Skip to main content

Langzaam internet

• 30 december 2024
  • 61 reacties
  • 747 Bekeken

Toon eerste reactie

61 reacties

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 6 februari 2025

Ik geloof dat zowel de 1e als de 2e monteur niet zelf iets hebben aangesloten, alleen idd. hun mobiel via wifi.

En daarmee was het zeker de eerste keer, bij aansluiten, te laag. “Dat zou vanzelf beter worden.”

Overigens meet de upload wel bijna 1 Gbps, zodat die dongle het wel doorlaat.

En die dongle zou het ook moeten kunnen.

ThinkPad USB 3.0 naar Ethernet-adapter

Full-size RJ45-aansluiting Snelheid in Gigabit bij uitvoeren in USB 3.0-omgeving

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1945 reacties
  • 6 februari 2025

Hi ​@Norb, wat super fijn dat je de kabel binnen hebt! Heb je de cat6a kabel wel aangesloten tussen ONT en ons modem? Verder zie ik dat je de speedtest via wifi hebt gedaan. Heb je misschien ook een andere computer of apparaat waarmee je een bekabelde speedtest kunt doen of eventueel kan lenen voor de test? Dan kan ik dit resultaat voor je terugkoppelen in het lopende onderzoek. Dank je wel alvast! 😊

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 6 februari 2025

Zoals ik hiervoor al heb verteld is de nieuwe cat6a kabel aangesloten tussen Zyxel modem en ONT.

De speedtest is bekabeld via laptop gedaan met genoemde dongle en jullie gele netwerkkabel cat6.

Ik heb geen andere optie om bekabeld te meten. Die Netwerk dongle zou 1 Gb moeten doorgeven, hetgeen die ook doet wat betreft de upload.

Later ook nog via wifi van Zyxel modem getest. Kijk naar netwerk cq. wifi symbooltje in systeemvak op de foto's.

Al met al dus uiteindelijk niet echt verschil met eerdere metingen.

Nu jullie beurt om te meten met aangesloten modem.

Wanneer?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 7 februari 2025

@Norb Super bedankt voor het testen en de genomen moeite. Ik had graag gelezen dat dit de oplossing was. Ik help je natuurlijk graag verder om deze alsnog te realiseren! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken om jouw verbinding te meten. Echter krijg ik geen verbinding. Klopt het dat je ons modem nog niet hebt aangesloten? Indien dit het geval is, plan ik graag iets met je in, zodat we de meting kunnen uitvoeren. 

Wil je mij een aantal tijdsbestekken/dagen geven waarop dit uitkomt voor jou? Ik ben eventueel zelf zondag ook aanwezig, mocht dit er vandaag niet meer van komen. Laat je het mij weten? Ik help je graag!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 7 februari 2025

Het zou nu kunnen. 
Maar ik dacht dat de technische dienst dit zou doen?

In principe heb ik het modem in 5 minuten online, als je aangeeft dat je nu kan kijken. 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2232 reacties
  • 8 februari 2025

Hoi ​@Norb, dit kunnen zowel wij als de technische dienst voor je doen! Laat jij ons weten wanneer het jou uitkomt? Dan kunnen wij dit uitvoeren. Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 8 februari 2025

Nu dan?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20832 reacties
  • 8 februari 2025

Hallo ​@Norb 

In het weekend zijn de moderators minder actief dus het kan zo zijn dat je wat later een antwoord krijgt.

Kan je de Zyxel router niet even aangesloten laten?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 8 februari 2025

Daar zijn mijn huisgenoten niet blij mee als ze televisie willen kijken. 
Waarom kan ik niet gewoon afspreken?

Snappen jullie niet dat deze manier van communiceren erg lastig is

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 9 februari 2025

@Norb Dit gaat inderdaad niet lekker zo. Sorry hiervoor! 

Is het anders een idee om een tijdsbestek af te spreken? Bijvoorbeeld vanmiddag om 15:15? 

Als je dit voor die tijd kan bevestigen, zorg ik dat ik klaar sta. Mocht je dit bericht onverhoopt toch later zien of lukt het niet op dit tijdstip, kan je mij dan een aantal data/tijdstippen geven waarop je beschikbaar bent? Dan spreken we wat af! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 9 februari 2025

Vanmiddag 15:15u ok. 
Geef je wel een seintje als je gemeten hebt?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 9 februari 2025

@Norb Dankjewel voor je snelle terugkoppeling. Dat is helemaal goed. Afgesproken! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 9 februari 2025

Beste Teresa,

Modem aangesloten. Ook ONT opnieuw opgestart. 
Groene lampjes. 
Helaas kunnen we nu niet naar Ajax kijken. 
Ik ben benieuwd.

Groet, Norb 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 9 februari 2025

Ook nog even getest. 

En laptop weer van modem afgehaald. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 9 februari 2025

@Norb Dankjewel, ik ben gelijk aan de slag gegaan! 

Ik heb het modem uitgemeten en de meting geeft aan dat er packet loss is gedetecteerd. Om dit voor je op te lossen, heb ik gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zullen dit voor je onderzoeken en oplossen, zodat jij gebruik kan maken van de door jou gekozen snelheid. 

Nu gauw het andere modem weer aansluiten, dan kunnen jullie genieten van de wedstrijd. Heel veel kijkplezier! 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik sta paraat!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 20 februari 2025

Hoi Teresa,

Bijna 2 weken verder en nog niets gehoord. 
Wil jij eens kijken of het ergens stagneert?

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 27 februari 2025

Inmiddels bijna 3 weken na jouw ticket voor de technische dienst.
Nog niets gehoord en nog onveranderd te lage snelheid.

Ook bij tv kijken geregeld wat haperingen en soms kort blokken in beeld.

Wil je nog eens hiernaar kijken.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 3 maart 2025

@Norb Mijn oprechte excuses voor de late reactie. Uiteraard kijk ik graag met je mee of er al meer bekend is! 

Ik zie dat het ticket van de technische dienst inmiddels is gesloten, omdat je een TP-Link modem hebt aangesloten. Zou je het modem wat je van ons hebt gekregen eens aan willen sluiten? Dan ga ik gelijk opnieuw meten en het ticket doorzetten naar de technische dienst voor verder onderzoek. 

Wil je daarnaast nog je community profiel aanvullen met je geboortedatum? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk voor je aan de slag. 

Geef je mij een seintje als je zover bent? Ik sta klaar om verder te helpen! 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 3 maart 2025

Ongelofelijk!

Hoe lang kan het nog duren op deze manier?

Dit duurt al 2 maanden, en schijnbaar praten jullie langs elkaar heen.

Waarom sluit die technische dienst dat ticket zonder mij zelf te bellen of te mailen om af te spreken om dat modem er tijdelijk weer op te zetten.

Het zal toch niet de bedoeling zijn dat ik mijn eigen systeem afkoppel (en dus geen internet heb) en dat voor mogelijk langere tijd, zonder dat ik weet wanneer zij er eens naar gaan kijken.

Leuk dat je aanbiedt eerst weer zelf te gaan meten, maar hoe vaak gaan we nog deze zelfde metingen doen?

Ik kan niet begrijpen waarom jullie voor deze hulpvraag mijn geboortedatum nodig hebben. Graag een duidelijke verklaring hiervoor. Wettelijk gezien (AVG) hebben jullie hier geen grond voor. Eventueel wil ik dit graag bespreken met jullie Functionaris Gegevensbescherming (FG).

TM33
  • is een Top Poster
  • 30 reacties
  • 4 maart 2025

Waarom heb je dan geen internet? Odido biedt geen ondersteuning op eigen apparatuur, als jij de Zyxel niet als hoofdmodem gebruikt (zonder eigen router aangesloten), dan kunnen zij weinig. Dit is systematisch ingeregeld. 

Als jij geholpen wilt worden, zorg dan dat jij ook meewerkt met het proces. Eigen apparatuur kan voor veel ziektes zorgen, ook al denk je van niet. 

Je moet je eigen apparatuur kunnen gebruiken maar Odido hoeft geen ondersteuning te bieden op jouw apparatuurZe kunnen dan de lijn niet eens uitlezen, dus help ze een handje zodat jouw verbinding hersteld kan worden! 😉

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 4 maart 2025

@Norb Ik snap dat het niet ideaal is, maar zonder meting van ons modem kan ik het ticket niet doorzetten naar de technische dienst. Je hoeft ons modem niet gedurende het onderzoek aangesloten te houden (tenzij de technische dienst hier om vraagt). Een meting van mij op het moment dat ons modem staat aangesloten is voor nu voldoende. 

Indien het jou beter uitkomt, kunnen we hiervoor ook een datum/tijdstip voor afspreken. Geef je dan een aantal data/tijdsbestekken aan mij door waarop je ons modem kan aansluiten? Dan doe ik de meting. 

Betreft de jouw vraag over de geboortedatum. Zonder volledige ID-check kan ik je niet verder helpen. Dit doen we om jouw privacy te waarborgen. Weet dat wij zorgvuldig met jouw gegevens omgaan en dat dit niet zichtbaar is voor de rest van de community-gebruikers. 

Geef je het aan als je zover bent? 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Norb, klopt het dat ons modem nog niet aangesloten is? Ik zie deze niet terug? Wil je dit doen zoals afgesproken met Teresa? Dankjewel!

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 5 maart 2025

Staat nu aan

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4228 reacties
  • 7 maart 2025

@Norb Ik had van Cheyenne al begrepen dat het was gelukt met de meting en dat zij het ticket heeft doorgezet naar onze technische dienst. Ik ben gelijk nog eens gaan kijken. Echter zie ik dat het ticket is gesloten, omdat ze graag willen dat het modem toch aangesloten blijft voor onderzoek. Zou je dit alsnog willen doen? Dan maak ik meteen opnieuw een ticket aan. 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 36 reacties
  • 7 maart 2025

Hoe kan ik nu aan deze onredelijke voorwaarden voldoen. 

Het is toch niet zo moeilijk daarvoor gewoon een afspraak te maken.

Je kan toch niet verwachten dat ik zomaar mijn internet aansluiting afkoppel voor een lange periode.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen