Skip to main content

Poorten openzetten klik en klaar

• 18 oktober 2024
  • 89 reacties
  • 7149 Bekeken

Toon eerste reactie

89 reacties

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025
walter.v.l schreef:
Phil54 schreef:

…..

Het lijkt er dus op dat de afgelopen 24 uur iets is veranderd (het is nu 5-2-2025 12 uur)

Firmware update gekregen op je router? Oude firmware heeft b7 in het midden, huidige firmware b9.

Nee het is nog b7

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 februari 2025

.Vandaag na een reboot werkt alles weer, schiet mij maar lek :)

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 7 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

In de screenshots hieronder kunnen jullie zien welke poorten op dit moment open zijn te zetten. Voor de rest zijn we nog onderzoek aan het doen om te kijken of we die ook kunnen openen.

Ik ben er achter gekomen dat port-forwarding niet werkt op WAN subnet 178.231…..
Op 178.230 of 91.141 werkt het wel. Lijkt op een misconfiguratie. Kan hier naar gekeken worden?

• is een King Poster
  • 33 reacties
  • 8 februari 2025
Phil54 schreef:

In de screenshots hieronder kunnen jullie zien welke poorten op dit moment open zijn te zetten. Voor de rest zijn we nog onderzoek aan het doen om te kijken of we die ook kunnen openen.

Ik ben er achter gekomen dat port-forwarding niet werkt op WAN subnet 178.231…..
Op 178.230 of 91.141 werkt het wel. Lijkt op een misconfiguratie. Kan hier naar gekeken worden?

Hmm, blijkbaar niet bij iedereen. Bij mij werkt port-forwarding namelijk wel op 178.231… (mijn ip-adres was 178.231.51.*)

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 8 februari 2025
ed-win schreef:
Phil54 schreef:

Hmm, blijkbaar niet bij iedereen. Bij mij werkt port-forwarding namelijk wel op 178.231… (mijn ip-adres was 178.231.51.*)

ed-win schreef:
Phil54 schreef:

Ik heb er nu geen last meer van, vreemde zaak. Ik hou het in de gaten.
Mocht het probleem weer opduiken dan meld ik me wel weer.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 12 februari 2025

Sinds gister in het bezit van een klik en klaar oplossing. 

Had hiervoor ook een Zyxel modem van Online.nl (glasvezel) zitten waarop ik een poort had openstaan voor mijn huisautomatisering. 

Ik heb dezefde instellingen in deze modem gezet maar kon helaas geen verbinding krijgen omdat de poort dus blijkbaar toch niet open staat (dacht ik). Ik ben dus heel de avond van alles gaan proberen totdat ik aan mijn vriendin vroeg (met haar Vodafoon abbonement) om het eens met haar tel te proberen en dit werkte direct!! 

Op 1 of andere manier krijg ik het met mijn Odido abbo op mijn telefoon niet voor elkaar om erdoorheen te komen wat toch wel vreemd is. Lijkt dus dat daar een probleem zit. 

Zou mooi zijn als Odido hier ook nog wat aan zou kunnen doen. Of ik kan natuurlijk een ander telefoon abbo gaan nemen zodat het wel werkt. Maar dat lijkt me toch niet wat Odido voor ogen had ;P

Voor de rest is het internet erg stabiel en snel. Voor die prijs ben ik daar wel erg blij mee!

• is een Master Poster
  • 138 reacties
  • 12 februari 2025
MFranken schreef:

Sinds gister in het bezit van een klik en klaar oplossing.

...

Op 1 of andere manier krijg ik het met mijn Odido abbo op mijn telefoon niet voor elkaar om erdoorheen te komen wat toch wel vreemd is. Lijkt dus dat daar een probleem zit. 

Zou mooi zijn als Odido hier ook nog wat aan zou kunnen doen. Of ik kan natuurlijk een ander telefoon abbo gaan nemen zodat het wel werkt. Maar dat lijkt me toch niet wat Odido voor ogen had ;P

Voor de rest is het internet erg stabiel en snel. Voor die prijs ben ik daar wel erg blij mee!

Is inderdaad een bekend probleem en al een keer gemeld in deze discussie door anderen. Zie ook een aparte discussie hierover https://community.odido.nl/klik-klaar-592/klik-en-klaar-je-openzetten-poorten-niet-te-bereiken-van-oidido-mobiel-klik-en-klaar-370357?tid=370357&fid=592.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 maart 2025

Ik krijg de volgende poorten niet geopend:

31400

31401

31402

31403

31404

31405

31406

31407

31408

31409

mijn geduld begint langzaam op te raken! Aan begin van het bestellen van de klik klaar, duidelijk gevraagd aan de tel aan de medewerker van odido over poorten openzetten, kreeg duidelijk te horen tuurlijk kan dat iedereen krijgt eigen ip adres, etc… mooie verkoop praatjes. 

ik heb die poorten nodig voor een node te draaien. Heb zelfs geprobeerd met vertaling poorten en alles maar helaas. Ik kijk bijna elke dag op deze community, en mijn geduld begint nu echt op te raken, er komt maar geen update, nieuws, niks.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8596 reacties
  • 2 maart 2025

Hoi ​@Afghan987 ,

Er is een beperkte port forwarding mogelijk met klik en klaar. Ontwikkelingen vinden nog plaats maar dit gaat verder dan de router, het hele mobiele netwerk is er bij betrokken en er zijn tijdslijnen afgegeven.

Als dit voor jou te lang duurt kun je gebruik maken van het hele korte contracts /opzegtermijn van 1 maand en je klik en klaar abonnement stoppen en hier op het forum de vorderingen volgen.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 maart 2025
eric schreef:

Hoi ​@Afghan987 ,

Er is een beperkte port forwarding mogelijk met klik en klaar. Ontwikkelingen vinden nog plaats maar dit gaat verder dan de router, het hele mobiele netwerk is er bij betrokken en er zijn tijdslijnen afgegeven.

Als dit voor jou te lang duurt kun je gebruik maken van het hele korte contracts /opzegtermijn van 1 maand en je klik en klaar abonnement stoppen en hier op het forum de vorderingen volgen.

Oud nieuws. Dit antwoord helpt mij helaas helemaal niet, want dit wist ik allemaal al. Ik had nu gewoon stabiel internet gehad als de Guidion-monteurs (van odido) mijn DSL-kabel niet in de leidingen kapot hadden getrokken.

Ik weet niet of Odido mijn gegevens bijhoudt, maar uit pure wanhoop ben ik uiteindelijk overgestapt naar Odido Klik & Klaar, nadat ik drie maanden van het kastje naar de muur werd gestuurd. Van Odido naar Guidion, van Guidion naar KPN, van KPN naar netwerkbeheer en vervolgens weer terug naar Odido. Dit allemaal omdat ik glasvezel wilde, maar in mijn appartementencomplex hebben de monteurs mijn DSL-kabel vernield en de glasvezel-FTU onderin de meterkast op de begane grond geïnstalleerd, in plaats van in mijn appartement.

Daarom zat ik drie maanden zonder internet. Uiteindelijk werd mij Klik & Klaar aangeprezen, met de belofte dat port forwarding zou werken. Kort daarna ontdekte ik echter deze communityposts over de beperkte port forwarding, en blijkbaar wordt daar niets aan gedaan. Alleen maar loze beloftes.

Dus, Eric, als ik de keuze had gehad voor een ander vast internetabonnement, had ik dat allang gedaan. Maar die keuze hebben ze mij ontnomen. Verder ben ik tevreden over de internetsnelheid en stabiliteit, maar port forwarding moet gewoon gefixt worden.

Ik ben al sinds augustus/september bezig met de overstap van DSL naar glasvezel en heb daarbij drie maanden zonder internet gezeten door die kabelproblemen. Daarna kreeg ik Klik & Klaar aangesmeerd, waarop ik nog eens drie weken moest wachten. Sindsdien houd ik dit probleem elke dag in de gaten, maar er komt maar geen update.

Eerlijk gezegd, Eric, jouw antwoord is oud nieuws en een standaard massaproductie-reactie. Ik schiet er helemaal niets mee op. Ik durf zelfs te zeggen dat ik inmiddels meer weet dan sommige medewerkers van Odido zelf.

Ik wil geen uitstel, geen afleiding, geen herhaling van wat al bekend is. Ik wil actie! Geef ons een echte update en geen herhaling van hetzelfde verhaal.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8596 reacties
  • 2 maart 2025

Er is geen tijdspad voor de uitbreiding van poorten binnen klik en klaar. Dus als je hier om een update komt vragen is de status niet veranderd en krijg je hetzelfde antwoord als voorheen. 

Maar ik snap je afhankelijkheid van dit geheel. Als een netbeheerder zoals ODF iets kapot maakt ten tijde van installatie zou je verwachten dat zij dat weer laten repareren.  

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 maart 2025
eric schreef:

Er is geen tijdspad voor de uitbreiding van poorten binnen klik en klaar. Dus als je hier om een update komt vragen is de status niet veranderd en krijg je hetzelfde antwoord als voorheen. 

Maar ik snap je afhankelijkheid van dit geheel. Als een netbeheerder zoals ODF iets kapot maakt ten tijde van installatie zou je verwachten dat zij dat weer laten repareren.  

Eric, hou alsjeblieft op. Laat een echte moderator of iemand van de technische dienst hiernaar kijken, want je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat er tijdslijnen zijn afgegeven, en nu beweer je dat er geen tijdspad is. Wat is het nou? Klinkt alsof je maar wat roept.

Ik wacht ook niet op jouw reactie, maar op iemand die hier echt over gaat en duidelijke antwoorden kan geven.

• is een Master Poster
  • 138 reacties
  • 2 maart 2025

Het poorten lijstje wat ​@Tommie van Odido 4 maanden geleden heeft gedeeld is nog steeds geldig en niemand heeft gezegd dat het uitgebreid gaat worden, alleen dat ernaar gekeken wordt.. Dus hopenlijk komt ​@Tommie van Odido terug met een status update.

Er loopt op dit gebied ook nog het issue dat als je met een Odido mobiel je Klik &Klaar netwerk bereikt het port forwarding mechanisme nog niet eens werkt. Dus je mist alle bezoekers met een Odido mobiel abbonnement.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 6 maart 2025

Fijn topicje! En wat goed dat er door ​Odido ook echt wat mee gedaan wordt.

Zo heb ook ik een vurige wens op dit vlak...: er is al meerdere keren gevraagd of er misschien ook een handjevol UDP (dus niet TCP) poorten open zullen gaan staan.

Zelfs al zou dat er bij wijze van spreken slechts één zijn (maakt niet uit welke) dan zou de geavanceerde gebruiker daar al grandioos mee geholpen zijn, want in de NAT-tabel van het modem kun je die poort dan gewoon omzetten naar de gewenste lokale poort. De software denkt gewoon 123 terwijl het buiten 456 is.

Daarnaast in veel gevallen kan een applicatie gewoon vrij een poort kiezen. Maar het heeft daarvoor wel echt een UDP nodig ik kan daar niet omheen.

Zou écht een gamechanger zijn..… dan kom je nooit meer van me af!!

@Tommie van Odido ​@Demi van Odido

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen