Ik hoop dat alles goed met u gaat. Ik neem contact op omdat ik regelmatig problemen ondervind met mijn internetverbinding tijdens het online gamen. De verbinding valt vaak weg, en daarnaast ervaar ik aanzienlijk packet loss, wat de speelervaring flink verstoort.
Op dit moment maak ik gebruik van het T-56 modem dat ik via uw bedrijf heb ontvangen. Uit mijn eigen onderzoek en ervaringen van andere gebruikers blijkt dat dit type modem niet altijd optimaal presteert. Daarom wil ik graag informeren of het mogelijk is om mijn huidige modem te laten vervangen door een nieuwer model dat deze problemen kan verhelpen.
Ik waardeer uw hulp en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding. Kan je een aantal testen voor mij uitvoeren en ervaar je dit de hele dag door of op specifieke uren? Alvast bedankt!
Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding. Kan je een aantal testen voor mij uitvoeren en ervaar je dit de hele dag door of op specifieke uren? Alvast bedankt!
Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg, zorg wel dat je hele scherm op de screenshot staat zodat we de datum, tijd en bekabeld verbonden kunnen zien.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Hartelijk dank voor uw eerdere reactie en de duidelijke instructies. Ik heb de speedtest en de pingtest uitgevoerd zoals gevraagd. De screenshots van de resultaten heb ik bijgevoegd.
Wat betreft de verbindingsproblemen: deze doen zich eigenlijk de hele dag door voor, zonder een specifiek moment waarop de verbinding stabieler is. Echter, vooral in de avond ervaar ik vaker onderbrekingen en packet loss, wat de situatie nog lastiger maakt. Overdag is de verbinding soms wat beter, maar het probleem blijft aanwezig.
Momenteel gebruik ik een T-56 modem en mijn apparaat is aangesloten op een 1 Gbit/s LAN-poort.
Ik hoop dat deze informatie helpt om de oorzaak van het probleem te achterhalen. Alvast bedankt voor uw hulp en ik kijk uit naar uw reactie.
De tracert ziet er goed uit, de pingtest zie je wel uitschietes, vandaar de verhoging op de Max. dit noemen we Jitter @Ghiyath. Is de test uitgevoerd op een moment waar je het meest last hebt hiervan? Ik ontvang ook nog graag een bekabelde speedtest zoals gevraagd in mijn vorige bericht. Zou je die nog willen/kunnen aanleveren?
Ik weet niet precies wat Jitter betekent, maar tijdens het spelen van online games zoals FIFA of Rocket League is een stabiele internetverbinding soms echt nodig. De test die ik heb gedeeld, is op verschillende tijdstippen uitgevoerd. Gisteren was het echter heel slecht, met onderbrekingen van 1 uur ’s nachts tot 5 uur ’s ochtends terwijl ik FIFA 25 aan het spelen was. Hier is de afbeelding van de snelheidstest die je hebt gevraagd. Sorry dat ik het eerder ben vergeten te delen. hier van website :
en hier van de app
Moet ik de test opnieuw uitvoeren tijdens het spelen wanneer ik problemen ervaar, bijvoorbeeld?
Een test tijdens het spelen is inderdaad handig @Ghiyath, merk je dat de upload snelheid altijd ongeveer gehalveerd is van de download of is dit toevallig?
Hi @Tommie van Odido, de downloadsnelheid is inderdaad altijd veel hoger dan de uploadsnelheid, dus het antwoord is ja, het is altijd hoger. Hier zijn de afbeeldingen tijdens het spelen.
Opmerking: Gisteren en vandaag verliep het spelen erg goed. Ik heb niet veel problemen opgemerkt, slechts heel weinig, maar ze waren er wel.
Hi @Ghiyath, helemaal duidelijk! Ik heb in dit geval wat instellingen opnieuw naar je modem gestuurd. Wil je voor me controleren of de upload snelheid hiermee verbetert? Mocht dit niet het geval zijn, laat het me dan weten. Het kan zijn dat we jouw ONT opnieuw moeten registreren om dit probleem op te lossen.
Hey @Ghiyath, ik wil het ONT opnieuw registreren maar het serienummer staat niet in mijn systeem. Kan je een foto maken van het serienummer? Dan registreer ik hem opnieuw, hopelijk lost dit het op!
Dat is van de T-56 inderdaad @Ghiyath, ik heb het serienummer van het ONT nodig, dit is het kastje tussen het modem en FTU (kastje waar de glasvezel naar binnen komt).
Een medewerker van Guidion kwam langs en heeft alles bekeken. Ze hebben meerdere keren een snelheidstest uitgevoerd, maar alles bleek in orde te zijn :(
Daarom heb ik hen gevraagd om een nieuw modem, en ze hebben het aangesloten. Hier is de snelheid na het installeren van het nieuwe modem.
Ik wil het ook uitproberen tijdens het gamen, dus morgen zal ik een tweede update sturen om te laten weten of er nog steeds packet loss of vertraging is in de spellen.
Na het vervangen van het modem is de verbinding tijdens het spelen meestal goed. Echter, 's avonds en na middernacht treedt er nog steeds packet loss op, en het is zelfs erger dan voorheen. De onderbrekingen duren dan tussen de 5 en 10 seconden. Overdag komt het probleem duidelijk minder vaak voor.
Hi @Ghiyath goed dat je dit aangeeft dat het na de modemswap beter werkt dan voorheen! Dat de packet loss in de nacht nog erger is, is uiteraard niet de bedoeling. Mocht het in de nacht weer bar zijn, zou je dan een tracert en pingtest kunnen uitvoeren? Dan kunnen we kijken hoe het op dat moment zit met de verbinding via het nieuwe modem. Bedankt alvast voor de moeite!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.