Skip to main content
Beantwoord

VPN verbinding lukt alleen nog via mobiele hotspot KPN, T-mobile werkt niet


Sinds vorige week donderdag werkt VPN via mijn T-Mobile WiFi verbinding (ZYXEL T50 modem) niet meer. Ik kan nu alleen nog op VPN komen via mijn hotspot op de IPhone, waar mijn zakelijke KPN abonnement loopt. Vervolgens zet ik de VPN verbinding via Cisco AnyConnect aan en dan kan ik met de T-mobile WiFi verbinden. Gelukkig blijft dan de verbinding in stand.

Maar ik zou graag op de NORMALE manier de VPN verbinding tot stand willen brengen. Graag ontvang ik hiervoor zo snel mogelijk een oplossing.

Alvast bedankt, Saskia Berkhout - Krimpen aan de Lek.

Beste antwoord door Jason van Odido

Hi all, omdat we inmiddels alles inzichtelijk maken in het algemene Dordrecht topic en we daarin het overzicht willen bewaren, sluiten we alle losse, actieve topics die op hetzelfde betrekking hebben. Het wordt inmiddels onoverzichtelijk met een zevental losse topics. Die beslissing hebben we eerder al, ten onrechte, genomen toen het nog onduidelijk was dat de Internet en TV-issues ongerelateerd waren aan VPN, gaming servers en websites. Het betreft nu hetzelfde issue en we willen graag alles bundelen. 

We zullen zoveel mogelijk updates geven in het algemene topic:

Bedankt voor jullie geduld, input en begrip!

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

9 reacties

  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 12 april 2021

Probleem is dat iedere router zijn eigen instellingsmogelijkheden heeft Ik heb het volgende geprobeerd en bij mij werkt het weer: 

  • Het IP adres van je laptop vastzetten. Lan instellingen (Manually Assigned IP around the DHCP list)
  • WAN - Virtual Server / Port Forwarding. Ip adres ingevuld, invullen bij external port 500,1701,4500. Protocol UDP
  • NAT Passthrough (allen enable), PPPoE Relay moet op disalbe blijven staan
  • WAN - Internet connection - Special Requirement from ISP, klik op MAC clone
  • rebooten van je router

Ik hoop dat je hier iets mee kan


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 12 april 2021

 Hoi @Sberkhout2931 en @heinzdekat, we zijn nu voorbeelden aan het verzamelen om een duidelijk beeld te kunnen krijgen van de lopende issues. Omdat de systemen niet helemaal 100 procent meewerken, kan ik af en toe geen klantgegevens opvragen. Mag ik jullie verzoeken mij een privébericht te sturen met daarin de volgende info, alsjeblieft?

-Wat is je T-Mobile Thuis klantnummer?

-VPN + voorbeeld

-Probleemomschrijving

@heinzdekat Thanks voor je tips! Mocht het weer opspelen, let me know!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 12 april 2021

Graag ontvang ik zoveel mogelijk voorbeelden van VPN-/gaming-server-problemen per privébericht, mochten er nog issues gaande zijn: zet ze vooral naar mij door. Alvast bedankt! 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 13 april 2021

Goedemorgen all, we pakken hem op een andere manier op. Ik zet jullie info graag door naar onze onderzoekers: kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Graag ook het probleem beschrijven + VPN en gaming server benoemen, dan zet ik het meteen door. Indien je er ook nog bij wilt vermelden naar welk IP/naar welke server je probeert te connecten, is het helemaal super!

Thanks alvast!


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 13 april 2021

Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mag ik van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde? 

Alvast uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld! 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • 15 april 2021

Goedemorgen all, gisteravond is er een netwerkwijziging doorgevoerd die de problemen getackeld moet hebben. Kunnen jullie bevestigen of ontkrachten of dit eindelijk het gewenste effect gebracht heeft?


  • is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 15 april 2021

Nee, zelfde probleem vanochtend...


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 15 april 2021

Beste Jason

Ik kan zonet bevestigen dat het inlogprobleem bij mij is opgelost en dat ik weer kan inloggen met het T-mobile netwerk op het VPN netwerk van mijn werkgever.

Fijn dat het is opgelost


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10763 reacties
  • Antwoord
  • 15 april 2021

Hi all, omdat we inmiddels alles inzichtelijk maken in het algemene Dordrecht topic en we daarin het overzicht willen bewaren, sluiten we alle losse, actieve topics die op hetzelfde betrekking hebben. Het wordt inmiddels onoverzichtelijk met een zevental losse topics. Die beslissing hebben we eerder al, ten onrechte, genomen toen het nog onduidelijk was dat de Internet en TV-issues ongerelateerd waren aan VPN, gaming servers en websites. Het betreft nu hetzelfde issue en we willen graag alles bundelen. 

We zullen zoveel mogelijk updates geven in het algemene topic:

Media is niet beschikbaar

Bedankt voor jullie geduld, input en begrip!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen