Hi @LordChaos Ik heb er zojuist samen met een collega van onze back office/technische dienst naar gekeken en de verbinding is nu inderdaad online! De registratie van de ONT bleek niet goed te zijn gegaan. De laatste opdracht voor Guidion was een fout aan onze kant, een nieuwe collega had een verkeerde actie uitgezet naar aanleiding van de melding van de monteur. Excuses hiervoor, we gaan dit met de betreffende collega bespreken en de opdracht is geannuleerd.
Hopelijk kan je nu zonder zorgen van je nieuwe verbinding genieten en excuses voor de stroeve overgang, dit is niet zoals we het graag willen zien.
Als je de kabel uit de draytek zo in de Huawei gedaan heb is er best kans dat deze beschadigd is geraakt. Dat is namelijk niet de juiste kabel
Ik denk dat dat wellicht de reden is dat er een nieuwe kabel meegeleverd wordt.
Goh...we hebben internet nu? Zooooo benieuwd wat het nu was.
@J33Bee
De registratie kan ook op afstand dat zie ik wel vaker hier op de community, gelukkig voor @LordChaos dat het vandaag al in orde is gemaakt!
Dat is natuurlijk wel het understatement van het jaar na zes dagen zonder internet.
Leuk dat het morgen met wat geluk spontaan gaat werken… Geeft vertrouwen.
Als het goed is staat de monteur van Guidion over een kwartiertje voor de deur, vooralsnog geen "spontane" internet uplink. Ik hou jullie op de hoogte.
Als je de kabel uit de draytek zo in de Huawei gedaan heb is er best kans dat deze beschadigd is geraakt. Dat is namelijk niet de juiste kabel
Begrijp ik hieruit dat je opgezegd hebt? Of is Guidion nog steeds niet geweest?
Wat een drama ook hier weer...
Hallo @LordChaos
Meestal wordt de patch pas gedaan op de dag van migratie dus 15 oktober, ik denk niet dat de patch op 13 oktober al gedaan gaat worden.
Er blijkt nog wel gewoon een signaal op de lijn te staan en misschien is dat signaal nog gewoon van de 500 Mbps abonnement op WBA.
Oh en op de dag van migratie zit je zonder internet tot dat de monteur is geweest die komt de Huawei mediaconverter ook activeren, verder zijn er geen VLAN's nodig achter de Zyxel modem.
Gisteravond een aantal mensen gesproken van de helpdesk, de eerste helpdesk medewerker meldde me dat Guidion moest komen om de boel te komen installeren. Ik gaf aan dat dat al gebeurd was en aangegeven dat ik niet nog een week ging wachten op een monteur (of welke oplossing dan ook), want ik heb zo het vermoeden dat T-Mobile geen enkel idee heeft wat hier aan de hand is (men stuurt een monteur van Guidion, dan zijn ze weer een paar dagen van het probleem af). Volgens de eerste helpdesk medewerker zou er nu "een andere monteur" gestuurd worden, want "het lag aan de lijn".
Ik heb toen aan deze medewerker gevraagd wat ik moest doen om op te zeggen, waarop ik door werd verbonden met een andere medewerker, Patrick.
Ook nu weer kunnen ze me niet vertellen wat de oorzaak kan zijn of waar het probleem ligt. Is er iemand in de wijkcentrale gaan kijken? Geen idee. Is de lijn doorgemeten? Geen idee. Is er enige vorm van communicatie hierover? Nee.
Ik heb Patrick nog eens het hele verhaal uitgelegd en hij heeft mij beloofd om met Guidion en de "technische dienst" te gaan zitten deze ochtend en mij voor het middaguur terug te bellen met een voorstel. Als ik straks niet gebeld wordt en/of ik ben niet tevreden met het voorstel dan stap ik op inderdaad. Dan maar een paar tientjes meer betalen per maand voor een betrouwbare verbinding.
Wat me nog het meeste stoort is dat men helemaal niet communiceert of men weet simpelweg niet wat hier speelt. Bij de helpdesk is het altijd: "Tsja, ik kan niet zien wat KPN heeft gedaan. U zult morgen wel weer internet hebben". En als het te lang duurt sturen ze Guidion. Ik heb ook niet het gevoel dat het iemand iets interesseert bij T-Mobile eerlijk gezegd. Ik heb bijvoorbeeld één reactie van @Brian gehad dat hij e.e.a. voor me uit zou zoeken...daarna niets meer gehoord.
Ik begrijp ook wel dat als ik zo meteen de overstapservice activeer van KPN dat ik wellicht nog een week zonder internet zit, maar ik heb meer vertrouwen in KPN dat ze het probleem op zullen lossen.
Hoi @Waqqas,
Meestal wordt de patch pas gedaan op de dag van migratie dus 15 oktober, ik denk niet dat de patch op 13 oktober al gedaan gaat worden.
Ik geloof je onmiddellijk, maar ik vind het uiterst curieus en irritant dat men mij dit niet kan vertellen bij T-Mobile. Ik heb overigens op dit forum wel al verschillende verhalen gelezen van klanten die een dag te vroeg omgezet worden.
Ik heb voor de zekerheid nog een keertje het oude Draytek modem aangesloten, maar helaas. Ik heb het vermoeden dat we veel te vroeg omgezet zijn, maar zo lang niemand dit kan bevestigen is het natuurlijk gissen wat er nu aan de hand is.
Is er een kans dat het gaat werken voordat de monteur hier vrijdag is of moet de monteur echt nog e.e.a. ter plekke (laten) configureren? Weet je dat wellicht?
@LordChaos
Uiteraard ben ik ook gewoon een klant, ik lees ook wel eens dat er iemand een dag eerder wordt omgezet maar 2 dagen zie ik voor het eerst als het echt zo is
Ook de vorige patchkabel voorlopig weer aangesloten? Misschien even een lokale storing op het KPN netwerk?
Het is even afwachten op de reactie van een moderator wat er precies gaande is en of er misschien iets op afstand kan worden gedaan.
@Waqqas
Ook de vorige patchkabel voorlopig weer aangesloten?
Als je daarmee bedoelt de "oude" glasvezel kabel, ja die heb ik i.c.m. het oude modem gebruikt. En overigens ook de nieuw geleverde geprobeerd. Geen sjoege dus. Overigens hebben de meeste van mijn buren KPN en die hebben nergens last van.
Ik had me eigenlijk al eerder zorgen moeten maken, gelet op deze e-mail van T-Mobile van 11 oktober jl.:
Toen je onlangs naar een nieuwe verbinding bij T-Mobile Thuis bent overgestapt heb je van ons een nieuw modem gekregen. Je vorige apparatuur breng je naar een inzamelpunt voor kleine elektronica. Kijk op www.wecycle.nl voor een afhaalpunt bij jou in de buurt.
@LordChaos
Onlangs overgestapt naar een nieuwe verbinding? Klinkt alsof de migratie is vervroegd.
@LordChaos Even een vraag puur uit belangstelling uw bestaande 500mb/s WBA werkte naar tevredenheid? geen klachten?
Ik vraag dit aangezien ik zelf nog op een 100mb/s WBA zit en 1gb/s me ook wel wat lijkt maar voorlopig hiervan geen gebruik van ga maken ondanks de aantrekkelijke prijs, de reden hiervoor is dat ik (te) veel problemen lees waarbij het voor de zoveelste keer fout is gegaan.
Daarbij heb ik de al dan niet of wel terechte indruk dat het netwerk zoals dat jaren geleden door Reggefiber in diverse regio's met name in oosten is aangelegd van een hogere kwaliteit is dan wat er nu word aangelegd of de apparatuur was toen degelijker, anders zou er nooit zoveel fout kunnen gaan.
@LordChaos
Wat ik denk is dat Guidion nog eens moet komen maar als ze pas over een week komen snap ik dat je dat niet wilt.
Je hebt al nagevraagd of de patch is gedaan en afgemeld en dit was al gedaan op de dag van oplevering dus daar zou het probleem niet liggen.
De ONT kreeg wel een signaal binnen maar kon geen verbinding opzetten, dat wijst erop dat deze niet kan registreren en hiernaar gekeken moet worden.
@LordChaos
Wat ik denk is dat Guidion nog eens moet komen maar als ze pas over een week komen snap ik dat je dat niet wilt.
Je hebt al nagevraagd of de patch is gedaan en afgemeld en dit was al gedaan op de dag van oplevering dus daar zou het probleem niet liggen.
De ONT kreeg wel een signaal binnen maar kon geen verbinding opzetten, dat wijst erop dat deze niet kan registreren en hiernaar gekeken moet worden.
En dat moet lokaal? Dat is toch allemaal softwarematig na te gaan alsin remote troubleshooten?
TS kan gegevens aanleveren alsin SN nummers etc indien nodig…
Het slaat gewoonweg nergens op dit hele gezeik.
Hallo @BeMu,
Ik vraag dit aangezien ik zelf nog op een 100mb/s WBA zit en 1gb/s me ook wel wat lijkt maar voorlopig hiervan geen gebruik van ga maken ondanks de aantrekkelijke prijs, de reden hiervoor is dat ik (te) veel problemen lees waarbij het voor de zoveelste keer fout is gegaan.
Ik heb zelf spijt dat ik niet eerder op dit forum heb gekeken wat de ervaringen van klanten waren omtrent het "upgraden". Ik ben er domweg vanuit gegaan dat het een vergroting van de bandbreedte zou zijn, niet een migratie naar een ander netwerk. Ik zou dus zeker even wachten dus.
Ja, ik was tevreden over de oude verbinding al waren er de laatste zes tot negen maanden veel meer problemen dan de jaren ervoor. Ik hoop dat T-Mobile dit snel oplost, anders ben ik bang dat veel mensen zullen overstappen. Dat geldt in ieder geval voor ondergetekende.
Hi @LordChaos Ik heb er zojuist samen met een collega van onze back office/technische dienst naar gekeken en de verbinding is nu inderdaad online! De registratie van de ONT bleek niet goed te zijn gegaan. De laatste opdracht voor Guidion was een fout aan onze kant, een nieuwe collega had een verkeerde actie uitgezet naar aanleiding van de melding van de monteur. Excuses hiervoor, we gaan dit met de betreffende collega bespreken en de opdracht is geannuleerd. Hopelijk kan je nu zonder zorgen van je nieuwe verbinding genieten en excuses voor de stroeve overgang, dit is niet zoals we het graag willen zien.
Thanks Brian!
@J33Bee
De registratie kan ook op afstand dat zie ik wel vaker hier op de community, gelukkig voor @LordChaos dat het vandaag al in orde is gemaakt!
@J33Bee
De registratie kan ook op afstand dat zie ik wel vaker hier op de community, gelukkig voor @LordChaos dat het vandaag al in orde is gemaakt!
Vandaag al… Ik snap dat je alles wil romantiseren, maar hier valt gewoonweg niets te romantiseren.
@J33Bee
In plaats van een week wachten wordt het vandaag al op afstand gedaan, de registratie.
Ik probeer niks te romantiseren .
@J33Bee
In plaats van een week wachten wordt het vandaag al op afstand gedaan, de registratie.
Ik probeer niks te romantiseren .
Gelukkig maar, want het hele aansluitproces is perfect uitgekristalliseerd door TS in dit topic alsmede via de helpdesk waarbij al meteen vanaf het begin alle signalen richting het registreren van de ONT gingen…
Verder had die week wachten (bij de normale klanten die helemaal niets kennen van deze materie) ook niet geholpen want daar hing de verkeerde opvolging aan.
Of het remote kan of niet (gelukkig maar, anders is het helemaal sneu) is leuk, maar dat had al doorgepakt moeten worden vanaf het begin. Alles rammelt aan deze opvolgingen.
Ik heb nog e.e.a. gelezen over de problemen die er zijn m.b.t. de migratie naar het nieuwe netwerk. Tot mijn verbazing heb ik _geen_ NT in mijn meterkast, kan dat?
De glasvezel kabel komt bij mij binnen in de meterkast via een wit kastje die geen stroom behoeft lijkt het.
Wat op dit moment enorm zou helpen is:
- een bevestiging van T-Mobile of we nu wel of niet "verhuisd" zijn
- een bevestiging van T-Mobile of ze op afstand de Huawei media converter aan de praat kunnen krijgen
Geweldig dat het voor t.s. is opgelost na zo lange tijd en waardering voor zijn geduld, zou ik zelf in een zelfde positie komen zou ik nooit zo veel geduld hebben, mijn provider om het even welke krijgt dan maximaal 2 werkdagen en bij zeer hoge uitzondering 3 om het op te lossen anders is het afscheid nemen van elkaar hoe tevreden ik ook ben.