Skip to main content

Verzameltopic: Packetloss Rotterdam


Toon eerste reactie

217 reacties

  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 16 december 2024
Enterprise1701 schreef:
Enterprise1701 schreef:
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal. 

Hoe graag ik ook een update wil geven, heb ik deze op dit moment niet. Ik kan het onderzoek namelijk zelf niet inzien. 

Wel heb ik dit topic meteen bij Tommie onder de aandacht gebracht. Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit morgen oppakt. 

 

Bedankt voor deze informatie, en ik ben zeer benieuwd wat Tommie morgen gaat doen/zeggen, want dit schiet niet op.

 

EDIT: Aan bellen nu, meting uitvoeren, volgens een van de technische diensten blijkt de meting goed te zijn, maar de demping niet, al gemeld dat dit pas na 18:00 begint en nu weer wachten, nu aan de lijn met blijkbaar hoog technische dienst of iets dergelijk.



Na 1 uur klaar te zijn is er nog geen oplossing, probleem heeft echter wel prioriteit, het is wachten op Tommie waar dus nu ook de bal ligt en hopelijk met een positieve reactie komt, dus succes ​@Tommie van Odido want dat zal je in dit geval zeker nodig hebben.

Ja maar hij kan er ook verder niks aan doen.. Hij is alleen maar een doorgeefluik. Oplossingen moeten toch echt van de TD komen, en als ze niet eens een idee hebben wat het probleem veroorzaakt, dan kan je erg lang wachten op de oplossing.

 


NickPtrs schreef:
Enterprise1701 schreef:
Enterprise1701 schreef:
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal. 

Hoe graag ik ook een update wil geven, heb ik deze op dit moment niet. Ik kan het onderzoek namelijk zelf niet inzien. 

Wel heb ik dit topic meteen bij Tommie onder de aandacht gebracht. Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit morgen oppakt. 

 

Bedankt voor deze informatie, en ik ben zeer benieuwd wat Tommie morgen gaat doen/zeggen, want dit schiet niet op.

 

EDIT: Aan bellen nu, meting uitvoeren, volgens een van de technische diensten blijkt de meting goed te zijn, maar de demping niet, al gemeld dat dit pas na 18:00 begint en nu weer wachten, nu aan de lijn met blijkbaar hoog technische dienst of iets dergelijk.



Na 1 uur klaar te zijn is er nog geen oplossing, probleem heeft echter wel prioriteit, het is wachten op Tommie waar dus nu ook de bal ligt en hopelijk met een positieve reactie komt, dus succes ​@Tommie van Odido want dat zal je in dit geval zeker nodig hebben.

Ja maar hij kan er ook verder niks aan doen.. Hij is alleen maar een doorgeefluik. Oplossingen moeten toch echt van de TD komen, en als ze niet eens een idee hebben wat het probleem veroorzaakt, dan kan je erg lang wachten op de oplossing.

 

Veel mensen zijn getroffen normaliteit zou je bij een meerderheid het moeten labelen als prioriteit hoog… blijkbaar staat de prio erg laag… 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 16 december 2024

Dit vertelde de medewerker van de hoge technische afdeling, blijkbaar zijn er meerdere afdelingen, deze zei dat er prioriteit was, hoe hoog of laag is onbekend, het is wachten op Tommie werd me verteld, deze is er morgen, ze heeft er echter nog wel een notitie bijgezet, afwachten.

PS: Deze wist Iedere geval wel wat packet loss was


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 16 december 2024
Enterprise1701 schreef:

Dit vertelde de medewerker van de hoge technische afdeling, blijkbaar zijn er meerdere afdelingen, deze zei dat er prioriteit was, hoe hoog of laag is onbekend, het is wachten op Tommie werd me verteld, deze is er morgen, ze heeft er echter nog wel een notitie bijgezet, afwachten.

PS: Deze wist Iedere geval wel wat packet loss was

Morgen komen mijn spullen voor Ziggo, ik wens jullie allemaal veel succes!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 16 december 2024
NickPtrs schreef:
Enterprise1701 schreef:

Dit vertelde de medewerker van de hoge technische afdeling, blijkbaar zijn er meerdere afdelingen, deze zei dat er prioriteit was, hoe hoog of laag is onbekend, het is wachten op Tommie werd me verteld, deze is er morgen, ze heeft er echter nog wel een notitie bijgezet, afwachten.

PS: Deze wist Iedere geval wel wat packet loss was

Morgen komen mijn spullen voor Ziggo, ik wens jullie allemaal veel succes!

En jij succes bij Ziggo.


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 16 december 2024

Het is avond en het is weer zover.. 7% loss.

 

Ik krijg bij Odido niemand aan de lijn, sta al 50 minuten in de wacht. Ik kan mijn probleem geeneens kenbaar maken. Ga zo snel door mijn belbundle heen..


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 16 december 2024

Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 100, Received = 84, Lost = 16 (16% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 4ms, Maximum = 11ms, Average = 6ms

Rotterdam Prinsenland.

 


  • is een Top Poster
  • 33 reacties
  • 16 december 2024

dag 10 en de problemen nog niet verholpen

op het forum hier zijn er al meer dan 50 mensen die dit probleem hebben gemeld. en dat is het topje van de ijsberg die de weg naar odido forums hebben gevonden. waarschijnlijk zitten er veel meer mensen met dezelfde kachten aan de telefoon of negeren het probleem en hopen dat het vanzelf oplost.

als 50 mensen opzeggen is dat een omzet verlies van 27000 per jaar dus ik mag hopen dat dit de hoogste prioriteit heeft bij odido

het gevolg is dat ze hun reputatie verknallen en dat is nog veel kostbaarder op de lange termijn. in raad vrienden niet meer odido aan op dit moment.

 


  • is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 17 december 2024

Ik heb redelijk wat testen gedaan de afgelopen dagen.

Op willekeurige momenten overdag meet ik geen packetloss, soms wat ping spikes, maar dat is het.
Na een uur of 18.00 begint de elende, dan komen de mensen natuurlijk thuis gaan zitten Netflixen, gamen, etc, en kan het net het niet aan. Het probleem lijkt dan rond een uur of 23.30 weer verholpen te zijn.

 

Lijkt m.i. congestion, zullen het e.e.a. moeten re-routen intern.


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 17 december 2024
andreasambrosius schreef:

Hoi ​@Tommie van Odido 

Ik zou ook graag een Nokia ONT willen…

 

referentienummer: 74762309

 

Kan jij dit inzetten?

Heeft dit geholpen of loopt dit nog ?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 17 december 2024

@Tommie van Odido Laat je nog wat van jezelf horen? of kunnen we weer een week wachten, dat hoop ik echter niet.


Hij reageert wel op individuele cases dit kan je zien op ze profiel… prioriteit ligt toch heel heel laag… ze weten dondersgoed wat er hier gebeurt, De Gideon monteur die is langs geweest wist precies wat er gaande is en gaf direct Odido de schuld!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 17 december 2024
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal. 

Hoe graag ik ook een update wil geven, heb ik deze op dit moment niet. Ik kan het onderzoek namelijk zelf niet inzien. 

Wel heb ik dit topic meteen bij Tommie onder de aandacht gebracht. Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit morgen oppakt. 

 

Hij doet helemaal niets dan dit topic volledig te negeren, wat een onzin wat hier wordt uitgekraamd, lijkt erop dat jullie allemaal elkaar proberen in te dekken zodat NIEMAND verantwoordelijkheid neemt, en ​@Jason van Odido doet wederom ook niets.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 17 december 2024
Enterprise1701 schreef:
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal. 

Hoe graag ik ook een update wil geven, heb ik deze op dit moment niet. Ik kan het onderzoek namelijk zelf niet inzien. 

Wel heb ik dit topic meteen bij Tommie onder de aandacht gebracht. Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit morgen oppakt. 

 

Hij doet helemaal niets dan dit topic volledig te negeren, wat een onzin wat hier wordt uitgekraamd, lijkt erop dat jullie allemaal elkaar proberen in te dekken zodat NIEMAND verantwoordelijkheid neemt, en ​@Jason van Odido doet wederom ook niets.

Heb vandaag zelf maar een klacht ingediend via het vragen-/klachtenformulier, Tommy lijkt inderdaad wel te reageren op andere berichten maar hier niet. Erg jammer.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 17 december 2024
eric. schreef:
Enterprise1701 schreef:
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal. 

Hoe graag ik ook een update wil geven, heb ik deze op dit moment niet. Ik kan het onderzoek namelijk zelf niet inzien. 

Wel heb ik dit topic meteen bij Tommie onder de aandacht gebracht. Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit morgen oppakt. 

 

Hij doet helemaal niets dan dit topic volledig te negeren, wat een onzin wat hier wordt uitgekraamd, lijkt erop dat jullie allemaal elkaar proberen in te dekken zodat NIEMAND verantwoordelijkheid neemt, en ​@Jason van Odido doet wederom ook niets.

Heb vandaag zelf maar een klacht ingediend via het vragen-/klachtenformulier, Tommy lijkt inderdaad wel te reageren op andere berichten maar hier niet. Erg jammer.


Ben zeer benieuwd wat daaruit komt, hou ons op de hoogte, maar denk dat er niet veel soeps vandaan gaat komen


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 17 december 2024

Tot nu toe lijkt er in Rotterdam Prinsenland niets aan de hand qua packet loss.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 17 december 2024
Hatsikidee02 schreef:

Tot nu toe lijkt er in Rotterdam Prinsenland niets aan de hand qua packet loss.

Ben op dit moment ook een pingtest aan het uitvoeren en tot nu toe zijn de resultaten goed, laat het weten wanneer deze klaar is, woon in Rotterdam-IJsselmonde


  • is een King Poster
  • 32 reacties
  • 17 december 2024
andreasambrosius schreef:

Hij reageert wel op individuele cases dit kan je zien op ze profiel… prioriteit ligt toch heel heel laag… ze weten dondersgoed wat er hier gebeurt, De Gideon monteur die is langs geweest wist precies wat er gaande is en gaf direct Odido de schuld!

Dat dus….

Ik heb al eerder hetzelfde aangegeven dat de monteur vertelde wat er aan de hand was en waar het aan lag. Was toen we overgezet waren van GPON op XGS-PON.
Terwijl dat hij met de “centrale” aan de foon zat was het ineens opgelost. Ra Ra Ra….


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 17 december 2024

Hier zojuist 2 ping tests uitgevoerd naar Odido.nl en Google DNS(8.8.8.8) en geen packet loss te zien, Xbox ook test uitgevoerd en tevens ook geen packet loss, ik ben echter nog sceptisch.


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 17 december 2024
Enterprise1701 schreef:

Hier zojuist 2 ping tests uitgevoerd naar Odido.nl en Google DNS(8.8.8.8) en geen packet loss te zien, Xbox ook test uitgevoerd en tevens ook geen packet loss, ik ben echter nog sceptisch.

 

Ik ben straks thuis, zal ook nog even een paar testjes doen. *fingers crossed*


Ellende begint weer


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 17 december 2024
andreasambrosius schreef:

Ellende begint weer

 

Hmm, dat zijn vreemde resultaten, echter staat de standaard server op New jersey, daar kreeg ik ook packetloss, maar na het veranderen naar germany niets aan de hand meer, ook zojuist wederom een ping test naar 8.8.8.8 via cmd lijkt zover ook goed te gaan


Had net 3 procent in COD had hem gewoon op Germany


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 135 reacties
  • 17 december 2024
andreasambrosius schreef:

Had net 3 procent in COD had hem gewoon op Germany

 

Hier zojuist ook COD aan het spelen, Black ops 6 om precies te zijn, en packet loss op Xbox is 0%

Xbox test echter 2% pakketverlies, maar verschilt enorm, upload is om te huilen ook, dus er gaat iets nog niet helemaal goed


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 18 december 2024

Ik was uiteindelijk pas rond 23:30 thuis en toen was er geen probleem en nu ook niet. Het gaat echt alleen om de avonduren. Overdag en ‘s nachts is er er op een a twee uitschieters naar 70-80ms per 5 minuten geen probleem.

Ik ben benieuwd wat dit betekend voor de kerstvakantie… Wordt het dan erger of minder erg.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen