Skip to main content

Verzameltopic: Packetloss Rotterdam


Toon eerste reactie

217 reacties

  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 14 december 2024

Voor mij is het wel mooi geweest, zometeen naar de ziggo winkel en hopelijk kunnen ze mij deze week verlossen van dit gezeik.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 14 december 2024
NickPtrs schreef:

Voor mij is het wel mooi geweest, zometeen naar de ziggo winkel en hopelijk kunnen ze mij deze week verlossen van dit gezeik.


Groot gelijk, ik gun ze nog even tot 26 december, anders ga ik me eens oriënteren rondom KPN-glasvezel, want hoe de communicatie is is om te huilen, rotte troep.

Niemand, maar dan ook niemand vanuit Odido geeft informatie, je ziet zoveel medewerkers en doen allemaal alsof hun neus bloedt en ogen dicht, de service van Odido is een puinzooi geworden na de overname.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 14 december 2024

Ik heb jaren Ziggo probleemloos gehad en werd gelokt door de lagere prijzen van Odido, hogere brandbreedte en lagere ping.

Vanaf het begin zakte de download en upload al regelmatig in gedurende piekuren. Maar zolang verbinding stabiel was boeide me dat eigenlijk niet. Ik heb echt niet continu 1gbit nodig thuis. Maar nu bijna twee weken met pingspikes naar de maan en dagen met 15-20% gedropte packets is het echt klaar. Ik heb gewoon een low latancy stabiele lijn nodig. Bandbreedte is ondergeschikt.

De feestdagen met aardig wat verlof komen er aan, zal dus nog drukker worden op de lijnen en dit capaciteitsprobleem nog meer duidelijk maken. Ik had het best aan willen zien nog een tijdje, maar ik verwacht niet dat dit op korte termijn is opgelost. Het is niet eens meer een lokaal probleem gezien de locaties vanuit waar gemeld wordt.

Met name het gebrek aan respons en perspectief maakt dat ik de stekker er uit trek. Dan maar geen combinatiekorting :D

Succes ermee Odido.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 14 december 2024
dedentist schreef:

Ik heb jaren Ziggo probleemloos gehad en werd gelokt door de lagere prijzen van Odido, hogere brandbreedte en lagere ping.

Vanaf het begin zakte de download en upload al regelmatig in gedurende piekuren. Maar zolang verbinding stabiel was boeide me dat eigenlijk niet. Ik heb echt niet continu 1gbit nodig thuis. Maar nu bijna twee weken met pingspikes naar de maan en dagen met 15-20% gedropte packets is het echt klaar. Ik heb gewoon een low latancy stabiele lijn nodig. Bandbreedte is ondergeschikt.

De feestdagen met aardig wat verlof komen er aan, zal dus nog drukker worden op de lijnen en dit capaciteitsprobleem nog meer duidelijk maken. Ik had het best aan willen zien nog een tijdje, maar ik verwacht niet dat dit op korte termijn is opgelost. Het is niet eens meer een lokaal probleem gezien de locaties vanuit waar gemeld wordt.

Met name het gebrek aan respons en perspectief maakt dat ik de stekker er uit trek. Dan maar geen combinatiekorting :D

Succes ermee Odido.

Exact dat, ik heb zelf ook absoluut geen problemen gehad met Ziggo(zelfs niet met UPC) en als er problemen waren, waren ze snel opgepakt en opgelost al met soms enige tijd, maar er kwam informatie, maar werden helaas veel te duur voor wat ze leveren, en daarom ook de overstap naar T-mobile.

T-Mobile heeft me altijd perfect geholpen gedurende Mei-september periode, tevens ook via dit forum maar via prive bericht, na de overnamde van T-mobile door een investering bedrijf laat inmiddels zien dat kwantiteit over kwaliteit is in dit geval en dat is nu nu goed te merken.


  • is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 14 december 2024

het is weekend, en ook in het weekend begint rond 17:30 de ellende.

 

Wat gebeurd er in vredesnaam in het weekend en door de weeks precies om 17:30?

Waarom is dit tijdstip hetzelfde als door de weeks?

 

Gaan de massa’s tv kijken? en hebben ze een dikke QoS op die pakketjes gezet wat de rest weg drukt? download de tv boxen alle kanalen tegelijk zodat zappen sneller gaat?

 

Ik vind het uitermate vreemd dat het precies om 17:30 begint elke dag, en wat mij ook op valt is dat er tussen 17:30 en 23:30 momenten zijn van +- 10 minuten dat alles goed werkt. Waarom gebeurd dat dan in vredesnaam, 10 minuten even geen packetloss, en hop erna weer 8% packetloss.

 

@Tommie van Odido het moet toch te zien zijn welk type netwerk verkeer toe neemt over het gehele odido netwerk rond 17:30 tot 23:30?

 

 


  • is een King Poster
  • 32 reacties
  • 14 december 2024

Rond die tijd is iedereen thuis van het werk, en in het weekend van een dagje weg ofzo. Dan gaat overal de TV en PC aan. TV kijken, TV streamen, gamen op de PC of wat dan ook, en tegen 24.00 gaan de meeste slapen dus dan is het weer over met de ellende. De avond is gewoon veel te druk voor de netwerk capaciteit.

Ik zit hier ook al naar KPN te kijken.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 december 2024

2000+ en de packet loss is er weer. (Regio Utrecht)


  • is Prince of Content
  • 44 reacties
  • 14 december 2024
MatthijsG schreef:

2000+ en de packet loss is er weer. (Regio Utrecht)

Hetzelfde hier in Utrecht


  • is een King Poster
  • 32 reacties
  • 15 december 2024

Zaterdagavond (gisteren) rond 20.30 een paar games Fortnite, packetloss down 7-8%, dus (bijna) onspeelbaar.

