Skip to main content
Beantwoord

Geen bereik in het buitenland

  • 10 juli 2024
  • 5 reacties
  • 773 Bekeken

Ik ben in Belgie, op weg naar Frankrijk, en ik heb geen bereik. Ik kan dus niet de klantenservice bellen en als ik via wifi chat support wil krijgen moet ik inloggen met 2steps verificatie maar ik krijg dus geen sms want heb geen bereik. Hoe kan ik hulp krijgen?

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hi TMPauw, ik heb direct voor je gekeken en ik zie in ieder geval geen blokkades staan. Lukt het om handmatig verbinding te maken? In België kan dit met Orange, Proximus en Telenet BASE. En in Frankrijk met Orange en Bouygues. We horen het graag van je! 😄

Bekijk origineel

5 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9011 reacties
  • 10 juli 2024

hoi @TMPauw ,

heb je toevallig een betalingsregeling? Dan is roaming geblokkeerd.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi TMPauw, ik heb direct voor je gekeken en ik zie in ieder geval geen blokkades staan. Lukt het om handmatig verbinding te maken? In België kan dit met Orange, Proximus en Telenet BASE. En in Frankrijk met Orange en Bouygues. We horen het graag van je! 😄


  • Auteur
  • Debutant
  • 1 reactie
  • 12 juli 2024

Hi, nee ik heb inderdaad geen betalingsregeling. Handmatig verbinden lukte wel, alleen als ik door het land reisde dan werkte de een weer niet en moest ik weer switchen naar de ander. Hoe komt dit probleem? Waarom kan mijn telefoon niet gewoon automatisch verbinden met het beste netwerk zoals ie vroeger altijd deed? Waarom moet ik handmatig een netwerk kiezen? Gr


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 23 juli 2024

We zijn op vakantie in het buitenland en ik heb geen bereik. 

Roaming staat aan. 

Ik heb handmatig gezocht naar beschikbare netwerken maar krijg de melding dat dit netwerk niet beschikbaar is voor mijn sim. 

In februari met wintersport in Tsjechië hetzelfde probleem. 

Wat nu? 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @TMPauw, de reden daarvoor durf ik niet te zeggen. Staat je netwerkverbinding op automatisch? We hebben afspraken gemaakt met providers in het buitenland om internet mogelijk te maken. We zijn hierin afhankelijk van hun netwerk. Als je één het niet doet, kun je een ander proberen. We hebben geen invloed op een netwerk van een andere provider als deze het niet doet, sorry! Wat we dan altijd aanraden is om handmatig te switchen met het netwerk van een andere provider. 

Hoi @Reina Boersma, ik heb gelijk met je meegekeken bij het nummer wat in je profiel stond en ik zag dat er een blokkade voor Roaming stond ingesteld, die je zelf hebt geplaatst via je Mijn Odido account. Geen zorgen, ik heb deze direct voor je verwijderd. Start je toestel opnieuw op, dan zou het moeten werken! 😊


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen