Skip to main content

[Opgelost] [28-02-2019] Traag vast internet en geen verbinding PSN en andere services


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

16:45

Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen.

12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.


4:00

Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!


23:15

We zijn nog druk bezig met de oplossing. Het werk gaat onverminderd door.


22:10

Er is meer zicht op een mogelijke oorzaak van het probleem. Onze experts werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.


21:25

We hebben een potentiële oorzaak gevonden en hebben contact met de betrokken partijen voor een oplossing.


20:08

Een aantal klanten geeft ook aan niet in te kunnen loggen op het Playstation Network We hebben een nieuw topic geopend


16:43

Het onderzoek is nog in volle gang, zodra we meer weten delen we het hier!


15:05

We ontvangen op dit moment meldingen van klanten die last hebben van een trage internetverbinding. Bedankt voor jullie bericht, we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.


58 reacties

  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 28 februari 2019
Ik kan je vertellen dat het niet alleen PSN is, maar ook XBox Live, Origin, Steam, Runescape, zo'n beetje alles wat niet over normaal HTTP verkeer gaat werkt niet, of nauwelijks. (vooral niet)

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 februari 2019
Zie ook www.allestoringen.nl, daar hebben klanten van T-Mobile ook problemen met de ING app wanneer ze gebruik maken van T-Mobile Thuis. Oftewel vannacht is er iets misgegaan (update?) .

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 februari 2019
Het gaat niet alleen om PSN, maar ook Origin, Steam en mobiele ING app.

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 februari 2019
NVIDIA GeForce NOW, de service om games te streamen naar je pc werkt ook niet meer.

HereIsTom
Forum|alt.badge.img
  • Doet lekker mee
  • 514 reacties
  • 28 februari 2019
Inderdaad ook niet kunnen inloggen bij ING via WiFi, ING geeft aan dat het probleem bij T-Mobile ligt.

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 februari 2019
Er is een storing bij T-Mobile Thuis, niet bij T-Mobile abonnementen. Deze twee producten werken waarschijnlijk op verschillende netwerken @HereIsTom

  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 28 februari 2019
LordDusk1 schreef:
Ik kan je vertellen dat het niet alleen PSN is, maar ook XBox Live, Origin, Steam, Runescape, zo'n beetje alles wat niet over normaal HTTP verkeer gaat werkt niet, of nauwelijks. (vooral niet)


Heb er even m'n wireshark bij gepakt. Requests komen niet eens aan die worden verstuurd. Krijg netjes de ACK status terug van pagina's/programma's maar daar houdt het bij op.

M-Amer
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 februari 2019
Bij mij ook niet op PSN, Steam, Origin en Epic Games Launcher. Wel op Battle.net en de ING app.

HereIsTom
Forum|alt.badge.img
  • Doet lekker mee
  • 514 reacties
  • 28 februari 2019
arencllc schreef:
Er is een storing bij T-Mobile Thuis, niet bij T-Mobile abonnementen. Deze twee producten werken waarschijnlijk op verschillende netwerken @HereIsTom


Ik heb het over T-Mobile thuis, daar kun je niet inloggen bij de ING app!

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 februari 2019
@LordDusk1 Zou het er misschien aan kunnen liggen dat UDP-packets niet goed werken, sinds de TCP handshake nog zo te zien goed gaat.

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 februari 2019
Als ik een buitenlandse site ping krijg ik heel veel timeouts.
Zie onderstaande resultaat.

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Request timed out.
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Request timed out.
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241
Request timed out.
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241
Request timed out.
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241
Request timed out.
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241
Request timed out.
Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 februari 2019
@HereIsTom Klopt, daarom werkt het wel met een mobiel abonnement, maar niet met T-Mobile Thuis.

  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 28 februari 2019
arencllc schreef:
@LordDusk1 Zou het er misschien aan kunnen liggen dat UDP-packets niet goed werken, sinds de TCP handshake nog zo te zien goed gaat.

Daar lijkt het wel op. Zie er inderdaad vrij weinig van terugkomen, en met het commentaar hierboven een flinke packetloss.

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 28 februari 2019
@LordDusk1 Ik heb een speedtest gedaan via NVIDIA GeForce NOW (vooral UDP), en de resultaten laten ook heel wat packet loss zien
https://mychair.is-terrible.com/i66Ysx

HereIsTom
Forum|alt.badge.img
  • Doet lekker mee
  • 514 reacties
  • 28 februari 2019
Niet alleen de ING App werkt niet op mijn tablet, maar ook andere Apps willen niet laden, o.a. Buienradar.

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 februari 2019
Ik kan dus ook niet op PlayStation Network... echt super vervelend


ING App op de WiFi werkt ooo niet

  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 28 februari 2019
Verbinding met EA werkt ook niet, webapp van fut doet niets op pc/Android zodra via T-Thuis loopt. Met mobiel internet werkt het wel

  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 28 februari 2019
Dit loopt al sinds vanochtend 10:00 ofzo. Ik heb ons eigen netwerk al tijdje binnenstebuiten gekeerd omdat ik dacht dat 't daar aan lag..

T-mobile team:
Probleem lijkt te liggen ergens tussen T-mobile en C&W/Vodafone ASNs: AS50266 AS1273
Het lijkt een load-balanced probleem te zijn, ik heb op sommige IP's wel problemen, sommige niet... zelfde endpoint/datacenter. Dus 't zit maar in sommige flows op 't zelfde pad, niet alles.

Dus om even een paar netwerk engineering opties naar voren te gooien waar ik 't zelf zou zoeken:
  • LSP op een netwerk core welke niet/slecht forward of congested is
  • 1 poort/optic in een LACP bundle is brak
  • Poorten verdeeld over meerdere router linecards, waarvan 1 linecard brak
Suc6 met zoeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 februari 2019
Het zou fijn zijn als we " zo nu en dan" wat meer statusupdates krijgen over de storing. Met name omdat deze behoorlijk last heeft van willekeur en ook zeker tot behoorlijk in Zuid holland het glas netwerk raakt.

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 februari 2019
Weet niet of 't helpt maar heb een UOTrace gedaan naar EA omdat ik alsmaar niet kon inloggen op Origin en heb hier de resultaten. Alle 0% en 100% is allemaal goed maar de 34% op regel #15 is waar het fout gaat. Ben niet super met IT dus misschien dat iemand anders hier wat mee kan.

Hidden.nld
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 3595 reacties
  • 28 februari 2019
@Wunk
oh dat is al maanden zo. Voorheen was het Vodafone thuis, daarom zie je die er nog tussen staan. dat zal ook wel meer “vage” problemen oplossen hier op het forum.

  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 28 februari 2019
Ik lijk alleen maar issues te hebben met amazonaws locaties over https. Oa github en xe.com zijn dan wel / dan niet bereikbaar.

Sander
  • Oud-Moderator
  • 3816 reacties
  • 28 februari 2019

21:25 We hebben een potentiële oorzaak gevonden en hebben contact met de betrokken partijen voor een oplossing.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 februari 2019
Inloggen in het online spel Lord of the Rings online is niet mogelijk. De cliënt kan geen verbinding krijgen met de patcher. Al het andere van internet werkt wel, zoals Google, Netflix, e-mail, etc. Enkel Lord of the Rings online werkt niet.

Apipa
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 28 februari 2019
Ook OpenDNS, Darksky, Dockerhub doen het een beetje of helemaal niet.

Als ik in mijn eigen logs kijk is het vannacht rond 2 uur al begonnen...

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen