Skip to main content
Beantwoord

Bellen via Wifi (VoWifi) werkt niet meer sinds de storing

• is een Top Poster
  • 16 reacties

Sinds de grote storing van gisteren heb ik geen Bellen via Wifi meer op mijn Sony Xperia 5 III telefoon. Ik had verwacht dat het nu wel zou zijn opgelost, maar het VoWifi icoontje krijg ik niet meer in de balk te zien.

Ik heb al diverse dingen geprobeerd: telefoon uit en aan, opnieuw opgestart, vliegtuigmodus aan en uit, schuifje Bellen via Wifi uit en weer aan. Helaas zonder resultaat.

Ik ben vrij afhankelijk van Bellen via Wifi omdat het bereik thuis bagger is (ondanks dat ik op 200 meter van een Odido zendmast woon!). Ik ben woonachtig in de regio Zeist. 

Beste antwoord door Waqqas

@P-Rock 

Er zijn nog problemen met VoWiFi, Odido is hiervan op de hoogte en er wordt aan gewerkt.

Bekijk origineel

20 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21785 reacties
  • 26 juni 2025

Hallo ​@P-Rock 

Het met een Samsung Galaxy S24 Plus werkt het ook niet meer.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21785 reacties
  • Antwoord
  • 26 juni 2025

@P-Rock 

Er zijn nog problemen met VoWiFi, Odido is hiervan op de hoogte en er wordt aan gewerkt.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 26 juni 2025
Waqqas schreef:

@P-Rock 

Is er ook een verwachting wanneer dit wordt opgelost? Het werkt nog steeds niet.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 juni 2025

@Waqqas zijn ergens de statusupdates voor deze VoWifi storing terug te vinden?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21785 reacties
  • 26 juni 2025

@P-Rock & ​@P-Rock 

Ik ben ook een klant maar een pagina met updates is er niet en ik weet niet hoelang dit nog gaat duren. Denk gewoon geduld hebben.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 juni 2025
Waqqas schreef:

@P-Rock & ​@P-Rock 

Ik ben ook een klant maar een pagina met updates is er niet en ik weet niet hoelang dit nog gaat duren. Denk gewoon geduld hebben.

Dank voor je antwoord. Ik wacht nog even af.

Zou mooi zijn als Odido ergens de voortgang laat weten..

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 26 juni 2025

Mijn wifi bellen icoontje is weer terug, eindelijk!

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 26 juni 2025
P-Rock schreef:

Mijn wifi bellen icoontje is weer terug, eindelijk!

Bij mij ook.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 26 juni 2025

Nou, de vreugde was van korte duur, want na een uur hield ‘ie er weer mee op.

• Doet lekker mee
  • 9 reacties
  • 27 juni 2025

Hi ​@Marciano van Odido, kan er een reactie vanuit jullie hierop komen? 

Het is nogal wat dat bellen via wifi (VoWiFi) totaal niet meer werkt sinds de storing, wat nu al 2 dagen geleden is.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 juni 2025
P-Rock schreef:

Inderdaad... doet het nu nog steeds niet. Waar ik woon betekend dat binnenshuis gewoon geen telefoon.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 27 juni 2025
weeri schreef:
P-Rock schreef:

Inderdaad... doet het nu nog steeds niet. Waar ik woon betekend dat binnenshuis gewoon geen telefoon.

Ik ben genoodzaakt om binnenshuis 3G te gebruiken, maar het netwerk schiet alle kanten op: van 4 naar 1 streepje en van 2 soms zelfs naar 0 streepjes. Alsof Odido continue verbinding zoekt met andere masten die veel verder weg staan, terwiijl er hier eentje op 200m afstand staat. Als ik dan de vliegtuigmodus aanzet en weer uit, dan doet ie het een half uurtje en daarna begint de ellende weer.

Wifi bellen is daarom een prima uitkomst, want mijn wifi van Ziggo heeft een uitstekend signaal, maar dan moet het natuurlijk ook wel werken aan de kant van Odido. Als dit na het weekend nog steeds niet werkt dan ben ik helaas - na 20 jaar - genoodzaakt om over te stappen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21785 reacties
  • 27 juni 2025
weeri schreef:
Waqqas schreef:

@P-Rock & ​@P-Rock 

@weeri voor deze functies zal er denk ik geen statuspagina komen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 27 juni 2025
Waqqas schreef:
weeri schreef:
Waqqas schreef:

@P-Rock & ​@P-Rock 

@weeri voor deze functies zal er denk ik geen statuspagina komen.

Wat vooral vervelend is dat je als klant geen idee hebt of Odido hier nog mee bezig is.

Gisteren werkte het eventjes, maar nu niet meer. Heeft Odido soms te kampen met een hack en zijn de systemen geïnfecteerd met ransomware o.i.d.?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi allemaal, bedankt voor jullie reacties. We werken absoluut nog hard aan bellen via wifi/vowifi. Hier werd actief naar gevraagd vanuit de technische afdeling en ik heb dit inmiddels doorgegeven. Zodra ik meer duidelijkheid heb, laat ik het jullie weten. Of ik vraag ​@Waqqas om updates te geven. Excuses voor het ongemak.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 27 juni 2025

Dit is echt absurd! Ik ben zakelijk gebruiker en zit in een gebied waar geen 4g dekking is. Ik ben dus afhankelijk van wifi-bellen. Ik ben nu al 2 dagen volledig onbereikbaar!! Als dit nog lang duurt dien ik een schadeclaim in.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 juni 2025
Marciano van Odido schreef:

Hi allemaal, bedankt voor jullie reacties. We werken absoluut nog hard aan bellen via wifi/vowifi. Hier werd actief naar gevraagd vanuit de technische afdeling en ik heb dit inmiddels doorgegeven. Zodra ik meer duidelijkheid heb, laat ik het jullie weten. Of ik vraag ​@Waqqas om updates te geven. Excuses voor het ongemak.

Hoi Marciano van Odido, is er al zicht op een oplossing? Zo niet dan ga ik even een andere simkaart opduikelen en mijn nummer doorschakelen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 27 juni 2025

Ik zie op Tweakers berichten voorbijkomen dat sommige gebruikers weer VoWiFi hebben, maar daar hoor ikzelf helaas niet bij. Net het schuifje weer aan gezet, maar nog nada noppes niks.

@Waqqas Heb jij al iets vernomen dat het weer zou werken?

Edit: Na een herstart van mijn gsm kwam zowaar het VoWiFi icoontje weer naar voren. Hopelijk blijft het vandaag wat langer dan een uur werken.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21785 reacties
  • 27 juni 2025

@P-Rock 

@weeri 

@ziggo1888 

Hier werkt VoWiFi weer ✅

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 27 juni 2025
Waqqas schreef:

@P-Rock 

@weeri 

@ziggo1888 

Hier werkt VoWiFi weer ✅

Hier ook

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen