Skip to main content

Poorten openzetten klik en klaar

Toon eerste reactie

110 reacties

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 402 reacties
  • 28 april 2025
Tommie van Odido schreef:

In de screenshots hieronder kunnen jullie zien welke poorten op dit moment open zijn te zetten. Voor de rest zijn we nog onderzoek aan het doen om te kijken of we die ook kunnen openen.

@Frank_1973 Staat you port forwarding (destination port) in dit lijstje? Of gebruik je een andere poort (want dan is daar ook iets aan veranderd….)?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 29 april 2025

Hey allemaal, het IP-team heeft wat voorbeelden nodig. Ik lees dat het hier en daar opgelost is, nu wil ik wel graag nog wat voorbeelden doorzetten. Zouden jullie wat met mij kunnen delen?

We hebben wat basis IP-informatie nodig om zelfs maar te beginnen met het oplossen van problemen.

Kunnen we wat voorbeelden krijgen van Source/Destination publieke IP's die deze verbindingen proberen te maken die gebruik zouden moeten maken van port-forwarding?En de gebruikte poort + het backend IP voor het doorsturen? Alvast bedankt!

Forum|alt.badge.img
  • 402 reacties
  • 29 april 2025
Afghan987 schreef:

Ik krijg de volgende poorten niet geopend:

31400

31401

31402

31403

31404

31405

31406

31407

31408

31409

mijn geduld begint langzaam op te raken! Aan begin van het bestellen van de klik klaar, duidelijk gevraagd aan de tel aan de medewerker van odido over poorten openzetten, kreeg duidelijk te horen tuurlijk kan dat iedereen krijgt eigen ip adres, etc… mooie verkoop praatjes. 

ik heb die poorten nodig voor een node te draaien. Heb zelfs geprobeerd met vertaling poorten en alles maar helaas. Ik kijk bijna elke dag op deze community, en mijn geduld begint nu echt op te raken, er komt maar geen update, nieuws, niks.

@Tommie van Odido Voorbeeld 1 voor verbetering port forwarding.

Forum|alt.badge.img
  • 402 reacties
  • 29 april 2025
mynetwork schreef:

Ik ben benieuwed wat de achterliggende gedachte is geweest om porten dicht te zetten en alleen bepaalde porten (ranges) open te zetten.

Ik gebruikte 4G voor thuis, waar ik makkelijk ports open kon zetten.

Ik wilde graag hier ook een udp open zetten, maar helaas werkt niet. 

Voorbeeld.

TCP 2222 werkt wel, UDP 2222 niet.

TCP 9977 werkt niet, UDP 9977 niet.

Zijn deze ports op de router zelf geblokkeerd, of ergens in een van de tusseliggende routers?

Is de verwachting dat binnenkort hier een oplossing komt?

Ik ben verder erg tevreden met deze dienst. Ik kan goede snelheiden halen, en lijkt stabiel te zijn.  

@Tommie van Odido Voorbeeld 2 verbeterpunt port forwarding

Forum|alt.badge.img
  • 402 reacties
  • 29 april 2025
Jopie65 schreef:

@Tommie van Odido  Leuke lijst met poortnummers, echter de lijst is alleen voor TCP. Hebben jullie ook zoiets voor UDP? Zowel wireguard als OpenVPN gaat over UDP en als ik probeer om een wireguard VPN verbinding met mijn router op te zetten gaat er iets mis.

@Tommie van Odido Voorbeeld 3 verbeterpunt port forwarding

Forum|alt.badge.img
  • 402 reacties
  • 29 april 2025
marcelensandra schreef:
marcelensandra schreef:

Vind ook dat dit wel is opgelost mag worden met een update, zonder vrije keuze in portforwarding zoals het hoort te zijn is dit product voor mij ook nutteloos.

Ik heb nodig :

Network Ports:

SIP:5060

SIPS:5061

Tunnel:5090

Media:9000-10999

HTTP:5000

HTTPS:5001

@Tommie van Odido Voorbeeld 4 verbeterpunt port forwarding

Forum|alt.badge.img
  • 402 reacties
  • 29 april 2025
Stinnoo schreef:

Ter toevoeging: Ik ervaar hetzelfde probleem maar dan met poort UDP 51820 voor wireguard vpn

@Tommie van Odido  Voorbeeld 5 verbeterpunt port forwarding

Forum|alt.badge.img
  • 402 reacties
  • 30 april 2025
Lilouvida schreef:

Hey Tommie ! Bedankt voor je reactie.

Nou poort 32400 bijvoorbeeld ! De enige poort die nu openstaat is 443 voor SSL.  Zelf een poort open zetten is mij nog niet gelukt.

Wel goed om te lezen dat het mogelijk zou moeten zijn !

Mvg Alex

@Tommie van Odido Voorbeeld 6 voor verbeterpunt port forwarding.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14746 reacties
  • 1 mei 2025

Werken al die voorbeelden nu ook niet ​@walter.v.l? Anders heb ik echt nodig wat ik heb uitgevraagd: Source/Destination publieke IP's die deze verbindingen proberen te maken die gebruik zouden moeten maken van port-forwarding? En de gebruikte poort + het backend IP voor het doorsturen.

Forum|alt.badge.img
  • 402 reacties
  • 1 mei 2025

@Tommie van Odido Geen idee, ik zelf gebruik port forwarding niet. 

Jij hebt zelf maanden geleden een lijst gemaakt wat zou moeten werken en daar staan de voorbeelden die gebruikers in het verleden genoemd hebben dus niet op. (Bijvoorbeeld poort 32400 en UDP ipv alleen TCP)

Dus het is de vraag aan jou wat is de status van je lijstje? Zou bijvoorbeeld poort 32400 nu wel opengezet moeten kunnen worden volgens het IP team?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen