Skip to main content

16:45

Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen.

12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.



4:00

Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!



23:15

We zijn nog druk bezig met de oplossing. Het werk gaat onverminderd door.



22:10

Er is meer zicht op een mogelijke oorzaak van het probleem. Onze experts werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.



21:25

We hebben een potentiële oorzaak gevonden en hebben contact met de betrokken partijen voor een oplossing.



20:08

Een aantal klanten geeft ook aan niet in te kunnen loggen op het Playstation Network We hebben een nieuw topic geopend



16:43

Het onderzoek is nog in volle gang, zodra we meer weten delen we het hier!



15:05

We ontvangen op dit moment meldingen van klanten die last hebben van een trage internetverbinding. Bedankt voor jullie bericht, we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.





12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.





Waar is dit op gebaseerd? Ik zie nog steeds loss en een langzame verbinding.




12:45

We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.

Waar is dit op gebaseerd? Ik zie nog steeds loss en een langzame verbinding.


Hier ook nog steeds traag internet.
16:45 Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen
16:45 Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen



Ik belde net met jullie klantenservice en ze zeiden dat de storing nog steeds gaande is en niet bekend is wanneer er een oplossing is. En nu zeg je dat alles in orde is? Mag toch iemand uitleggen waarom mijn internet nog steeds langzaam is. Graag contact.
't was heel kortstondig maar widespread op meerdere belangrijke punten volgens wat collega's die ook in de Europese netwerkelarij zitten.. Meerdere providers/AS'en en lokaties waren impacted. Hoorde issues vanuit noorwegen en meerdere grote ISP's.



Something big broke very briefly op internet lijkt t :)

Nog even aan 't zoeken wat




Klinkt alsof iemand z'n BGP tabel verkloot heeft.. 😁



Zou tof zijn om een systeem op te zetten die dit continue monitored.

Misschien heeft iemand dit al gemaakt. 🤔 Waarschijnlijk niet publiek.
Edit: Nu weer stabiel lijkt 't. M'n conference call was iig vroegtijdig ten einde..

Edit2: lijkt meer wide-spread dan t-mobile, hoor van collega's dat ook KPN, NTT, Nordunet, etc impact hadden..



FYI, de issues zijn weer exact 't zelfde terug, nu met nog meer packetloss. Wederom via C&W hops.

Als ik een VPN via NordVPN opzet die C&W omzeilt is er geen probleem. Zie onder voor 70% loss:




Ik kan dus ook niet op PlayStation Network... echt super vervelend





ING App op de WiFi werkt ooo niet
Het gaat niet alleen om PSN, maar ook Origin, Steam en mobiele ING app.
NVIDIA GeForce NOW, de service om games te streamen naar je pc werkt ook niet meer.
Inderdaad ook niet kunnen inloggen bij ING via WiFi, ING geeft aan dat het probleem bij T-Mobile ligt.
Er is een storing bij T-Mobile Thuis, niet bij T-Mobile abonnementen. Deze twee producten werken waarschijnlijk op verschillende netwerken @HereIsTom
Ik kan je vertellen dat het niet alleen PSN is, maar ook XBox Live, Origin, Steam, Runescape, zo'n beetje alles wat niet over normaal HTTP verkeer gaat werkt niet, of nauwelijks. (vooral niet)



Heb er even m'n wireshark bij gepakt. Requests komen niet eens aan die worden verstuurd. Krijg netjes de ACK status terug van pagina's/programma's maar daar houdt het bij op.
Bij mij ook niet op PSN, Steam, Origin en Epic Games Launcher. Wel op Battle.net en de ING app.
Er is een storing bij T-Mobile Thuis, niet bij T-Mobile abonnementen. Deze twee producten werken waarschijnlijk op verschillende netwerken @HereIsTom



Ik heb het over T-Mobile thuis, daar kun je niet inloggen bij de ING app!
@LordDusk1 Zou het er misschien aan kunnen liggen dat UDP-packets niet goed werken, sinds de TCP handshake nog zo te zien goed gaat.
Als ik een buitenlandse site ping krijg ik heel veel timeouts.

Zie onderstaande resultaat.



Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Request timed out.

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Request timed out.

Request timed out.

Request timed out.

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Request timed out.

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241

Request timed out.

Request timed out.

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241

Request timed out.

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Request timed out.

Request timed out.

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241

Request timed out.

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241

Request timed out.

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241

Request timed out.

Request timed out.

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=92ms TTL=241

Request timed out.

Reply from 64.239.246.169: bytes=32 time=91ms TTL=241
@HereIsTom Klopt, daarom werkt het wel met een mobiel abonnement, maar niet met T-Mobile Thuis.
@LordDusk1 Zou het er misschien aan kunnen liggen dat UDP-packets niet goed werken, sinds de TCP handshake nog zo te zien goed gaat.

Daar lijkt het wel op. Zie er inderdaad vrij weinig van terugkomen, en met het commentaar hierboven een flinke packetloss.
@LordDusk1 Ik heb een speedtest gedaan via NVIDIA GeForce NOW (vooral UDP), en de resultaten laten ook heel wat packet loss zien

https://mychair.is-terrible.com/i66Ysx
Niet alleen de ING App werkt niet op mijn tablet, maar ook andere Apps willen niet laden, o.a. Buienradar.
Ik wil niet te vroeg juichen, maar ik heb al een poosje geen packet loss meer op een bepaald adres!



edit: laat maar, nu weer wel.




Ik wilde net zeggen dat het hier nog steeds niet werkt!
Verbinding met EA werkt ook niet, webapp van fut doet niets op pc/Android zodra via T-Thuis loopt. Met mobiel internet werkt het wel
Het zou fijn zijn als we " zo nu en dan" wat meer statusupdates krijgen over de storing. Met name omdat deze behoorlijk last heeft van willekeur en ook zeker tot behoorlijk in Zuid holland het glas netwerk raakt.
Weet niet of 't helpt maar heb een UOTrace gedaan naar EA omdat ik alsmaar niet kon inloggen op Origin en heb hier de resultaten. Alle 0% en 100% is allemaal goed maar de 34% op regel #15 is waar het fout gaat. Ben niet super met IT dus misschien dat iemand anders hier wat mee kan.
@Wunk

oh dat is al maanden zo. Voorheen was het Vodafone thuis, daarom zie je die er nog tussen staan. dat zal ook wel meer “vage” problemen oplossen hier op het forum.

Reageer