Odido doe er wat aan!!!

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 15 december 2024

Gelukkig is Fortnite minder gevoelig voor dit soort problemen en is dus nog redelijk te doen, maar Halo co-op/multiplayer word ronduit onspeelbaar 

 

Ben dan ook benieuwd wat er morgen gezegd word ALS ze überhaupt moeite doen daarvoor


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 15 december 2024

Hier ook nog steeds ellende in de avonduren.. ​@Tommie van Odido kan je aangeven of dit probleem uberhaupt serieus wordt genomen binnen Odido?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 15 december 2024
eric. schreef:

Hier ook nog steeds ellende in de avonduren.. ​@Tommie van Odido kan je aangeven of dit probleem uberhaupt serieus wordt genomen binnen Odido?


Gezien het feit dat het zo lang duurt lijkt me dat dit probleem absoluut niet serieus wordt genomen, afijn, ze hebben nog even de tijd in mijn geval.


  • is een King Poster
  • 32 reacties
  • 15 december 2024

Zondagavond 19.30 zitten we gewoon op 18% packetloss in Fortnite… Kan het nog hoger???

 

 


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 15 december 2024

Zelfde hier, omgeving Rotterdam. Op piekmomenten packetloss, daarna stabiel. Speelt ongeveer twee weken, daarvoor nooit last gehad.


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 15 december 2024

Momenteel Rotterdam Prinsenland loopt het allemaal niet lekker.

Maanden zonder problemen nu om de havenklap knalt de verbinding er even uit.
En sinds vanavond hebben we er packet loss bij dus gamen spelen lukt niet meer.

6.4 tm 9.4 % 


 


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 15 december 2024
Waardeloos, nog nooit meegemaakt dit.. maanden nergens last van. Dit is allemaal direct op CAT 6A..

Betaal grof voor Geforce Now, hier kan ik nu niets mee.

 


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 15 december 2024

Morgen maar eens even met ze bellen, anders ga ik over op KPN.. Dit kan niet.


Hallo ​@Tommie van Odido kan je het contract van mij opzeggen (kosteloos) ik merk dat de hele omgeving hier last van heeft maar merk niet echt een oplossing.. Ik hoor dit graag van je.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 december 2024

Hoi odido.

ik ervaar de zelfde problemen die hier voorbij komen.

zeker na 19.00 is het rampzalig.

Ik wil graag kosteloos per direct mijn contract laten verbreken .

aub uw reactie!!!!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 16 december 2024

Tommie is inmiddels op vakantie blijkt maar weer, wat een afgang

Kom op ​@Teresa van Odido help ons eens na die dooie stilte


@Teresa van Odido 

@Anouk van Odido 

 

Hallo Anouk of Teresa,

 

graag zou ik het contract kosteloos willen opzeggen aangezien dit niet opschiet. 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4440 reacties
  • 16 december 2024

Hoi allemaal. 

Hoe graag ik ook een update wil geven, heb ik deze op dit moment niet. Ik kan het onderzoek namelijk zelf niet inzien. 

Wel heb ik dit topic meteen bij Tommie onder de aandacht gebracht. Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit morgen oppakt. 

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 16 december 2024
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal. 

Hoe graag ik ook een update wil geven, heb ik deze op dit moment niet. Ik kan het onderzoek namelijk zelf niet inzien. 

Wel heb ik dit topic meteen bij Tommie onder de aandacht gebracht. Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit morgen oppakt. 

 

Bedankt voor deze informatie, en ik ben zeer benieuwd wat Tommie morgen gaat doen/zeggen, want dit schiet niet op.

 

EDIT: Aan bellen nu, meting uitvoeren, volgens een van de technische diensten blijkt de meting goed te zijn, maar de demping niet, al gemeld dat dit pas na 18:00 begint en nu weer wachten, nu aan de lijn met blijkbaar hoog technische dienst of iets dergelijk.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 16 december 2024

Hallo Teresa / Tommie / Anouk,

Ook hier in Rotterdam Charlois blijft het probleem elke avond, zelfs in het weekend, de kop op steken. Ik ben nog niet zo ver dat ik mijn abonnement op wil zeggen, want voor alle andere momenten en toepassingen is de verbinding super. Maar als dit packetloss probleem niet binnen afzienbare tijd wordt opgelost ga ik toch ook verder kijken. Om vanavond met mijn team practice matches te spelen blijf ik nu maar op mijn kantoor hangen waar we een KPN glasvezel verbinding hebben die probleemloos werkt…

Ik hoop, net als iederen hier denk ik, van jullie snel een update en oplossing te krijgen.

Vriendelijke groet,

Mathijs


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 16 december 2024
Enterprise1701 schreef:
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal. 

Hoe graag ik ook een update wil geven, heb ik deze op dit moment niet. Ik kan het onderzoek namelijk zelf niet inzien. 

Wel heb ik dit topic meteen bij Tommie onder de aandacht gebracht. Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit morgen oppakt. 

 

Bedankt voor deze informatie, en ik ben zeer benieuwd wat Tommie morgen gaat doen/zeggen, want dit schiet niet op.

 

EDIT: Aan bellen nu, meting uitvoeren, volgens een van de technische diensten blijkt de meting goed te zijn, maar de demping niet, al gemeld dat dit pas na 18:00 begint en nu weer wachten, nu aan de lijn met blijkbaar hoog technische dienst of iets dergelijk.



Na 1 uur klaar te zijn is er nog geen oplossing, probleem heeft echter wel prioriteit, het is wachten op Tommie waar dus nu ook de bal ligt en hopelijk met een positieve reactie komt, dus succes ​@Tommie van Odido want dat zal je in dit geval zeker nodig hebben.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen