Ik heb een appliance, met daarop IPFire. Werkte op mijn oude adres (ooit T-Mobile nu Odido) prima, latency < 2ms, ben net verhuisd, nwe netwerk aansluiting bij Odido. Latency nu > 3ms < 4ms, op zich niet verkeerd.
Maar sinds 19 jan 2024, rond 3 uur in de ochtend krijgt IpFire geen nwe lease meer. Er is iets veranderd, maar de helpdesk zegt niet. Grappig genoeg werkt het standaard modem wel, al kan het soms lang duren voordat het rode lampje internet groen kleurt en soms is het groen en heb ik geen verbinding. Maar mijn vertrouwde IpFire krijgt geen IP, ook niet als ik het MAC adres van de Odido modem erin zet.
De helpdesk kent de term DHCP niet, dus daar heb ik niet zoveel aan. Mogelijk is de timing aangepast en moet het DHCP verzoek later afvuren, maar IPFire zou dat automatisch doen.
Sowieso is de verbinding minder stabiel, ong. 1x per week ligt de verbinding eruit, meestal merk ik dat doordat de DNS niet meer werkt (ik gebruik niet ISP DNS’en, over TLS), maar tot nu toe was een restart voldoende om het weer op gang te brengen en 2x bleek het een officiele storing.
Maar nu moet met dat modem werken en dat is wel een beperking, dus ik zie graag mijn eigen IpFire config weer aktief. Heeft iemand suggesties?
Chris