Skip to main content
Beantwoord

Nummerbehoud uitstellen

Het betreft Odido casus 74920609.

Ik heb gesproken met Stefan/Steven van Odido klantenservice. Mijn wens is dat nummerbehoud , het abonnement wordt uitgesteld voor nummer XXX. Graag hoor ik of dit geregeld kan worden? 

Bij voorbaat dank, 

Johannes Belt 

[06-nummer verwijderd door moderator]

Beste antwoord door jhjbelt

Marciano van Odido schreef:

Hoi Johannes en Bida, graag gedaan en bedankt voor je bevestiging! Ik zie de credit nu ook verwerkt voor je klaarstaan in het systeem. Je kan nummerbehoud inderdaad laten plaatsvinden op 16 mei. Je huidige abonnement loopt nu nog door maar vanaf 17 maart ben je contractvrij. Hoe dit exact bij je huidige provider zit moet je bij hen navragen. Normaal gesproken heb je 1 maand opzegtermijn. Als je op 16 mei nummerbehoud wil laten plaatsvinden, kan je dit 1 maand van tevoren doen. Vraag in dat geval op 17 april nummerbehoud aan. Lees alle informatie op deze pagina goed door. Daadwerkelijk nummerbehoud aanvragen doe je via deze pagina: Nummerbehoud bij overstappen: je regelt het hier! | Odido.

Je vult dan je e-mailadres in, je kiest dan voor je huidige abonnement, en dan heb je de volgende gegevens nodig:

• Je huidige mobiele nummer
  • Je tijdelijke mobiele nummer (0618270466)
  • Je Odido simkaartnummer (ook wel ICC-nummer, deze vind je op je simkaart en bestaat uit 19 cijfers)

Stuur me rond 17 april gerust een bericht en laat het me zeke weten of het is gelukt met de aanvraag. Dan kijk ik graag stap voor stap nog met je mee om je op de hoogte te houden! 😄

Wederom mijn grote dank Marciano _/\_

Ik kom eventueel graag bij je terug! 

Met vriendelijke groet Johannes en Bida 

Bekijk origineel

11 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Johannes, van harte welkom op de Community! Superfijn dat je het casenummer direct hebt meegestuurd en je je profiel volledig hebt ingevuld. Ik heb direct met je mee kunnen kijken en ik zie de lopende aanvraag voor nummerbehoud inderdaad staan. Deze staat nu op 18 maart 2025 en ik begrijp dat je deze opnieuw wil uitstellen. Op welke datum wil je nummerbehoud plaats laten vinden? Ideaal is om een doordeweekse dag te kiezen waarop je in de ochtend al in Nederland bent. Dan zal alles soepel verlopen. Laat het me maar weten, dan regel ik het meteen voor je! 😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Beste Marciano,

Mijn dank voor je inspanning. Als kan graag de datum uitstellen naar woensdag 21 mei dan zijn we weer in Nederland.

Bij voorbaat dank, 

Met vriendelijke groet,

Johannes &Bida

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Johannes, uiteraard graag gedaan en jij ook bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb meteen geprobeerd om nummerbehoud uit te stellen tot 21 mei, echter is het enkel mogelijk om nummerbehoud eerder t/m 18 maart plaats te laten vinden. Dit was voor mij eerlijk gezegd ook een verrassing. Dit is nogal een ingewikkelde situatie, aangezien je nog tot mei in het buitenland bent, maar ik heb wellicht een creatieve oplossing. Ik wil nummerbehoud daarom annuleren. Dit betekent dat je abonnement bij ons op 18 maart van start zal gaan onder een nieuw nummer (het tijdelijke 06-nummer dat op je simkaart staat). Je abonnement bij je huidige provider loopt dan door. Ik kan je bestelling niet opzeggen, omdat er ook een toestel bij zit. Mijn voorstel is om nummerbehoud te annuleren. Je laat je huidige abonnement dan doorlopen tot je weer terug bent in Nederland en tot die tijd gebruik je je huidige abonnement nog, zodat je uiteraard bereikbaar bent. Zodra je weer terug bent in Nederland vraag je opnieuw nummerbehoud aan (of ik doe dat graag voor je). Je abonnement bij ons zal je huidige nummer dan overnemen en je abonnement bij je huidige provider opzeggen. Je hebt dan voor maart en april abonnementskosten voor je nieuwe abonnement bij ons. Deze abonnementskosten (- maandelijks toestelkrediet) vergoed ik dan uiteraard met alle plezier. Dat is 2x € 17,50. Laat je het me weten wat je hiervan vindt? Ik zal het na het weekend dan nog eens goed onderzoeken! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 7 maart 2025

Beste Marciano, 

Mijn dank, het klinkt goed en zoals je het voorstelt kan ik ermee akkoord gaan. Mijn vrouw houdt haar huidige abonnement bij Hollandse Nieuwe zodat we bereikbaar zijn op het oude vertrouwde nummer. Het nieuwe abonnement bij Odido gaat in maar we krijgen de kosten tot ca 18 mei ad €35 vergoed. 

Ik hoop dat het zo lukt! 

Nogmaals mijn dank voor je inspanning, 

Met vriendelijke groet,

Johannes en Bida

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Johannes en Bida, graag gedaan en bedankt voor je akkoord! Ik maak het morgen voor je in orde en dan laat ik het je uiteraard ook weten als ik zover ben. Voor nu wens ik jullie nog een heel fijn en zonnig weekend! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 9 maart 2025

Beste Marciano, 

Nogmaals dank, dan hoor ik graag van je of het gelukt is! 

Met vriendelijke groet,

Johannes en Bida

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Johannes, daar ben ik weer. Ik hoop dat jullie een goed weekend hebben gehad! Ik heb nummerbehoud zojuist geannuleerd en een credit van € 35 ingevoerd. Deze vind je straks terug op de volgende factuur/facturen. Ik heb hier per e-mail een bevestiging van gestuurd. Heb je deze ontvangen? Het abonnement zal volgende week van start gaan, maar die kunnen jullie voor nu simpelweg negeren. Over 2 maanden, vóór 18 mei kan je opnieuw nummerbehoud aanvragen. Of stuur me rond die tijd gerust een berichtje, dan regel ik het ook graag voor jullie. Mochten jullie in de toekomst nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor jullie. Voor nu wens ik jullie nog een hele fijne tijd in het buitenland! 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 10 maart 2025

Beste Marciano, 

Mijn dank, dan is het voor nu geregeld!

Ik zie nu dat wij vrijdag 16 mei al terug zijn, vanaf dat moment zouden we al over kunnen.

Klopt dat? ik ben even kwijt wat we dan moeten doen of gaat het vanzelf?

Wederom alvast dank voor je antwoord _/\_

Met vriendelijke groet,

Johannes & Bida

P.s. er is overigens een bedrag van €30,- gecrediteerd.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Johannes en Bida, graag gedaan en bedankt voor je bevestiging! Ik zie de credit nu ook verwerkt voor je klaarstaan in het systeem. Je kan nummerbehoud inderdaad laten plaatsvinden op 16 mei. Je huidige abonnement loopt nu nog door maar vanaf 17 maart ben je contractvrij. Hoe dit exact bij je huidige provider zit moet je bij hen navragen. Normaal gesproken heb je 1 maand opzegtermijn. Als je op 16 mei nummerbehoud wil laten plaatsvinden, kan je dit 1 maand van tevoren doen. Vraag in dat geval op 17 april nummerbehoud aan. Lees alle informatie op deze pagina goed door. Daadwerkelijk nummerbehoud aanvragen doe je via deze pagina: Nummerbehoud bij overstappen: je regelt het hier! | Odido.

Je vult dan je e-mailadres in, je kiest dan voor je huidige abonnement, en dan heb je de volgende gegevens nodig:

• Je Odido simkaartnummer (ook wel ICC-nummer, deze vind je op je simkaart en bestaat uit 19 cijfers)

Stuur me rond 17 april gerust een bericht en laat het me zeke weten of het is gelukt met de aanvraag. Dan kijk ik graag stap voor stap nog met je mee om je op de hoogte te houden! 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 12 maart 2025
Marciano van Odido schreef:

Wederom mijn grote dank Marciano _/\_

Ik kom eventueel graag bij je terug! 

Met vriendelijke groet Johannes en Bida 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Met alle plezier gedaan Johannes! Helemaal goed en ik spreek jullie over een paar maandjes. Voor nu wens ik jullie nog een heel fijn verblijf in het buitenland!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen