Skip to main content
Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

Hoe stuur je de apparatuur terug?
Toon eerste reactie

572 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 31 augustus 2020

Hoi @jevdwall, volkomen terecht dat je dit hier meldt, bedankt dat je gelijk het verzendbewijs meestuurt! 

Ik heb meteen een vergoeding aangemaakt die de openstaande afkoopsom/boete op 0 moet brengen. Je hebt het bedrag direct gestorneerd zie ik, dat kan ik absoluut begrijpen. Omdat de vergoeding pas over 32 dagen gecompenseerd zal worden met de openstaande boete, kan het zijn dat je nog aanmaningen, dan wel waarschuwingen binnenkrijgt: deze mag je negeren. Sorry voor de overlast!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 31 augustus 2020

Bedankt voor de snelle reactie


  • is een Master Poster
  • 69 reacties
  • 31 augustus 2020

Ook ik heb mijn modem netjes teruggestuurd maar krijg nu toch de e-mail dat er €75 gaat worden berekend. Ik heb het verzendbewijs bijgesloten.

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 31 augustus 2020

Door deze slordigheden snijden ze zich toch behoorlijk in de vingers, daarbij een belabberde kwaliteit van hun internetbandbreedte en TV-beeld. Overstappen naar KPN, die levert wat ze beloven👍


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 1 september 2020

Ik heb aparat teruggestuurd maar ik heb bericht dat ik moet betalen voor niet terugsturen aparat ontvangen. Wat nu? 

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 1 september 2020

Hi, ik kreeg zojuist een herinneringsbrief voor het retour sturen van de apparatuur. Deze heb ik echter retour gestuurd op 26 augustus. Zie bijlage voor verzend bewijs.

Ik ontvang graag bevestiging van ontvangst. Zonder tegenbericht ga ik ervan uit dat de apparatuur is ontvangen.

 


  • 0 reacties
  • 1 september 2020

@fleur81 verwerkingstijd is 2 tot 3 weken, ze zijn nog steeds veel en veel te snel met die herinneringen te versturen, zodra de echte dreig mailtjes komen zou ik nog maar eens aan de bel trekken, want dan gaat het wel fout.


Brian
Odido
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties
  • 2 september 2020

@firecaps30 We hebben van jou de apparatuur inmiddels ontvangen dus dat is helemaal gelukt! :slight_smile:

@izolda201182 We haven’t received your package (yet), I’ve forwarded your receipt to our back office so that we can cancel the fine. Apologies for the inconvenience!

@fleur81 We hebben het pakketje zo te zien inderdaad nog niet ontvangen. Als je in de loop van volgende week geen bevestiging ontvangt dat het pakket binnen is stuur dan even een bericht, dan meld ik de zending handmatig af! We sturen overigens na 4 weken de eerste herinnering @Doornekamp33 en dan heb je nog wel even de tijd om het alsnog terug te sturen dus valt wel mee toch? :wink:  

 


  • is net lid geworden
  • 0 reacties
  • 3 september 2020

Goedenmiddag,

 

Ook ik moet ervaren dat het vervelend is om iets terug te sturen ( nadat er GEEN brief is gekomen waarin daarom wordt gevraagd, alleen een brief dat er nog geen spullen zijn ingeleverd en dat er kosten aan verbonden zijn). Dus keurig 26-8 de boel opgestuurd om vervolgens een brief te krijgen dst er steeds niets binnen is en dat er dus kosten in rekening worden gebracht.

Volgens de barcode zijn de spullen op 28-8 bij jullie in ontvangst genomen ( zie attachment). Hele rare manier an procesverwerking lijkt mij dit. Graag hoor ik van u dat alles gewoon is ontvangen en dat tenlaste brieven veel te vroeg de deur uit zijn gegaan. Bij geen gehoor ga ik ervan uit dat alles goed is.

 


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 3 september 2020

Hi @freekster 

Ik heb het direct voor je gecontroleerd en we hebbend e apparatuur ontvangen dus dat is goed gelukt!


  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties
  • 17 september 2020

Hoi…

 

Ik heb vandaag oude apparatuur teruggestuurd, keurig in een doos van jullie, met alles erin wat ik vernieuwd had gekregen… alleen ben vergeten mijn retournummer op het etiket te vermelden… en nu?

 heb natuurlijk wel een verzendbewijs. track and trace enz. en mijn postcode en huiisnummer erop vermeld...


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 18 september 2020

Hoi @marluda, welkom bij de Community!

Dat kan gebeuren, geen enkel probleem en maak je geen zorgen. Hartstikke bedankt voor het retourneren en super dat je het meldt op de Community. 

Plaats je verzendbewijs in dit topic, dan zorg ik ervoor dat mijn collega's deze meteen binnenkrijgen. Zo wordt het retourproces alsnog correct in gang gezet. Het komt helemaal goed!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 20 september 2020

Goedeavond, 

 

Hier helaas ook een rekening ontvangen van niet ferugstuurde apparatuur. Of ja morgen word 't zomaar afgeschreven zag ik.

Na de laatste waarschuwingsmail ook niks meer gehoord hiervan en word 'tmaar gewoon afgeschreven.

Helaas door het verhuizen geen verzendbewijs meer gevonden helaas.

Zou toch willen weten of alles wel ontvangen is en ik gewoon me geld terugkrijg 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 21 september 2020

Goedemorgen @Shebje, we hebben op 5 juli en 14 juli herinneringsmails gestuurd waarbij de laatste waarschuwing ook de boete aankondigt. Ik kan me goed voorstellen dat je met iets anders bezig bent tijdens het verhuizen, maar zonder een verzendbewijs kan ik niet controleren of de retourzending binnengekomen is bij ons. 

Heb je de PostNL app toevallig op je mobiele telefoon staan? Wanneer je het pakketje namelijk aangemeld hebt via de app, kun je jouw Track & Trace code altijd opvragen. Ik wil mijn uiterste best voor je doen zodat de boete vergoed kan worden, maar ik heb wel een bewijsje nodig.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 21 september 2020
Jason schreef:

Goedemorgen @Shebje, we hebben op 5 juli en 14 juli herinneringsmails gestuurd waarbij de laatste waarschuwing ook de boete aankondigt. Ik kan me goed voorstellen dat je met iets anders bezig bent tijdens het verhuizen, maar zonder een verzendbewijs kan ik niet controleren of de retourzending binnengekomen is bij ons. 

Heb je de PostNL app toevallig op je mobiele telefoon staan? Wanneer je het pakketje namelijk aangemeld hebt via de app, kun je jouw Track & Trace code altijd opvragen. Ik wil mijn uiterste best voor je doen zodat de boete vergoed kan worden, maar ik heb wel een bewijsje nodig.

 

Ja dat heb ik dus niet gedaan via de app🥺. 

Nu wel spijt van natuurlijk. Als je voor de rest niks kan betekenen zou ik best teleurgesteld zijn aangezien ik nu opeens een flinke rekening zou moeten betalen en dan maar moet hopen dat het goed komt met mijn teruggestuurd apparaat. 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 21 september 2020

Wanneer heb je het modem ongeveer geretourneerd? 

Ik wil niet opgeven voordat het gelukt is om te achterhalen waar je zending momenteel is en ik heb er het volste vertrouwen in, ondanks dat het reçuutje kwijt is, dat we jouw pakket gaan lokaliseren!

Niet gevreesd: wanneer het pakket sowieso teruggestuurd is, komt deze vroeg of laat een keer binnen. Dat is natuurlijk een tegenvaller omdat je de boete dan voorschiet, maar ik beloof dat zodra het pakket binnen is, ik dit bedrag vergoed zodat jij het 32 dagen later teruggestort krijgt.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 23 september 2020
Jason schreef:

Wanneer heb je het modem ongeveer geretourneerd? 

Ik wil niet opgeven voordat het gelukt is om te achterhalen waar je zending momenteel is en ik heb er het volste vertrouwen in, ondanks dat het reçuutje kwijt is, dat we jouw pakket gaan lokaliseren!

Niet gevreesd: wanneer het pakket sowieso teruggestuurd is, komt deze vroeg of laat een keer binnen. Dat is natuurlijk een tegenvaller omdat je de boete dan voorschiet, maar ik beloof dat zodra het pakket binnen is, ik dit bedrag vergoed zodat jij het 32 dagen later teruggestort krijgt.

Hij is tussen 9 en 11 juli teruggestuurd. 

 

Ik vind het echt absurd dat ik nu die boete moet betalen. Iets wat ik eigenlijk niet van plan ben. Kunnen we dit niet anders oplossen?

Ik hoor het graag. 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 23 september 2020

Hoi @Shebje, ik schaar me volledig achter jouw standpunt en ben het met je eens. Zonder een bewijs van verzending wordt het echter lastig te bewijzen dat je het geretourneerd hebt, zeker omdat er aan onze kant geen melding gemaakt is van retourneren.

Wat ik ga doen, is een specialist bellen en om hulp vragen. Er is misschien nog één mogelijkheid om na te gaan of het pakket binnengekomen is. Sorry voor al het gewacht, maar ik breng het liefst goed nieuws!

UPDATE: ik heb gesproken met onze huisspecialist en zij heeft via de distributie en een achterliggend systeem gezocht, maar er is nog niets retour gemeld. Ik ga weer verder alles doorspitten, zodra ik een nieuwe update heb, hoor je direct van me. Beloofd!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 27 september 2020
Jason schreef:

Hoi @Shebje, ik schaar me volledig achter jouw standpunt en ben het met je eens. Zonder een bewijs van verzending wordt het echter lastig te bewijzen dat je het geretourneerd hebt, zeker omdat er aan onze kant geen melding gemaakt is van retourneren.

Wat ik ga doen, is een specialist bellen en om hulp vragen. Er is misschien nog één mogelijkheid om na te gaan of het pakket binnengekomen is. Sorry voor al het gewacht, maar ik breng het liefst goed nieuws!

UPDATE: ik heb gesproken met onze huisspecialist en zij heeft via de distributie en een achterliggend systeem gezocht, maar er is nog niets retour gemeld. Ik ga weer verder alles doorspitten, zodra ik een nieuwe update heb, hoor je direct van me. Beloofd!

Tot nu toe bedankt voor alle moeite zover. Ik ga er vanuit dat alles goedkomt. 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 28 september 2020

Hoi @Shebje, ik heb goed nieuws: na langdurig uitpluizen en alles onderzoeken, heb ik het modem kunnen vinden bij onze distributie. Het heeft een paar telefoontjes gekost, maar dat is wel het minste dat ik kon doen voor je.

Ik ga het bedrag vergoeden en ervoor zorgen dat de factuur met de boete pas eind oktober betaald moet worden. Zo kan de vergoeding het openstaande boetebedrag rechttrekken en op 0 zetten. Hierdoor wordt het openstaande bedrag kwijtgescholden en hoef jij niets te betalen. Nogmaals, oprechte excuses voor hoe dit gelopen is!

P.s. zorg er alsjeblieft wel voor dat het reguliere maandbedrag van september (€ 41,75) betaald wordt tegen die tijd, anders komen daar weer buitengerechtelijke incassokosten op en dat willen we voorkomen.


  • is net lid geworden
  • 0 reacties
  • 28 september 2020

Hello, I’ve sent the modem back to T-Mobile a week ago and according to tracking information it has been received by you on the 23rd of September. However, today I’ve received an email saying that I have not returned the equipment and I will be fined. Could you please check the status of the return?

I guess you can see my klannummer in my profile. Tracking information: https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ615372957-NL-1117ZZ

Thanks,

Sergey


  • is net lid geworden
  • 0 reacties
  • 28 september 2020
Crusch schreef:

Hello, I’ve sent the modem back to T-Mobile a week ago and according to tracking information it has been received by you on the 23rd of September. However, today I’ve received an email saying that I have not returned the equipment and I will be fined. Could you please check the status of the return?

I guess you can see my klannummer in my profile. Tracking information: https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ615372957-NL-1117ZZ

Thanks,

Sergey

Thank you, I’ve got confirmation from T-Mobile that my modem was received.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 29 september 2020

Hi @Crusch, thanks for bringing it to our attention. We've received the modem correctly! 

The email was sent somewhat prematurely, especially since it's only been a week, I'm sorry for the confusion and inconvenience this has caused. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 oktober 2020

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10736 reacties
  • 7 oktober 2020

Hoi @chrisvossen, ik heb jouw vraag beantwoord in je eerder aangemaakte topic. Ik spreek je daar verder! 😉


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen