Skip to main content
Beantwoord

Pre-migratie problemen; geen internet


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

82 reacties

  • is een Master Poster
  • 138 reacties
  • 14 oktober 2021
LordChaos schreef:

Als deze bij iemand anders nog op de stroom zit, en deze is ook gepatched op “jouw” OLT, lig jij er ook uit, totdat deze van de stroom is gehaald (of de patch eruit wordt gehaald op de OLT).

 

Begrijp ik...zucht. Wat is dit voor migratie strategie!? Of beter gezegd, gebrek aan.

 

Vandaar mijn andere topic… Hopelijk komt er snel een einde aan deze ellende.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19565 reacties
  • 14 oktober 2021

@LordChaos 

Het heeft niks te maken met het probleem dat iemand anders zijn KPN NT nog aangesloten heeft zitten ofzo.

Volgens screenshot is je upgrade nog in behandeling 


  • is een Master Poster
  • 138 reacties
  • 14 oktober 2021
Waqqas schreef:

@LordChaos

Het heeft niks te maken met het probleem dat iemand anders zijn KPN NT nog aangesloten heeft zitten ofzo.

Volgens screenshot is je upgrade nog in behandeling 

Hoe dan? De screenshot zegt letterlijk 1000 Mbit + geen lopende bestellingen etc == actief?

Hmm er staat ook “Je aanvraag is in behandeling”…

Lekker duidelijk. Nou hopelijk dan een administratief iets, want op layer 1 valt weinig te doen nu.


LordChaos
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 14 oktober 2021
J33Bee schreef:

Hoe dan? De screenshot zegt letterlijk 1000 Gbit + geen lopende bestellingen etc == actief?

Dat zou nog eens een snelheid zijn ;-) Ik probeer de helpdesk te bereiken nu, maar dat schiet eerlijk gezegd ook niet op.

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19565 reacties
  • 14 oktober 2021

@J33Bee

Boven 1000 Mbps zie ik toch echt staan aanvraag in behandeling 😉.

Anders stond er dus alleen actief bij, ik hoop dat dit morgen ook is opgelost nadat de monteur is geweest.


  • is een Master Poster
  • 138 reacties
  • 14 oktober 2021

Die zal het dan administratief af moeten handelen, om de lijn niet het opzegtraject in te laten gaan.

Wat kan hij verder doen bij TS behalve alles aansluiten wat TS zelf al heeft gedaan? Moet de monteur de OLT ook afconfigureren of waarom registreert de ONT van de TS nog niet?

 

En verder natuurlijk te kansloos voor woorden dat TS al zo lang geen internet heeft op de vertrouwde WBA kijkende naar gekozen verhuisdatum 15-10. Dus heeft KPN eerder omgeprikt of?


LordChaos
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 14 oktober 2021

Ik heb net contact gehad met de helpdesk; volgens hen is de oude WBA lijn nog actief en heeft KPN nog niets gedaan; dat zou pas morgen moeten gebeuren. Ik ben op verzoek van de helpdesk teruggegaan naar de oude situatie, dus ik heb de oude fiber kabel weer aangesloten op het Draytek modem.

Maar helaas, ook met het oude modem krijg ik geen verbinding, het fiber lampje op de Draytek blijft zelfs uit. Ik hoop er morgenmiddag uit te komen als de Guidion monteur hier is.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19565 reacties
  • 14 oktober 2021

@LordChaos 

Sluit morgen in de ochtend het nieuwe apparatuur weer aan, er bestaat een kans dat de verbinding al zonder monteur gaat werken.

De Huawei ONT wordt volgens mij al geactiveerd opgestuurd en voor nieuwe klanten is er dan enkel een administratieve handeling nodig maar bij bestaande klanten is dat niet nodig denk ik.


  • is een Master Poster
  • 138 reacties
  • 14 oktober 2021

@Waqqasmaar waarom ligt de WBA lijn nu al plat? Notabene 2 dagen voor de daadwerkelijke verhuisdatum.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19565 reacties
  • 14 oktober 2021

@J33Bee 

Ik ben ook een klant dus ik kan dat niet zien 😅


  • is een Master Poster
  • 138 reacties
  • 14 oktober 2021

Dat snap ik, maar dit is natuurlijk kansloos. De helpdesk roept dat KPN nog niets heeft gedaan, maar TS heeft 2 dagen van te voren geen licht meer op zijn T-Mobile lijn.

Leuk dat het morgen met wat geluk spontaan gaat werken… Geeft vertrouwen.


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 15 oktober 2021

Hi @LordChaos Bij een upgrade naar ons eigen netwerk zorgen we altijd dat je aangesloten wordt. Mocht er een aanpassing nodig zijn dan doen we dat dus daar hoef je je zeker geen zorgen over te maken! Ik kijk graag voor je na het er voor staat. Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan zoek ik het voor je uit.


LordChaos
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 15 oktober 2021

Leuk dat het morgen met wat geluk spontaan gaat werken… Geeft vertrouwen.

 

Als het goed is staat de monteur van Guidion over een kwartiertje voor de deur, vooralsnog geen "spontane" internet uplink. Ik hou jullie op de hoogte.


LordChaos
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 15 oktober 2021

Helaas, geen Guidion monteur...die had hier om twee uur moeten zijn. Het wordt een lang weekend ben ik bang.


  • is een Master Poster
  • 138 reacties
  • 15 oktober 2021

Ai ai ai. Kun je Guidion niet bellen?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19565 reacties
  • 15 oktober 2021

@LordChaos

Ik heb voor je gevraagd of iemand misschien iets voor je kan doen.

Kan je je profiel aanvullen?


LordChaos
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 15 oktober 2021
Waqqas schreef:

@LordChaos

Ik heb voor je gevraagd of iemand misschien iets voor je kan doen.

Dat klinkt heel spannend! De monteur is langs geweest, zei dat alles goed aangesloten was, heeft vervolgens de backoffice gebeld en vertelde mij dat de bal bij KPN ligt. Als KPN moet langskomen bellen ze me en dat was het dan. Hij was binnen een kwartier weer vertrokken.

@Waqqas ik heb je een privé bericht gestuurd


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19565 reacties
  • 15 oktober 2021

Oh hij is dus wel langsgeweest.

Jammer, dan is het nog even wachten op KPN.


  • is een Master Poster
  • 138 reacties
  • 15 oktober 2021

Lekker dan. Iets met kluitje en riet?

WBA lijn ligt al 2 dagen voor verhuizing plat maar KPN is overal afgebleven. Nu is KPN alsnog degene die het moet oplossen. 

Er moet toch gewoonweg nagegaan kunnen worden of en wanneer KPN het omprikken heeft afgemeld? Verder kan Guidion dit toch evengoed uitsluiten in de PoP door te gaan kijken?

Of weten wij niet alle details?


LordChaos
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 15 oktober 2021
J33Bee schreef:

Lekker dan. Iets met kluitje en riet?

WBA lijn ligt al 2 dagen voor verhuizing plat maar KPN is overal afgebleven. Nu is KPN alsnog degene die het moet oplossen. 

Er moet toch gewoonweg nagegaan kunnen worden of en wanneer KPN het omprikken heeft afgemeld? Verder kan Guidion dit toch evengoed uitsluiten in de PoP door te gaan kijken?

Of weten wij niet alle details?

Nee, je hebt gelijk. Meer details heb ik ook niet. Ik moet nu 1-3 werkdagen wachten en hopen dat KPN iets gaat doen. Wat volgens de backoffice van T-Mobile zo is. Tenminste, ik denk dat de monteur die backoffice gebeld heeft. Als we woensdag a.s. nog steeds geen internet hebben (en mijn kinderen hebben me tegen die tijd niet vermoord), dan zeg ik de boel op.


  • is een Master Poster
  • 138 reacties
  • 15 oktober 2021

@LordChaos vraag op GoT eens (zie DM) wat er met jouw patchverzoek is gedaan/gebeurd bij KPN.


LordChaos
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 15 oktober 2021
J33Bee schreef:

@LordChaosvraag op GoT eens (zie DM) wat er met jouw patchverzoek is gedaan/gebeurd bij KPN.

Het lijkt erop dat KPN gedaan heeft wat het beloofde; de patch is vandaag uitgevoerd en in de systemen van KPN afgemeld. Heb ik dan een defecte media converter o.i.d.?


  • is een Master Poster
  • 138 reacties
  • 15 oktober 2021

Geen idee maar wat KPN dan zou moeten oplossen is mij ook onduidelijk…?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 19565 reacties
  • 15 oktober 2021

@LordChaos

Wat nog een mogelijke oorzaak kan zijn :

De ONT wordt volgens mij geactiveerd opgestuurd en misschien is het serienummer niet juist ingevoerd..

Hopelijk kan er morgen iemand meekijken naar de patch was vanmorgen al gedaan?


LordChaos
  • Auteur
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 15 oktober 2021
Waqqas schreef:

@LordChaos

Wat nog een mogelijke oorzaak kan zijn :

De ONT wordt volgens mij geactiveerd opgestuurd en misschien is het serienummer niet juist ingevoerd..

Hopelijk kan er morgen iemand meekijken naar de patch was vanmorgen al gedaan?

Ik weet niet wanneer de patch uitgevoerd is eerlijk gezegd, alleen maar dat KPN hem vandaag uitgevoerd heeft. Is de ONT de media converter? Zo ja, zou het kunnen helpen om deze te resetten of juist niet?


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen