Gisteren op vakantie vertrokken vanuit Nederland naar Frankrijk. Waze navigatie gebruikt en zonder problemen is de telefoon automatisch overgeschakeld naar een Belgisch netwerk, waarbij ik het standaard 'welkom in Belgie’ sms bericht kreeg. Ook nog een appje verstuurd vanuit Belgie tijdens de eerste stop. Daarna doorgereden naar Luxemburg om te tanken en ook toen is de telefoon automatisch overgegaan naar een Luxemburgs netwerk en weer de bekende sms. Daar ook Waze even opnieuw opgestart en appjes gestuurd zonder problemen. Toen ik vervolgens al een half uurtje verder in Frankrijk zat viel mij op dat Waze offline was en ook aan de icoontjes op de telefoon kon ik zien dat de telefoon alleen noodoproepen toestond. Bij een stop op een groot tankstation de telefoon erbij gepakt en herstart. Nog steeds geen verbinding na de herstart. Handmatig geprobeerd verbinding te maken met gevonden netwerken. Ondanks prima bereik met geen enkel gevonden netwerk mogelijk om verbind te maken. Ik heb dit proces nog 2x herhaald bij volgende stops, maar helaas zonder resultaat. Via de gratis Wifi punten wel de route kunnen bijwerken. Aangekomen op mijn vakantieadres met goede wifi al van alles geprobeerd wat ik al online gevonden had, maar zonder resultaat. Ik heb geen blokkades ingesteld, genoeg data over en ook geen betalingsregeling of -achterstand. Telefoon meerder keren herstart en simkaart ook al een keer nagekeken. Bovendien werkte het allemaal zonder problemen in Belgie en Luxemburg. Uiteindelijk vandaag 1 netwerk gevonden waar ik verbinding mee kan maken, F SFR. Dan heb ik ook mobiele data met goede snelheden, maar bellen is vervolgens nog steeds onmogelijk en sms versturen lukt ook niet. Alle andere netwerken kunnen geen verbinding maken, ‘verbinding is niet beschikbaar’ (Orange F, Bytel en Free). Helaas geen mogelijkheid momenteel om een andere telefoon te proberen met mijn simkaart of een andere simkaart in mijn telefoon.
Informatie van belang: Telefoon Google Pixel 8 met normale sim (sim uit december 2023) met recentste software updates.
Abonnement Unlimited Plus
Graag een mogelijke oplossing
Sebastien Huneker