Skip to main content

MacBooks verbinden niet meer met wifi of hotspot

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Sinds een aantal dagen maken mijn MacBooks geen verbinding meer met het internet. Op afstand is de router gereset en via telefonische ondersteuning ben ik naar dit platform verwezen. Ik weet niet wat ik verder kan doen om weer te kunnen internetten op mijn laptops.

Uitgelichte reactie

15 juli 2025

@Damul 

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Indien andere apparaten dan de verbinding verliezen dan moet je daarop het netwerk vergeten en opnieuw verbinden.

12 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22221 reacties
  • 14 juli 2025

Hallo ​@Damul 

Welke router heb je en is er een fabrieksreset uitgevoerd?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 juli 2025

T-54 Zyxel. Ja op afstand is de router gereset

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22221 reacties
  • 15 juli 2025

@Damul 

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Indien andere apparaten dan de verbinding verliezen dan moet je daarop het netwerk vergeten en opnieuw verbinden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 juli 2025

Dit verandert niks

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22221 reacties
  • 15 juli 2025

@Damul 

De laptop ziet het netwerk wel?

Wat je nog kan proberen is na het inloggen op de router, bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen of ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd om WiFi 6 uit te schakelen en klik op toepassen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 juli 2025

De laptop ziet het netwerk wel en is ook verbonden met wifi maar er is geen verbinding. Ook niet na bovenstaande tip

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Damul, ik kijk graag met je mee! Ik ben wel benieuwd naar een aantal zaken:

• Hebben andere apparaten wel verbinding?
  • Gaat het om meerdere MacBooks? Zoja, welke modelnummers gaat het om?
  • Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je Community profiel?

Dankjewel en tot snel!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22221 reacties
  • 16 juli 2025

@Damul 

Weet je toevallig nog wat er was gewijzigd vóór de reset?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 juli 2025

Mijn telefoon heeft wel verbinding en ik kan ook streamen naar mijn Chromecast.

Het gaat om 2 MacBook's Air C02GDA07Q6L7 is het serial nummer van 1 en W0C4MTG4KC van de andere

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1792 reacties
  • 18 juli 2025

Hi ​@Damul, weet je toevallig welke wijzigingen gedaan zijn voor de reset, zoals Waqqas aangeeft? Dit kan ons ernom helpen! Ook ben ik benieuwd of je de MacBooks al eens helemaal opnieuw hebt opgestart en of je het wifi netwerk helemaal hebt vergeten om hier vervolgens opnieuw verbinding mee te maken. Mocht dit niet werken, kunnen de MacBooks dan nog wel verbinding maken met een ander wifi netwerk of als je bijvoorbeeld een hotspot probeert op te zetten via je telefoon? Ook ben ik benieuwd welke melding je precies te zien krijgt als je van ons wifi netwerk gebruik probeert te maken. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 juli 2025

Nee ik weet niet welke wijzigingen zijn doorgevoerd.

Ja laptops zijn opnieuw opgestart, netwerk is vergeten.

Het verbinden met een hotspot lukt ook niet. Ik krijg de melding not connected to the internet.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1792 reacties
  • 19 juli 2025

Hi ​@Damul, normaal gesproken zou het wel moeten lukken om via een hotspot verbinding te maken. Mocht het echt aan ons netwerk liggen, dan zou je wel gelijk verbinding moeten kunnen maken als je met een ander netwerk, zoals een hotspot, verbinding maakt. Heb je alle instellingen van de MacBooks nagekeken? Wellicht dat hier de oorzaak in zit. Kunnen andere apparaten nog wel verbinding maken met ons netwerk? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen