Bij deze kan ik melden dat de problemen definitief opgelost zijn. Alle applicaties zijn weer 100% beschikbaar en de traagheid is verholpen.
12:45
We hebben een aanpassing gedaan waardoor de problemen vrijwel voor iedereen verdwenen zijn. We zijn op de achtergrond nog bezig met nazorg zodat het permanent goed is geregeld.
4:00
Voorzichtig enthousiast: ik ontvang signalen dat alles weer werkt naar behoren. De traagheid is weg en de verschillende applicaties zijn weer bereikbaar!
23:15
We zijn nog druk bezig met de oplossing. Het werk gaat onverminderd door.
22:10
Er is meer zicht op een mogelijke oorzaak van het probleem. Onze experts werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.
21:25
We hebben een potentiële oorzaak gevonden en hebben contact met de betrokken partijen voor een oplossing.
20:08
Een aantal klanten geeft ook aan niet in te kunnen loggen op het Playstation Network We hebben een nieuw topic geopend
16:43
Het onderzoek is nog in volle gang, zodra we meer weten delen we het hier!
15:05
We ontvangen op dit moment meldingen van klanten die last hebben van een trage internetverbinding. Bedankt voor jullie bericht, we zijn het op dit moment aan het onderzoeken.
Ik kan je vertellen dat het niet alleen PSN is, maar ook XBox Live, Origin, Steam, Runescape, zo'n beetje alles wat niet over normaal HTTP verkeer gaat werkt niet, of nauwelijks. (vooral niet)
Zie ook www.allestoringen.nl, daar hebben klanten van T-Mobile ook problemen met de ING app wanneer ze gebruik maken van T-Mobile Thuis. Oftewel vannacht is er iets misgegaan (update?) .
Ik kan je vertellen dat het niet alleen PSN is, maar ook XBox Live, Origin, Steam, Runescape, zo'n beetje alles wat niet over normaal HTTP verkeer gaat werkt niet, of nauwelijks. (vooral niet)
Heb er even m'n wireshark bij gepakt. Requests komen niet eens aan die worden verstuurd. Krijg netjes de ACK status terug van pagina's/programma's maar daar houdt het bij op.
@LordDusk1 Ik heb een speedtest gedaan via NVIDIA GeForce NOW (vooral UDP), en de resultaten laten ook heel wat packet loss zien
https://mychair.is-terrible.com/i66Ysx
Dit loopt al sinds vanochtend 10:00 ofzo. Ik heb ons eigen netwerk al tijdje binnenstebuiten gekeerd omdat ik dacht dat 't daar aan lag..
T-mobile team:
Probleem lijkt te liggen ergens tussen T-mobile en C&W/Vodafone ASNs: AS50266 AS1273
Het lijkt een load-balanced probleem te zijn, ik heb op sommige IP's wel problemen, sommige niet... zelfde endpoint/datacenter. Dus 't zit maar in sommige flows op 't zelfde pad, niet alles.
Dus om even een paar netwerk engineering opties naar voren te gooien waar ik 't zelf zou zoeken:
LSP op een netwerk core welke niet/slecht forward of congested is
1 poort/optic in een LACP bundle is brak
Poorten verdeeld over meerdere router linecards, waarvan 1 linecard brak
Het zou fijn zijn als we " zo nu en dan" wat meer statusupdates krijgen over de storing. Met name omdat deze behoorlijk last heeft van willekeur en ook zeker tot behoorlijk in Zuid holland het glas netwerk raakt.
Weet niet of 't helpt maar heb een UOTrace gedaan naar EA omdat ik alsmaar niet kon inloggen op Origin en heb hier de resultaten. Alle 0% en 100% is allemaal goed maar de 34% op regel #15 is waar het fout gaat. Ben niet super met IT dus misschien dat iemand anders hier wat mee kan.
@Wunk
oh dat is al maanden zo. Voorheen was het Vodafone thuis, daarom zie je die er nog tussen staan. dat zal ook wel meer “vage” problemen oplossen hier op het forum.
Inloggen in het online spel Lord of the Rings online is niet mogelijk. De cliënt kan geen verbinding krijgen met de patcher. Al het andere van internet werkt wel, zoals Google, Netflix, e-mail, etc. Enkel Lord of the Rings online werkt niet.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.