geen internet Haarlem 2014

  • 22 April 2024
  • 33 reacties
  • 293 Bekeken

KPN is op dit moment ongevraagd bezig met het aanleggen van glasvezel. Ik gaf al aan dat ik via Odido glasvezel had en dus weigerde. Nu leggen ze het toch aan, ook een kabel bij mijn huisnr en, wat ik al voorzag, ze maken nu de stoep open en ligt mijn internet eruit …

 

KPN al tweemaal klacht ingediend. KPN doet niets dan hun glasvezel door je strot duwen. Odido kunnen jullie, nu ik geen internet meer heb, een klacht doen? Dit verhelpen?

Teresa van Odido 2 maanden geleden

Welkom op onze Community! @MishNicole 

Jeetje, goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer heerlijk van onze diensten kunt genieten! 💜

Ik zie inderdaad dat je geen internet meer hebt. Wil je mij vertellen welke lampjes er branden op het modem en het ONT (kleine witte of zwarte kastje tussen de modem en het glasvezelpunt)?

Laat je het mij weten? Dan kan ik er voor zorgen dat dit door de juiste mensen wordt opgelost. 

Ik wil natuurlijk niet dat je zonder internet zit. Ik heb je daarom gelijk een Unlimited Voucher code gestuurd. Hiermee kun je een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten. Op die manier kan je toch gebruik maken van het internet, handig toch? 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Weet dat ik altijd voor je klaar sta, ik ben hier om deze situatie te vergemakkelijken! 😊

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Welkom op onze Community! @MishNicole 

Jeetje, goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer heerlijk van onze diensten kunt genieten! 💜

Ik zie inderdaad dat je geen internet meer hebt. Wil je mij vertellen welke lampjes er branden op het modem en het ONT (kleine witte of zwarte kastje tussen de modem en het glasvezelpunt)?

Laat je het mij weten? Dan kan ik er voor zorgen dat dit door de juiste mensen wordt opgelost. 

Ik wil natuurlijk niet dat je zonder internet zit. Ik heb je daarom gelijk een Unlimited Voucher code gestuurd. Hiermee kun je een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten. Op die manier kan je toch gebruik maken van het internet, handig toch? 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Weet dat ik altijd voor je klaar sta, ik ben hier om deze situatie te vergemakkelijken! 😊

Ik heb al een collega van je gesproken. Zij heeft, als het goed is, al een melding aangemaakt dat door toedoen van KPN en het ongevraagd aanleggen van glasvezel, er waarschijnlijk een kabel is geraakt...☹️

Reputatie 7
Badge +2

@MishNicole Fijn om te lezen dat je inmiddels contact hebt gehad en dat mijn collega dit voor je heeft opgepakt! 

Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan betekenen? Ik help je graag! 

ik heb nu al 2,5 dag geen internet!!!  Odido verwijst naar KPN, KPN wijst naar Odido, dan weer contact Dutch Fiber die weer zegt Odido. Odido die zegt NU ligt het bij KPN, KPN zegt NU ligt het bij Odido. Odido zegt order Dutch Fiber. Dutch Fiber zegt/doorverbonden Aannemer. Aannemer zegt geen order. 

IK WERK THUIS en kost mij dit vrije dagen!! Kind examen periode en geen internet op zijn laptop. NEE ik wil geen code want ik heb geen mobiel van Odido!!!!

Wie gaat nu zijn verantwoordelijkheid nemen. Ik als klant snap er werkelijk geen piep van hoe ik al uren inmiddels aan de telefoon hang overal....

 

​​

Mij is precies hetzelfde overkomen, KPN heeft gisteren de stoep open gebroken voor mijn huis, om hun glasvezel aan te leggen, en sindsdien heb ik geen internet meer.

Eerst is Guidion langsgekomen, wat ik al niet begreep want zij doen niets met de bekabeling in de straat, en nu ligt het als het goed is bij Open Dutch FIber. Binnen 3 werkdagen moet ik bericht krijgen.

Mijn vraag is nu, hoe neem je contact op met ODF voor de status? Want als ik de verhalen zo lees kan dit nog wel een tijd duren.

Hoi, ik heb zowel gister als vandaag contact gehad met Dutch Fiber. De eerste keer kreeg ik te horen dat ik contact moest opnemen met Odido. Vervolgens begint het hele wijs verhaal van wie de order moet doorgeven. Vanmorgen wederom  contact met Dutch Fiber en die verbond mij door met aannemer. Waarschijnlijk, ik weet het inmiddels ook niet meer, is de aannemer net geweest en hebben die mannen opnieuw mijn glasvezel gelegd. Mijn internet werkt nog steeds niet. Ik moest van hun (opzichter nog aan de telefoon en die bleef Odido de schuld geven) Odido weer bellen.  Medewerker Odido zegt net dat de order nog uitstaan bij Dutch Fiber en pas als zij iets hebben doorgegeven gaat Guidion contact met mij opnemen. 

Dit kan allemaal, volgens medewerker, nog aantal werkdagen duren...Ofwel geen flauw idee wat er dan net is gebeurd onder de tegels en onbegrijpelijk dat iedereen naar elkaar wijst en alle verhalen iedere keer weer anders zijn. 

 

En vandaag dag 5 zonder internet en blijft het allemaal wel erg stil .... Kan iemand wederom even de status bekijken?!?!?!!

@pwallenburg is er bij jullie al meer voortgang? 

Ik heb vanochtend antwoord van ODF gekregen, zij hebben een aannemer ingeschakeld, binnen 5 werkdagen word ik gebeld. Dus ik wacht het maar af.

Ik werd wel zojuist gebeld over mijn internetverbinding, ik dacht dat is snel, maar dat bleek een verkooppraatje te zijn. Hij wilde zijn eigen glasvezel abonnement verkopen. Dus eigenlijk hoort hij bij die gasten die het bij mij gesloopt hebben.

Het moet niet gekker worden

Ik zie trouwens dat Odido ook op het KPN glasvezelnetwerk zit https://netwerk.kpn.com/providers/ . Misschien, als dat eerder wordt opgeleverd dan dat mijn huidige glasvezel gerepareerd is, dat ze mij kunnen omhangen?

@pwallenburg Dank voor je snelle reactie. Sneller dan Odido. Odido blijft stil🥱 Klopt zag ik ook en als het glasvezel van KPN wel werkend is lijkt het mij ook een simpel optel sommetje waarvan wij, de klant, de juiste en snelste uitkomst hebben. 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @pwallenburg, excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en het is doorgezet naar de externe netwerkbeheerder. Zij zullen je zo snel mogelijk contacteren voor een afspraak. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @MishNicole, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik zie we op dit moment afhankelijk zijn van de externe netwerkbeheerder en we hierop wachten. Als ik het op een of andere manier had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Erg bedankt voor je geduld en alsnog een mooi weekend gewenst! Groetjes, Ishana

Zojuist is er iemand langs gekomen om te meten waar de breuk zit. 17 meter ver, dus echt bij mij voor de deur. Deze week komen ze langs voor de reparatie. Hij zei dat hij aan de overkant ook heeft moeten meten dus ik ben niet de enige.

Zojuist is er iemand langs gekomen om te meten waar de breuk zit. 17 meter ver, dus echt bij mij voor de deur. Deze week komen ze langs voor de reparatie. Hij zei dat hij aan de overkant ook heeft moeten meten dus ik ben niet de enige.

@pwallenburg Ze komen vandaag bij mij tussen 13.00 en 17.00. Ik begreep alleen dat ze met drie (!🧐) Specialisten komen en ging/ga ik ervan uit dat ze het vandaag maken..Meer dan 1.5 week geen internet en is dit van de zotte!! @Teresa van Odido @Ishana van Odido Ik ga er als klant wél vanuit dat er méér dan alleen een competitie van de kosten komt. Sinds ik Odido glasvezel heb is dit nu de derde keer dat ik langer dan een dag zonder internet zit binnen nog geen jaar tijd. En 1.5 week zonder snel internet is absurd.

Bij mij is het inmiddels opgelost. Gisteravond heb ik alles weer aangezet en het werkte weer. En vanochtend belde die aannemer om te zeggen dat hij het inderdaad gisteren had gefixt.

Hopelijk is het bij jou nu ook snel opgelost.

Bij mij is het inmiddels opgelost. Gisteravond heb ik alles weer aangezet en het werkte weer. En vanochtend belde die aannemer om te zeggen dat hij het inderdaad gisteren had gefixt.

Hopelijk is het bij jou nu ook snel opgelost.

Ik hoop het ook! Mooie zonnige dag sinds tijden en ik zit te wachten dus hopelijk niet voor niets. Fijn dat het bij jullie is opgelost. 

@Odido Nog niet opgelost. specialisten zien een breuk verder weg en moeten zij weer de opdracht geven aan een aannemer om de straat open te breken. DIT KAN NOG VEEL LANGER/DAGEN DUREN!! Ik werk normaal thuis, mijn kind wil op zijn pc!!! De specialist gaf aan om bij jullie , voor the time being, een 4g router te vragen zodat we sneller internet hebben tot het is opgelost.

Ik bel je collega en krijg vervolgens te horen dat dit geld kost. Is Odido helemaal gek geworden??? 

Ik zit hier al meermaals thuis te wachten omdat mensen langskomen. Ik heb vrije dagen moeten opnemen. Het minste wat Odido kan doen is meedenken en mij z.s.m. zo'n router sturen. Ik ga er van uit dat ik persoonlijk een bericht krijg en dat dit geregeld gaat worden!!! 

 

@Odido Nog niet opgelost. specialisten zien een breuk verder weg en moeten zij weer de opdracht geven aan een aannemer om de straat open te breken. DIT KAN NOG VEEL LANGER/DAGEN DUREN!! Ik werk normaal thuis, mijn kind wil op zijn pc!!! De specialist gaf aan om bij jullie , voor the time being, een 4g router te vragen zodat we sneller internet hebben tot het is opgelost.

Ik bel je collega en krijg vervolgens te horen dat dit geld kost. Is Odido helemaal gek geworden??? 

Ik zit hier al meermaals thuis te wachten omdat mensen langskomen. Ik heb vrije dagen moeten opnemen. Het minste wat Odido kan doen is meedenken en mij z.s.m. zo'n router sturen. Ik ga er van uit dat ik persoonlijk een bericht krijg en dat dit geregeld gaat worden!!! 

 

En even voor de duidelijkheid, het is nu 1 mei. Ik zit al sinds maandag 22 april ochtend zonder internet! En nee, ook ik heb zware systemen voor mijn werk en wil mijn kind op zijn pc kunnen gamen. Dat kan niet met een mobiele hotspot! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MishNicole, allereerst mijn excuses voor de lange wachttijd. We hebben het op 30 april nogmaals navraag gedaan. Hopelijk pakt de onderaannemer dit spoedig op.  Het gaat hier om een kabelbreuk die waarschijnlijk veroorzaakt is door graafwerkzaamheden. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden.

Hi @MishNicole, allereerst mijn excuses voor de lange wachttijd. We hebben het op 30 april nogmaals navraag gedaan. Hopelijk pakt de onderaannemer dit spoedig op.  Het gaat hier om een kabelbreuk die waarschijnlijk veroorzaakt is door graafwerkzaamheden. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden.

