Sinds vannacht/vanochtend heb ik een storing waarbij de zyxel t-56 modem niet meer functioneert. Deze geeft geen IP adressen meer uit en is daarmee onbereikbaar, ook voor het wijzigen van instellingen.
Stroom eraf, geprobeerd,
Alle kabels eruit, stroom eraf, geprobeerd,
Alle kabels eruit, reset, geprobeerd,
Alle kabels eruit, uitgezet, reset geprobeerd.
Ik begreep via de service desk dat er op dit moment een storing is met deze modem en dat er momenteel een onderzoek loopt. Deze storing is echter nergens op de site te vinden. Hoe kan de community op de hoogte blijven over dit issue?
Ik zou graag willen weten:
Wat er aan de hand is, waarom is er storing/aanleiding?
Wat is de verwachte doorlooptijd voor het oplossen hiervan?
Omdat ik afhankelijk ben van snel internet voor mijn werk kan ik niet 'afwachten’. Ik zou graag willen weten of ik op zoek moet naar een alternatief.
Alvast bedankt!
Beste antwoord door Demy van Odido
Wij zien dat de Zyxel T-56 modems van een aantal onze klanten onterecht blijven herstarten. We zijn druk bezig geweest met het vinden een oplossing. Daarom krijg je van ons een nieuw modem en een gepaste vergoeding. Dit regelen we direct.
Heb je hier verder vragen over? Of start je Zyxel T-56 ook steeds opnieuw op en heb je dit niet bij ons gemeld? Vul alvast je communityprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN en laat het weten in dit topic dat je dit gedaan hebt. Wij regelen bovenstaande oplossing dan ook voor jou. @robtuinte , @Katzzz456 @LuGlo - we zien bij jullie dat nog niet alle gegevens zijn ingevuld. Willen jullie je profiel aanvullen en een reactie achterlaten via: Zyxel T-56 - Powerlampje knippert continu, geen WiFi
We sluiten dit topic. Mocht je hetzelfde probleem ervaren? @DelGrosso , @Tuyllkade , @MrTHorDUde Laat dan een reactie achter onder dit topic. Vergeet niet alvast je gegevens in je profiel te zetten. Ervaar je een ander probleem? Dan verzoeken we je om een nieuw topic aan te maken.
Welke lampjes branden en knipperen er op de ONT en de router? Welke router?
Ik zou er sowieso altijd voor zorgen dat je een (goedkope) router in de kast hebt liggen voor wanneer er problemen met de router zelf zijn (vandaag schijnt er nogal veel problemen te zijn met de Zyxel T-56). Een goedkoop TP-Link routertje van nog geen €40 kan je dan flink uit de brand helpen.
Problemen met de ONT zijn uiteraard wat hardnekkiger die niet met een eigen router op te lossen zijn.
Het power lampje knippert inderdaad, hiernaast branden nog wel andere lampjes, maar geen internet. Ik zal dit forum in de gaten houden. Ik hoop dat het snel is opgelost.
Storing nu nog niet opgelost. Diegene die storing hebben met modem T-56 maar een andere geven. Waarom de oude update niet terug zetten. Ze hebben bij Odido geen goede monteurs meer, alle oudere monteurs zijn met de vut en de jeugd kan dit niet oplossen. Deze storingen komen in de toekomst veel vaker voor.
Dit duurt me veel te lang. Hoewel ik het opzich begrijp dat er problemen (kunnen) optreden, vind ik de mate van communicatie hieromtrent echt ondermaats. Ik heb een serieus probleem door deze situatie en vanuit odido hoor je helemaal niets, behalve:
“Update [02-03-2025/9:00] We wachten momenteel op een update. Het onderzoek gaat op de achtergrond verder. Zodra er inhoudelijke informatie is, delen we dit direct in dit topic.”
Ik kan hier helemaal niets mee. Je moet het zelf maar uitzoeken. Ik zit serieus te twijfelen om per direct over te stappen.
Ik heb nog wel een aantal routers, maar krijg internet met deze router ter vervanging van de T-56 ook niet aan de praat. Zijn er specifieke instellingen die in de router hiervoor moeten worden gemaakt? Is hierover ergens documentatie te vinden?
Zijn er specifieke instellingen die in de router hiervoor moeten worden gemaakt? Is hierover ergens documentatie te vinden?
Helaas is dat voor elke router weer anders. Er zijn ook een aantal consumenten routers die VLAN niet officieel ondersteunen (maar waar soms IPTV VLAN wel werkt).
Zijn er specifieke instellingen die in de router hiervoor moeten worden gemaakt? Is hierover ergens documentatie te vinden?
Helaas is dat voor elke router weer anders. Er zijn ook een aantal consumenten routers die VLAN niet officieel ondersteunen (maar waar soms IPTV VLAN wel werkt).
Welke merken en types heb je liggen?
Ik heb nu een TP-Link Archer C6 aangesloten. Hier is VLAN instelbaar, maar ik weet niet welke instellingen ik moet hebben voor deze ISP.
Voor de C6 zou je onder Netwerk > IPTV kunnen kijken, VLAN enable aanvinken, VLAN ID 300 en prioriteit 0 en Opslaan. Als jouw scherm er anders uit ziet dan moet je even een screenshot plaatsen (VLAN kan moeten ook direct onder de WAN staan maar ik ken deze niet uit mijn hoofd).
De AC53 is een oudje (ik heb de nog oudere AC68U). Bij die kun je VLAN ook vinden onder LAN > IPTV.
Welke merken en types heb je liggen?
Ik heb nu een TP-Link Archer C6 aangesloten. Hier is VLAN instelbaar, maar ik weet niet welke instellingen ik moet hebben voor deze ISP.
Ook heb ik nog een ASUS RT-AC53 .
Met deze instellingen krijg ik nog niet het gewenste resultaat.
Op dit moment speelt er inderdaad een algemeen probleem met onze diensten i.c.m. het Zyxel T-56 modem. In dit topic houden we jullie hiervan op de hoogte. Zodra er een update is, plaatsen wij die gelijk.
In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat jullie geheel zonder Internet zitten. Ik stuur dan ook graag een Unlimited vouchercode toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je het mij weten als je hier interesse in hebt?
Ik kan mij ook goed voorstellen dat jullie de tijd zonder diensten graag vergoed zien. Uiteraard zal ik dit in orde maken. Dit kan echter wel pas wanneer het probleem is opgelost. Op die manier hebben we gelijk de gehele periode te pakken. Het bedrag wordt dan verrekend met de volgende factuur. Als je mij een seintje geeft wanneer je weer online bent, regel ik dit gelijk voor je.
Mocht ik nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen!
@Teresa van Odido en hoe krijgen de gebruikers van Simpel die vergoeding? Simpel biedt geen onbeperkte internet gebruik, maar neem aan dat jullie hier ook wel iets voor kunnen verzinnen.
@Teresa van Odido ik heb ook al sinds zaterdag geen internet door deze storing. Ik heb vouchers gekregen voor onbeperkt mobiel internet zodat ik toch internet kan gebruiken thuis. Maar de Odido app op de TV vraagt om het Odidonummer voor de TV en de pincode. Als ik dat invoer krijg ik de melding dat de invoer niet geldig is omdat het alleen via een vaste Odido verbinding kan. Hoe los ik dit op? Of zit ik nou de rest van de week TV te kijken op mijn tablet?
Net als anderen vind ik overigens de storing erg lang duren met 0 (bruikbare) informatie over de voortgang.
@Teresa van Odido ik heb ook al sinds zaterdag geen internet door deze storing.
@Katzzz456 Kun je eens het volgende proberen… De WAN kabel uit de router halen en de router even uitzetten, na 15 seconden weer aanzetten (zonder WAN kabel erin), dan een paar minuten (5?) wachten. Hopelijk komt de router dan door de opstartprocedure. Daarna de WAN kabel in de router. Heb je daarna wel internet?
@Katzzz456 Fijn om te lezen dat je de codes al hebt ontvangen. Sorry nogmaals voor dit ongemak. Ik snap goed dat je er onderhand klaar mee bent, ik hoop van harte met je mee dat de oplossing nabij is!
Het klopt inderdaad dat je de Odido Smart TV app of Mediabox/TV Box alleen kan gebruiken op het Odido netwerk. Gelukkig hebben wij ook nog de Odido Online TV app voor Android/iOS. Hiermee kan je wel TV kijken i.c.m. de vouchercode. Je kunt jouw favoriete programma’s dan streamen naar je TV of Mediabox. Op deze pagina op onze website lees je meer over de Odido Online TV app: Met Odido online TV kijk je overal gratis online tv | Odido.
Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik ben er voor je, ik wens je alvast veel kijkplezier!
@rvk01 @Katzzz456 Super bedankt voor je hulp! Het is op dit moment alleen niet de bedoeling om de modem een herstart/factory reset te geven. Mocht dit veranderen, laten wij dit ook weten in het algemene storingstopic.
@rvk01 @Katzzz456 Super bedankt voor je hulp! Het is op dit moment alleen niet de bedoeling om de modem een herstart/factory reset te geven. Mocht dit veranderen, laten wij dit ook weten in het algemene storingstopic.
Dit is bij iemand die reeds een NIET WERKENDE Zyxel heeft. Wat is het probleem om die even stroomloos te maken en dit uit te testen???
@rvk01 Op dit moment weet ik niet waarom @Katzzz456 modem niet werkt, maar treed ik graag voorzichtig, omdat er op dit moment een algemeen probleem speelt. De technische dienst heeft specifiek aan ons doorgegeven om het modem niet te herstarten of een factory reset uit te voeren. Ik ga dan niet vragen waarom dit niet mag, maar volg het advies van mijn collega’s die hier expert in zijn. Zij hebben ons ook specifiek gevraagd dit te vermelden in het algemene storingstopic om dit zo veel mogelijk te voorkomen.
Los van dat het op dit moment even niet de bedoeling is, wordt jouw hulp natuurlijk enorm gewaardeerd. Het siert je dat je zo klaar staat voor een ieder op deze community! @rvk01
Zou juist fijn zijn als je ons kan vertellen waarom we niet mogen resetten @Teresa van Odido . Zo creëer je meer begrip en is beter dan de "onderzoek loopt" die we om 17.00 uur weer krijgen.
En als juist het resetten door de gebruikers thuis de oplossing tegenwerkt is het handig om er een mail/app/sms uit te doen. Zo veel mensen zitten er nu ook weer niet op dit forum.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.