Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 538 reacties
  • 123623 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +9

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


538 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fttatar, I can't see why the technician has replaced the modem with another modem. There was also no reason for it. So it's not in the administration and there's no email triggered with the instruction to return it back to us. But don't worry, you can follow the steps in this topic to send the previous modem back to us.

Like @Waqqas said, you can put the modem in a box with a note with your customer details and address. Bring it to a DHL Servicepoint and tell them to return it to Odido and it should be fine! 😁

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fttatar 

Zie je in je Odido account ook de T56 staan?

Dan kun je de T54 in een doos doen met een briefje erbij waarop je klantgegevens staan, bij een DHL punt geef je dan aan dat het pakketje naar Odiso retouren moet.

Hello @Demi van Odido,

I have moved to a new address. The installer person replaced my modem (T-54) with a new one (T-56) and he said Odido will send me an email to return the previous modem. Unfortunately I didn’t receive anything. Can you help me to return my old modem to Odido?

Kind regards,
Fatih.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AV1987 

Het verwerken van het apparatuur kan wel even duren, bewaar het verzendbewijs goed en als je na 1/2 weken nog niks hebt gehoord dan kan je het bewijs hier uploaden.

Ik heb de apparatuur teruggestuurd, volgens DHL is het afgelopen donderdag om 10 uur ‘s morgens bij jullie bezorgd, maar ik krijg zojuist mail dat ik de apparatuur nog niet heb teruggestuurd en een waarschuwing over een boete van 70 euro. 

Ik zou erg graag bevestigd krijgen dat jullie de apparatuur idd gewoon gekregen hebben.

@AV1987 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder bij het terugsturen van je apparatuur! 

Het klopt inderdaad dat je het pakket met de QR-code alleen bruikbaar is bij een DHL servicepoint. Ik heb niet de mogelijkheid om je een ander verzendlabel te sturen. Is er misschien iemand in jouw omgeving die het pakket voor je zou kunnen afgeven?

Ik heb al vaak hulp nodig, dus ik probeer me zoveel mogelijk zelf te redden. Maar goed, dat is dan blijkbaar niet anders. 

Misschien wel een idee om naar te kijken, niet nu deze keer maar voor de toekomst. Bij de meeste bedrijven krijg je zowel een QR-code als een gewoon verzendlabel. Voor zolang de QR nog niet overal geaccepteerd wordt is dat misschien nog net wat klantvriendelijker.

Bedank in ieder geval voor de reactie. 

Een hele fijne dag,
Hartelijke groet,
Anne

Reputatie 7
Badge +3

@AV1987 Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder bij het terugsturen van je apparatuur! 

Het klopt inderdaad dat je het pakket met de QR-code alleen bruikbaar is bij een DHL servicepoint. Ik heb niet de mogelijkheid om je een ander verzendlabel te sturen. Is er misschien iemand in jouw omgeving die het pakket voor je zou kunnen afgeven?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AV1987 

Is er ook niemand die het pakketje voor je kan brengen? Diegene kan de QR code ook laten scannen.

Hallo Odido, 
Ik heb het verzoek gekregen om mijn vervangen apparatuur terug te sturen. Echter ik heb hiervoor een ‘ouderwets’ verzendlabel voor nodig en ik heb van jullie alleen een QR-code gekregen.

Inleveren bij een DHL-punt is door omstandigheden lastig voor mij maar ik kan het wel meegeven aan Picnic, echter bij hen heb ik een verzendlabel nodig. Zij kunnen de QRcode niet scannen en nemen daarom het pakket niet aan. Ook zonder label verzenden en alleen zeggen dat hij naar Odido moet wat ergens in de mail staat is geen optie. 


Hoe kom ik aan het verzendlabel wat bij mijn QRcode hoort?
Ik lees het graag,
Anne

Reputatie 7
Badge +3

@zwarteraaf Ik vind het super leuk om jouw compliment te lezen, dank je wel! 😊

Mocht ik de toekomst nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Reputatie 1

@zwarteraaf Fijn dat je van onze diensten kunt genieten via de Chromecast, uiteraard zeg ik de TV Box graag voor je op! 😊

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. De TV Box hoef je niet naar ons terug te sturen, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Ik heb de mail al ontvangen en ook de aanpassing van mijn abbo. Moet eerlijk zeggen gewoon perfecte service.

Heel erg bedankt Teresa.

 

Reputatie 7
Badge +3

@zwarteraaf Fijn dat je van onze diensten kunt genieten via de Chromecast, uiteraard zeg ik de TV Box graag voor je op! 😊

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. De TV Box hoef je niet naar ons terug te sturen, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Reputatie 1

Ik maak sinds een tijdje gebruik van de ODIDO app op mijn chromecast en heb de TV box niet meer in gebruik.

