Skip to main content

Klik&Klaar Late Packets

• 23 november 2024
  • 16 reacties
  • 367 Bekeken

Hallo,

Sinds een paar weken ben ik klant van Klik&Klaar. Het gaat heel goed met de snelheden na wat optimalisatie (~700MBps down, ~70 up). Ik heb echter wel problemen met gamen. In Valorant rubber band ik all over the place. Na een test gedaan te hebben op packetlosstest.com op preset ‘Counter Strike 2’ ben ik erachter gekomen dat het niet packet loss is, maar late packets. Het veroorzaakt alsnog grove lag, wat het ongeveer onmogelijk maakt om een fatsoenlijk potje Valorant of Counter Strike 2 te doen.

Na wat onderzoek lijkt het er sterk op dat het QoS level van Klik&Klaar vrij laag ingesteld staat, maar dat kan ik niet verifiëren. Op het oude 4G voor Thuis was dit totaal niet een probleem.

Ik hoop dat iemand van Odido hier wat meer inzicht in kan geven.

Mvg,

Emiel

14 januari 2025

Hoi Emiel, excuses voor de late reactie! Jouw topic is ons volledig ontglipt. Heb je inmiddels contact gehad met een van mijn collega's of kan ik je nog ergens mee helpen? Ik hoor het graag van je!

• heeft eerste post geplaatst
  • 23 november 2024

Ik heb zojuist nogmaals geprobeerd en nu is het nog erger.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Emiel, excuses voor de late reactie! Jouw topic is ons volledig ontglipt. Heb je inmiddels contact gehad met een van mijn collega's of kan ik je nog ergens mee helpen? Ik hoor het graag van je!

Is dit probleem al opgelost. Ook ik heb een goede snelheid maar hoge latentie, packet loss en late packets.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

​@visitornottourist Goed dat je je aansluit bij dit topic. Ik kijk graag met je mee naar jouw verbinding, zodat we dit voor je kunnen oplossen. Ik help je graag! 

Wil je ook een speedtest doen en de screenshot met mij delen? Daarnaast ben ik benieuwd of je hier de hele tijd last van hebt of ervaar je hoge latency, packet loss en late packets op bepaalde tijdstippen of wanneer je bepaalde apparatuur gebruikt?

Als laatst ben ik benieuwd of een herstart van het modem de issues tijdelijk verhelpt of maakt dit geen verschil?

Laat je het mij weten? Ik sta voor je klaar! 

Teresa van Odido schreef:

​@visitornottourist Goed dat je je aansluit bij dit topic. Ik kijk graag met je mee naar jouw verbinding, zodat we dit voor je kunnen oplossen. Ik help je graag! 

Wil je ook een speedtest doen en de screenshot met mij delen? Daarnaast ben ik benieuwd of je hier de hele tijd last van hebt of ervaar je hoge latency, packet loss en late packets op bepaalde tijdstippen of wanneer je bepaalde apparatuur gebruikt?

Als laatst ben ik benieuwd of een herstart van het modem de issues tijdelijk verhelpt of maakt dit geen verschil?

Beste Teresa,

Hierbij een screenshot. Groen is goed, geel is hoge latency, rood is kritisch. Ik verlies dan VOIP verbindingen. Gebeurt helaas regelmatig.

Wouter

visitornottourist schreef:

Beste Teresa,

Hierbij een screenshot. Groen is goed, geel is hoge latency, rood is kritisch. Ik verlies dan VOIP verbindingen. Gebeurt helaas regelmatig.

Wouter

PS: Ik gebruik alleen de ethernet verbinding, geen wifi. En een herstart van het modem maakt niet uit.

W

Beste Teresa,

Wouter

PS: Ik gebruik alleen de ethernet verbinding, geen wifi. En een herstart van het modem maakt niet uit.

W

Sorry dat ik reageer in afleveringen. Hier aflevering 3. Hierbij een screenshot van de monitor

pagina van de modem, paar minuten de monitor functie laten lopen en je ziet het aantal “laten vallen” pakketten oplopen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@visitornottourist, kan je controleren welke firmware je op dit moment hebt op het modem? Ook zie ik dat je een Ubiquiti hebt aangesloten, heb je ook hoge latency als je die niet hebt aangesloten? 

Ik zie dat je op jouw locatie ook slecht bereik hebt met de hoge 5G (3500) frequentie, je maakt vooral verbinding met de 4G 1800 frequentie. Het kan ook komen omdat je op een vrij drukke plek zit dat de mast een beetje overbelast raakt. Verder zie ikzelf niks geks op mijn meting en de dekkingskaart.

Firmware V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

Latency is hetzelfde rechtstreeks via de zyxel. Ik zond eerder een screenshot van de monitor pagina van de Zyxel. 

Ik zit dik in een 5g gebied in Amsterdam, geen idee waarom hij alleen 4g pakt. 

Wouter

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Hey ​@visitornottourist, op de lage frequenties van 5G zit je inderdaad dik in het gebied, echter met de hoge 3500 frequentie heb je bij jou geen bereik. Klik&Klaar maakt alleen gebruik van de hoge frequenties en niet van de lage. Wat is de ping en latency waarde als je een speedtest doet op speedtest.net? 

Uit mijn hoofd: ping tussen de 31 en 72. Ik doe dit uit mijn hoofd omdat ik een ander modem heb gekocht en daar de sim kaart in heb gedaan. Problemen weg. Beetje balen dat ik daar geld voor moest uitgeven, maar de nerd in mij is wel happy nu.

• is een Top Poster
  • 30 maart 2025

Uit mijn hoofd: ping tussen de 31 en 72. Ik doe dit uit mijn hoofd omdat ik een ander modem heb gekocht en daar de sim kaart in heb gedaan. Problemen weg. Beetje balen dat ik daar geld voor moest uitgeven, maar de nerd in mij is wel happy nu.

Zit eigenlijk met hetzelfde probleem; snelheid is goed, maar hoge latency & packet loss: De gele streepjes in je Unifi controler komen mij bekend voor. Mag ik vragen welk modem je hebt gekozen? dacht nml. dat de Odido SIM alleen in het eigen Zyxel modem te grbuiken was...

Het merk heet Tenga. Je kunt eigen modem gebruiken, moet dan alleen in de configuratie de apn aanpassen 

• is een Top Poster
  • 1 april 2025

Bedankt voor je reactie; bedoel je misschien Tenda? Als ik op Tenga google kom ik een heel ander type artikelen tegen 😬

Lol. Ja, Tenda. Ik ga nu googelen op Tenga...

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 1 april 2025

Zolang dat duurt natuurlijk want zodra 5G SA in de lucht gaat zullen FWA toepassingen alleen over dat netwerk kunnen verbinden. De Zyxel router is daar geschikt voor, jouw router ook? Je kunt dan waarschijnlijk ook verwachten dat ze een 5G netwerk slice maken waarin de lage banden niet toegankelijk zijn vanuit het netwerk. Maar gelukkig kun je altijd nog de Zyxel weer inzetten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen