Ik merk dat de tijdsinstelling van mijn modem niet meer klopt, hierdoor kloppen de toegangstijden tot internet niet meer. Maar volgens mij heb ik geen toegang tot de tijdsinstellingen die te vinden zouden moeten zijn onder system maintenance → Time and Date
We zijn deze thread niet vergeten! Verre van dat! Wel had ik eerder kunnen melden dat we die tijd hadden aangepast. Die is afgelopen maandag aangepast voor de meesten die het hier in dit topic (en elders op de Community) gemeld hebben. Dan zijn er nog een paar punten die ik moet benoemen.
Allereerst bedankt voor het geweldige speurwerk van @TMTV, @marcel.krikke , @agentx en @JeroenGroenouwe! Dit heeft net alleen gezorgd dat onze IT mensen gerichter konden zoeken, maar ook dat andere klanten door een kleine aanpassing weer aan de slag konden. Grote klasse, dit onderstreept de kracht van dit forum, dat we soms samen snelle oplossingen kunnen aandragen waar iedereen bata bij heeft. Ik zeg het vaak binnen de muren van T-Mobile, de echte experts van T-Mobile Thuis zijn onze klanten zelf!
@RyanK, @Erwin05 ik heb voor jullie een opdracht uitgezet dat tijd handmatig aan te passen. Ik verwacht dat deze morgen (donderdag 26-11) in de loop van dag afgerond worden.
Mochten er nog meer mensen zijn die (zonder de DNS van Google te gebruiken) nog een datum/tijd in het jaar 2000 hebben, laat het mij dan hier of in privébericht (klik op mijn naam) weten. Dan vraag ik ook voor jullie de handmatige correctie aan.
Dan nog het laatste nog lopende issue: LG TV's kunnen met gebruik van onze DNS geen verbinding maken, maar wel via de DNS van Google. Dat duidt inderdaad op een issue tussen onze DNS en de server van LG.
Mocht je een vraag hebben of een update wensen, tag mij dan vooral. Jason en ik hebben geen magische krachten, maar we zijn van dit issue 100% op de hoogte en kunnen zo nodig sneller schakelen. Als we dit topic als communicatiekanaal houden, blijft het overzichtelijker voor iedereen.
@Sinta Als je het wachtwoord niet meer weet, is de enige optie een fabrieksreset. Daarna zouden die gegevens weer moeten werken. Houd er wel rekening mee dat eigen instellingen zoals SSID en wachtwoord dan ook worden teruggezet. Overigens zou die reset ook het hele probleem op kunnen lossen, dus het is sowieso het proberen waard.
Hoi @kimhoon, wegens een vermoedelijk technisch mankement is de wijziging weer per ongeluk teruggezet. Ik pak het meteen op voor je zodat het deze week nog definitief goed gezet wordt. Sorry!
Goedemorgen @k.eenschoten, bedankt voor het melden en sorry dat de tijd en datum verkeerd staan. Ik heb onze specialisten aan de mouw getrokken om dit deze week nog voor je te herstellen. Het kan zijn dat er door drukte ietwat uitloop is, maar het zal worden hersteld.
@k.eenschoten Heel graag gedaan, ik hoop met je mee, maar verwacht dat het nu niet meer misgaat. Kun je me laten weten wanneer de Draytek weer de correcte tijd en datum aangeeft, alsjeblieft? Dan monitor ik aan onze kant wanneer de aanpassing uitgevoerd is en of deze blijft staan. Dankjewel!
De tijd en datum staan nu op 5 oktober 15:57. Zie je dit ook aan jouw kant? @k.eenschoten Ik begin bijna te vermoeden dat er anders sprake is van een kruising met andere apparatuur.
Dat is heel vreemd, kun je het modem eens herstarten alsjeblieft? Dan graag met stroomonderbreking, dus 20 seconden stroomloos houden. Als ook dat niet de huidige tijd en datum geeft, dan ruil ik met alle liefde het modem voor je om. @k.eenschoten
The servers security certicate is not yet valid Je probeert www.nporadio.nl te bereiken. Maar de server herft een certificaat gepresenteerd dat nog niet geldig is. Er is geen informatie beschikbaar om te bepalen of dat certificaat betrouwbaar is. Chromium kan niet volledig garanderen dat je communiceert met nporadio1.nl en niet met een aanvaller. De klok staat nu wel goed.
Hoi @k.eenschoten, dit klinkt als een certificaatprobleem in je browser. Kun je eens een andere browser gebruiken, bijvoorbeeld Firefox of Opera? Ook kun je proberen jouw cache te legen, dit helpt vaak:
In Chrome
Open Chrome op je PC
Klik rechtsboven op Meer
Klik op Meer hulpprogramma'sBrowsegegevens wissen
Kies bovenaan een periode. Als je alles wilt verwijderen, selecteer je Onbeperkt
Klik op de selectievakjes naast 'Cookies en andere sitegegevens' en 'Gecachte afbeeldingen en bestanden'
The servers security certicate is not yet valid Je probeert www.nporadio.nl te bereiken. Maar de server herft een certificaat gepresenteerd dat nog niet geldig is. Er is geen informatie beschikbaar om te bepalen of dat certificaat betrouwbaar is. Chromium kan niet volledig garanderen dat je communiceert met nporadio1.nl en niet met een aanvaller. De klok staat nu wel goed.
Ik hoop dat je me weer kunt helpen.
Gr. Harry
Er is ergens een probleen met Let's Encrypt certificaten, heeft het daarmee te maken?
@k.eenschoten Ik ben bang dat het Draytek modem bij jou nu in een zogenaamde semi-deadlock fase beland is. Hierbij worden enkele functies niet meer mogelijk en worden sommige toepassingen overgeslagen, dat kan resulteren in deze foutjes. Ik ruil graag het modem om voor een Zyxel T-50 met Media Converter, indien je hiermee akkoord gaat. Dan heb je deze issues nooit meer.
@k.eenschoten De afmetingen zijn niet hetzelfde als die van de Draytek, sorry daarvoor! Je dient bij vervanging van het modem inderdaad alle apparatuur die verbonden is met wifi opnieuw te verbinden door de gebruikersnaam en het wachtwoord opnieuw in te voeren op elk apparaat.
Indien het toch niet uitkomt, gaan we het op een andere manier aanpakken, maar mijn ervaring doet me vermoeden dat het echt aan de Draytek ligt.
@k.eenschoten In plaats van elk apparaat opnieuw met de wifi te moeten verbinden, kun je ook de netwerknaam (SSID) en -wachtwoord van het oude modem in het nieuwe zetten. Dan zouden alle apparaten er vanzelf verbinding mee moeten kunnen maken.
Als ik me niet vergis, moet voor het aansluiten van het nieuwe modem een monteur komen en volgens mij valt het ophangen van het modem onder de standaard werkzaamheden van de monteur.
@TMTVEr wordt niet meer altijd, standaard, een monteur meegestuurd met het vervangen van de Draytek voor een Zyxel + converter. De handleiding wordt toegestuurd per e-mail en indien het echt niet lukt, dan is het natuurlijk altijd mogelijk deze alsnog te laten installeren.
EDIT: excuses voor mijn eerdere, onterechte statement aangaande de monteursafspraak: ik was eventjes in de war met het vervangen van een Huawei voor de Zyxel → bij een Draytek naar Zyxel + converter swap wordt altijd een monteur meegestuurd. Dit omdat de converter door een gecertificeerde technicus aangesloten dient te worden. De apparatuur is namelijk onder andere zeer fragiel.
Hi @k.eenschoten die hadden we inderdaad even gemist, excuses. De alternatieven zijn of de Draytek verwisselen voor een vervangd exemplaar van hetzelfde type of de tijd en datum handmatig aan laten passen door ons modem team. Beide oplossing zijn echter geen garantie dat het zich in de toekomst niet opnieuw voor doet dus ik zou je eigenlijk de wissel naar de Zyel modem aanraden. Laat maar even wat je wil doen, dan zetten we dat in gang!
Ik wil dat nieuwe modem wel gaan proberen en dat is toch gratis ?, want zo is het ook niks, en dan moet ik alle apparaten opnieuw aanmelden ook de Wi-Fi lampen en rolluiken? En jullie hebben toch geen haast om het oude modem terug te sturen ( heb ik geen goede ervaring mee uit het verleden )
Als ik er niet uitkom komt er dan een gratis monteur bij mij thuis. En op wat voor termijn kan ik het modem thuis ontvangen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.