Skip to main content

Inloggen op het modem

Inloggen op het modem
Toon eerste reactie

35 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21089 reacties
  • 17 april 2024

@Loekie63 

Dat kan niet helaas bedoelde ik inderdaad.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 3 december 2024

Ik probeer in te loggen op mijn Zyxel T-56. Ik maak verbinding met 192.168.1.1 en krijg het inlogscherm te zien. Elke keer dat ik probeer in te loggen krijg ik echter de melding

‘De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct of vergrendeld.‘

Ik gebruik ‘User name’ en ‘Login Password’ op de achterkant van het modem (en op het kaartje dat ik kreeg). Daarnaast heb ik de barcode van het ‘Login Password’ gescand om zo het wachtwoord te kopiëren en in te voeren, maar dit werkt ook niet. Het modem is al twee keer gereset naar fabrieksinstellingen door het kleine resetknopje 20 seconden ingedrukt te houden. Ik heb zowel via een ethernetkabel als via Wi-Fi geprobeerd in te loggen, maar dezelfde melding blijft verschijnen.

Het modem is gisteren geïnstalleerd, en tot nu toe is het me nog niet gelukt om in te loggen.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14006 reacties
  • 4 december 2024

Hey ​@Technologie, welkom op onze Community!

Ik heb het voor je gecontroleerd maar hij is niet vergrendeld. Het kan zijn dat de verkeerde gegevens bij het modem zijn geleverd. Ik heb het modem voor je omgeruild, als het goed is moet je hierop gewoon kunnen inloggen! 

Tommie van Odido schreef:

Hey @TahaBens, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt!

Beste Tommie, ik heb het zelfde probleem als Tahabens. Kan je mij hiermee ook helpen?

De medewerker van Odido die ik gisteren sprak zij dat modeminstellingen alleen gewijzigd kunnen worden via de website

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9017 reacties
  • 29 januari 2025

De melding van de klantenservice medewerker is correct bij een zakelijke aansluiting.  Op dit forum spreken we alleen over consumentenlijnen. 

GebruikersnaamRandomTekst
eric schreef:

De melding van de klantenservice medewerker is correct bij een zakelijke aansluiting.  Op dit forum spreken we alleen over consumentenlijnen. 

Wtf, is dat serieus? Bij een zakelijk abo mag je niet inloggen op de router?

• 2 reacties
  • 2 maart 2025
Jason van Odido schreef:

In dit artikel kun je lezen hoe je kunt inloggen op het modem.

Let op: zorg ervoor dat je rechtstreeks verbonden bent met ons modem. Koppel dus alle externe routers, wifipunten of powerline adapters los!

Zyxel T-50

Toon inhoud

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

Zyxel T-54

Toon inhoud

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

Zyxel T-56

Toon inhoud

Zyxel T-75

Toon inhoud

Draytek Vigor

Toon inhoud

2. Vul bij de gebruikersnaam en wachtwoord "user" in.

Huawei HG659

Toon inhoud

1. Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

Problemen met inloggen op het modem

Toon inhoud

Stel nou dat het toch niet lukt, dan adviseren we je een factory reset uit te voeren. Hiermee weet je zeker dat bovenstaande inlogprocedure weer werkt. Als dat nog steeds niet lukt, laat het ons dan weten in een reactie op dit topic. 

Wil je inloggen op het modem voor het aanpassen van de wifi instellingen? Kijk dan in dit topic voor meer informatie: Wifi topic.

Type T-56   - inloggen geblokkeerd-

Bij inloggen verschijnt voor 1 seconde de correcte inlog pagina van het modum . 

daarna wordt door windows/ chrome / internet explorer / de verbinding verbroken .

met boodschap;  

Je verbinding is niet privé

Aanvallers proberen misschien je gegevens van 192.168.1.1 te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie over deze waarschuwing

net::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

-----------

Wie heeft daar oplossing voor ??

dank 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@maarten194, goed dat je dit checkt! Dat je modem deze melding plots geeft is meestal niet het gevolg van iets dat komt uit je modem, maar eerder vanuit een updated security setting in je browser. Wij staan hier los van, maar de applicatie security level is waarschijnlijk de veroorzaker. Deze melding kun je ook op webpagina’s tegenkomen, die een mix van https en http content op hun site hebben staan. Er zijn browsers die het toestaan om aan te geven welke sites hij die waarschuwing mag negeren, je moet hem dan als het ware ‘white listen’. Zie dit topic!

GebruikersnaamRandomTekst

Nee, ​@Cheyenne van Odido, die melding komt doordat het certificaat is gegenereerd door het modem zelf, een “self-signed certificate”, zeg maar. Dat is de normaalste zaak van de wereld, en heeft niks met browser settings te maken.

Heb je de foutmelding gelezen? Er staat “ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID”, oftewel, óf het is een self-signed certificate, óf het is een certificaat dat daadwerkelijk legitiem probeert te zijn, maar door een rogue CA is uitgegeven. De eerste is gevalletje paard, de tweede is gevalletje zebra (als we hoeven horen.)

Het enige wat mogelijk door browserinstellingen kan komen is als het niet mogelijk is om te kiezen om desalniettemin door te gaan met de verbinding. Voor context, als ik naar het directe IP van mijn eigen lokale router ga, zie ik dit:

Firefox geeft netjes aan dat het “Self Signed” is

Daar staat de optie om toch door te gaan, wat de correcte reactie is, als het een apparaat is op je eigen interne netwerk.

@maarten194 heb je de optie erbij staan om toch door te gaan, ondanks de waarschuwing?

• 2 reacties
  • 12 maart 2025

Beste RandomTekst

Het is gelukt !! 

Met Firefox heb ik wel de optie om door te gaan en in te loggen

( chrome en explorer geven die optie niet )

Ik heb airco die alleen 2.4 netwerk accepteert , niet de standaard 2.4/5 Ghz ,

Dank voor je reactie

Gr Maarten

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen