Skip to main content

16:45

Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen.

12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.



4:00

Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!



23:15

We zijn nog druk bezig met de oplossing. Het werk gaat onverminderd door.



22:10

Er is meer zicht op een mogelijke oorzaak van het probleem. Onze experts werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.



21:25

We hebben een potentiële oorzaak gevonden en hebben contact met de betrokken partijen voor een oplossing.



20:08

Een aantal klanten geeft ook aan niet in te kunnen loggen op het Playstation Network We hebben een nieuw topic geopend



16:43

Het onderzoek is nog in volle gang, zodra we meer weten delen we het hier!



15:05

We ontvangen op dit moment meldingen van klanten die last hebben van een trage internetverbinding. Bedankt voor jullie bericht, we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.



Dit loopt al sinds vanochtend 10:00 ofzo. Ik heb ons eigen netwerk al tijdje binnenstebuiten gekeerd omdat ik dacht dat 't daar aan lag..



T-mobile team:

Probleem lijkt te liggen ergens tussen T-mobile en C&W/Vodafone ASNs: AS50266 AS1273

Het lijkt een load-balanced probleem te zijn, ik heb op sommige IP's wel problemen, sommige niet... zelfde endpoint/datacenter. Dus 't zit maar in sommige flows op 't zelfde pad, niet alles.



Dus om even een paar netwerk engineering opties naar voren te gooien waar ik 't zelf zou zoeken:


  • LSP op een netwerk core welke niet/slecht forward of congested is
  • 1 poort/optic in een LACP bundle is brak
  • Poorten verdeeld over meerdere router linecards, waarvan 1 linecard brak

Suc6 met zoeken
Sprak net een Cogent engineer, die gaf aan routes tussen AS50266 en AS174 kwijt te zijn tussen 16:52 en 17:07. Het ging kortstondig via Level3, toen 4 minuten nergens heen en toen stabiliseerde 't weer..



Research continues 😉
Zie ook www.allestoringen.nl, daar hebben klanten van T-Mobile ook problemen met de ING app wanneer ze gebruik maken van T-Mobile Thuis. Oftewel vannacht is er iets misgegaan (update?) .
Xbox Live werkt ook niet, kan Apex Legends bijvoorbeeld niet spelen. :(




Tip: heb van mijn mobiel een personal hotspot gemaakt. Mijn tablet draait nu mee op 4G. Werkt super.
Het lijkt hier weer goed te werken.
Update: inmiddels is ook mijn internet snelheid weer terug naar wat ik gewend ben van T-Mobile.
Edit: Nu weer stabiel lijkt 't. M'n conference call was iig vroegtijdig ten einde..

Edit2: lijkt meer wide-spread dan t-mobile, hoor van collega's dat ook KPN, NTT, Nordunet, etc impact hadden..



FYI, de issues zijn weer exact 't zelfde terug, nu met nog meer packetloss. Wederom via C&W hops.

Als ik een VPN via NordVPN opzet die C&W omzeilt is er geen probleem. Zie onder voor 70% loss:









Hmm, ik heb het ook even bij mij gecheckt. Lijkt in dit geval geen issue voor alle klanten van T-Mobile thuis in ieder geval. Misschien een specifieke FTTH lokatie?




Zijn er gewoon, google maar op bgplay
Inderdaad nog steeds issues... Na 24 uur nog steeds geen stabiele oplossing....
Het is een route leak geweest vanuit AS200020 / NAWAS, een landelijk DDoS mitigation platform.
Update ?
Ik kan je vertellen dat het niet alleen PSN is, maar ook XBox Live, Origin, Steam, Runescape, zo'n beetje alles wat niet over normaal HTTP verkeer gaat werkt niet, of nauwelijks. (vooral niet)
Wow @Wunk en @Phantium,



Goed researchwerk! Vanuit Thuis kan ik niet veel melden. We hebben geen impact ervaren van onze klanten, het lijkt dus niet echt opgemerkt.
4:00

Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!
4:00

Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!




Helaas, geen verschil. Ik heb nog steeds ongeveer 100/100 ipv de 750/750 waar ik voor betaal.
Loss is weg voor mij idd. thx
4:00

Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!




Wat was het nou? Sommige van jullie forum bezoekers zijn hier wel geïnteresseerd in...
Te vroeg gejuicht, vanochtend was 't 0% loss, we zijn nu weer terug naar 25-45% packetloss binnen de CW backbone..



Dat word interessant met thuiswerken vandaag, gezien ik nu geen stabiele vpn met 't werk kan krijgen...
Ook nu is het weer zover dat PSN niet functioneerde, erg vervelend om dit twee dagen achter elkaar te hebben....
Ook hier zijn de problemen helaas weer terug...
't was heel kortstondig maar widespread op meerdere belangrijke punten volgens wat collega's die ook in de Europese netwerkelarij zitten.. Meerdere providers/AS'en en lokaties waren impacted. Hoorde issues vanuit noorwegen en meerdere grote ISP's.



Something big broke very briefly op internet lijkt t 🙂

Nog even aan 't zoeken wat
Omg T-mobile thuis vanmorgen deed alles het weer na behoren.

(Wat was het probleem?,, Zouden we als klant graag willen weten)

Want rond ca 11:45 kan ik weer mijn playstation netwerk niet benaderen.

Via mij hotspot wel dus probleem ligt weer bij jullie!

Wat is er nu al 2 dagen aan de hand met jullie 750mb glasvezel netwerk ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt.
Het lijkt weer te werken. Op twitter zag ik Webcare aangeven dat er vanochtend een aanpassing was gedaan waardoor het weer "even" terug kon komen.

12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.


Reageer