermelden en ook bovenstaande informatie met mij delen? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, ga ik daarna ook meteen voor jou aan de slag!
Pharwin van Odidoschreef:
Hey @mathys95 @adamguest @bd079 wat gek. Het issue zou inmiddels al opgelost moeten zijn. Werkt het nog steeds niet wanneer jullie een herstart hebben gedaan en alles opnieuw hebben ingesteld? Zo niet, dan ontvang ik graag van jullie onderstaande informatie:
Sinds wanneer speelt dit probleem?
Welke foutmelding krijgen jullie te zien (met screenshot zonder privégegevens)
Als jullie dat met mij kunnen delen, maak ik meteen voor jullie een ticket aan richtinbg onze technische specialisten, zodat ze het voor jullie kunnen onderzoeken.
Hoi @Tymen.b kun je bovenstaande informatie met mij delen? Kun je daarnaast ook je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken!
@Harry1980 Bij jou mis ik alleen nog de laatse 4 cijfers van je bankrekeningnummer in je profiel. Zou je die kunnen vermelden en ook bovenstaande informatie met mij delen? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, ga ik daarna ook meteen voor jou aan de slag!
Seintje ;)
Helaas is het probleem nog actief en blijf het “radertje” voor het 06 nummer bij Instellingen>Berichten>iMessage al enkele dagen ronddraaien en wachtende op activering.
Hoi ik heb hetzelfde probleem. Ben overgestapt naar odido en sinds ik vanmorgen me nieuwe simkaart in me telefoon heb gestopt activeert hij mijn nummer niet bij facetime en imessage. Ik heb ook alle stappen gevolgd maar niks werkt nog
I had iMessages working properly on my physical SIM. I made the mistake to renew my contract going forward with an eSIM. Long short story, I tried activating the eSIM today and failed. Maybe because it can only become active when the new contract goes live? Which in my case is in 2 months, but who knows, it is written nowhere (same phone number). There is a step telling to activate the sim in the Odido account, there was nothing showing.
Anyway, after failing to activate the eSIM of the same number, I tried going back to my physical SIM.
I tried everything that’s written here, multiple times:
new eSIM disabled → I am using the old physical SIM which had iMessage & FaceTime working until my attempt to migrate (Line Off)
Turned off iMessage
Reset Network Settings
Restart iPhone (14 Pro, latest iOS version)
Turn on iMessage & FaceTime
Stuck forever in a loop, I have been waiting for 10 minutes now, and the wheel keeps spinning.
Hi,
Ook ik kan nog steeds niet iMessage activeren. Kan dit worden opgelost?
Ik weet niet wat jullie in de backend hebben gedaan om het probleem te verhelpen, maar deze ochtend kreeg ik een iOS melding om iMessage op m’n 06 te activeren en nu werkt het!
heb namelijk net jullie klantenservice aan de lijn gehad maar die konden me niet goed helpen.
laat maar weten welke informatie je nodig hebt om het te fixen en welke stappen ik moet volgen maar ik zou echt heel prettig vinden als ik wel weer gewoon me facetime en iMessage kan gebruiken.
@Pharwin van Odido Als je mij hier ook bij zou kunnen helpen, zou dat fijn zijn!
Pharwin van Odidoschreef:
Hoi @adamguest @Dyuri het issue zou inmiddels opgelost moeten zijn. Zouden jullie voor mij iMessage/Facetime uit- en weer in willen schakelen? Kunnen jullie ook de netwerkinstellingen resetten en daarna jullie toestellen opnieuw opstarten? Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Ik hoor graag of dit helpt! Anders kan ik voor jullie een ticket aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat het onderzocht kan worden.
@Pharwin van Odido Ik heb deze procedure zojuist opnieuw gevolgd en nu werkt het eindelijk!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.