De TV-box zou ik graag terug willen sturen omdat hij hier nu toch maar ongebruikt ligt en nooit meer gebruikt zal worden.

Is het mogelijk deze retour te sturen.

Reputatie 7
Badge +3

@nieuwhoffs Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt en mijn excuses dat het niet goed is gegaan! 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de track & trace blijft hangen in het leveringsproces, ik vermoed dat het pakket zoek is geraakt. Geen zorgen, uiteraard heb ik de boete gelijk voor je gecrediteerd! 

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Op de factuur is een boete berekend voor het niet terug zenden van het modem. 
Telefonisch is aangegeven alsnog te retourneren, bij ontvangst wordt de boete verrekend.
Geretourneerd via DHL maar kan niet zien wanneer het afgeleverd is, ook nog geen mail ontvangen dat het pakket door Odido ontvangen is. Kunnen jullie nagaan of het inmiddels ontvangen is, en de boete verrekend wordt op de volgende factuur. Het verzendbewijs als bijlage toegevoegd.

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @KarishmaPR, goed dat je aan de bel trekt, ik geef je graag de duidelijkheid die je verlangt! Ik zie dat de TV Box binnen is gekomen nadat deze factuur, achter de schermen, is opgesteld. Hierdoor konden wij de huidige factuur niet meer aanpassen. Geen zorgen, ik kan je met 100% zekerheid garanderen dat je de € 90,- zal terugkrijgen op de factuur van april. De vergoeding staat namelijk al gereed in het systeem, alleen kan de vergoeding pas geactiveerd worden met de eerstvolgende facturatieronde in april.

Je krijgt je geld dus absoluut van ons terug, de € 90,- zal vergoed worden in april, hier gaan wij voor je achteraan!

Hoi @KarishmaPR, ik heb het direct nagekeken! Het is correct verwerkt in ons systeem, maar we konden deze automatische herinnering niet meer tegenhouden. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hoi Ishana,

De 90 euro is toch bij mijn factuur van maart afgeschreven. Kunnen jullie dit zsm restitueren? Ik kan dit niet via de app aanvragen, dan krijg ik weer de chatbot…

Groetjes,

Karishma

Reputatie 7
Badge +3

@tmku Dank je wel voor de opheldering! 😊

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de apparatuur nog niet is verwerkt. Dit kan tot zes werkdagen duren nadat het pakket bij ons is binnen gekomen. Wil je mij de track & trace sturen in een privébericht? Dan kan ik deze in ieder geval in jouw abonnement noteren.  

@tmku Ik ben gelijk het systeem voor je ingedoken om dit voor je uit te zoeken. Echter zie ik geen openstaande factuur of e-mail over dit bedrag. 

Ik neem aan dat je bij mijn profiel kijkt naar de klantnummer, maar het gaat om een andere; namelijk degene in mijn PM van een paar weken geleden naar jou, begint met: SPT

Reputatie 7
Badge +3

@tmku Ik ben gelijk het systeem voor je ingedoken om dit voor je uit te zoeken. Echter zie ik geen openstaande factuur of e-mail over dit bedrag. 

Mijn pakket is terug gestuurd en al ontvangen bij odido (11 Maart).

Nu krijg ik een email voor een betaling van € 75,- 

Kunnen jullie dat annuleren?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Yusif, fijn dat je ons hiervan op de hoogte brengt en bedankt voor het retourneren van de apparatuur! Omdat je pakket nog naar ons onderweg is heeft het distributiecentrum je apparatuur nog niet kunnen afmelden. Ik verwacht dat dit komende week alsnog zal gebeuren en vervolgens ontvang je ook van ons een bevestiging per e-mail dat wij de apparatuur hebben ontvangen.

Hier gaan wij voor je achteraan, je hoort snel meer van ons. Bedankt nogmaals voor je moeite en geniet nog van je weekend! 😄

Reputatie 2

Hallo,

 

Ik heb volgens jullie email het volgende nog niet terug gestuurd:

modem
 

Alleen klopt dit niet, ik heb vier dagen geleden dit al terug gestuurd met de overige apparaten. 

Hier het verzendbevestiging:

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MrIsmail, normaliter moet je dit kunnen zien in de Track & Trace van DHL maar ik zie nu dat die vast blijft staan. Gelukkig zie ik dat wij het netjes ontvangen hebben!  

Beste,

 

ik heb mij internet pakket vernieuwd dus kreeg ik nieuwe Modem en wifi punt.

dus die oude Modem en wifi punt heb ik retour gestuurd, alleen ik heb niets ontvangen of het aangekomen os of dat het verwerkt is dus niet, ben benieuwd of het goed gaat..

het is ondertussen 2 weken geleden..

 

alleen ik heb geen retoursformulier ingevuld, want dat stond er niet bij, ik kon het in een doos doen en retour sturen..

Reageer