Beste Tommie, dat het om een kabelbreuk gaat door werkzaamheden was maandag 22 april al duidelijk bij zowel Odido als KPN (die de werkzaamheden deden)! Monteur was er woensdag 24 april en constateerde dit nogmaals. Aannemer was er óók 24 april en hebben vd deur de stoep nogmaals opengebroken en zat daar de breuk niet. 1 mei is er een delegatie van alle partijen die de breuk verderop meten. 1 mei begin avond is de aannemer er die willen graven maar niet weten waar!!! Dus jouw info maakt de klucht verder compleet. Gister krijg ik van de specialist het advies om Odido om een tijdelijke router te vragen. Volgens jullie, Odido, kost mij dat 39 p.mnd. Het hele verhaal is té triest voor woorden. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @MishNicole, ik begrijp je. Aan deze kant staan we aan de zijlijn en dienen we echt te wachten tot het noodzakelijke werk is gedaan door de juiste partij. Het probleem ligt niet in ons eigen domein en daarom is sneller schakelen wat lastiger. Ik heb intern meteen mijn collega aan de mouw getrokken die met jouw zaak bezig is. Zij heeft zojuist opnieuw gas op de zaak gezet zo goed als zij dat kan, door de beheerder achter de broek te zitten om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Zij zal het scherp in de gaten houden. Zijn er na het weekend geen ontwikkelingen, dan gaat zij kijken naar een 4G voor Thuis modem. We houden hier dus contact over!

Hi @MishNicole, ik begrijp je. Aan deze kant staan we aan de zijlijn en dienen we echt te wachten tot het noodzakelijke werk is gedaan door de juiste partij. Het probleem ligt niet in ons eigen domein en daarom is sneller schakelen wat lastiger. Ik heb intern meteen mijn collega aan de mouw getrokken die met jouw zaak bezig is. Zij heeft zojuist opnieuw gas op de zaak gezet zo goed als zij dat kan, door de beheerder achter de broek te zitten om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Zij zal het scherp in de gaten houden. Zijn er na het weekend geen ontwikkelingen, dan gaat zij kijken naar een 4G voor Thuis modem. We houden hier dus contact over!

@Odido Morgen dag 14!! Zonder verbinding. Nee er zijn geen ontwikkelingen dus ben erg benieuwd hoelang de modum gaat duren....Dit had vorige week al gefixt kunnen zijn en was het vrijdag al duidelijk dat de breuk niet gemaakt zou zijn....

@Teresa van Odido @Cheyenne van Odido @Odido 

En zojuist contact opgenomen (wederom) met ODF en krijg ik te horen dat ze het aan de afdeling planning zal doorgeven. Wie gaat er nu eens zijn verantwoordelijkheid nemen en zorgen voor een spoed reparatie???

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MishNicole, er is een breuk geconstateerd op 12 meter afstand van het FTU. Dit zal moeten worden opgegraven en daarna moeten ze het herstellen. Op dit moment wacht de onderaannemer op goedkeuring hiervoor! 

Hi @MishNicole, er is een breuk geconstateerd op 12 meter afstand van het FTU. Dit zal moeten worden opgegraven en daarna moeten ze het herstellen. Op dit moment wacht de onderaannemer op goedkeuring hiervoor! 

Hallo Tommie, dat er een breuk was, was 22 april al bekend. Op woensdag 24 april zijn ze al gaan graven. Verkeerde plek. Op woensdag 2 mei zijn ze komen kijken en meten én zijn er mannen langs gekomen om te graven maar wisten niet waar. Nu maandag 6 mei moet er nog worden gewacht op nogmaals graven op de juiste plek??? En, je collega gaf vrijdag al aan dat als er vandaag nog niets was ik een router zou krijgen for the time being. Hier lees ik vanuit jou niets over ... Zou je dit kunnen regelen? Ik zit hier met een zoon die op zijn pc wil en zit ik verplicht op kantoor te werken .. Gaarne iemand die nu na twee weken met mij, de klant, wil meedenken/helpen! 

Hi @MishNicole, ik begrijp je. Aan deze kant staan we aan de zijlijn en dienen we echt te wachten tot het noodzakelijke werk is gedaan door de juiste partij. Het probleem ligt niet in ons eigen domein en daarom is sneller schakelen wat lastiger. Ik heb intern meteen mijn collega aan de mouw getrokken die met jouw zaak bezig is. Zij heeft zojuist opnieuw gas op de zaak gezet zo goed als zij dat kan, door de beheerder achter de broek te zitten om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Zij zal het scherp in de gaten houden. Zijn er na het weekend geen ontwikkelingen, dan gaat zij kijken naar een 4G voor Thuis modem. We houden hier dus contact over!

Zijn er na het weekend geen ontwikkelingen, dan gaat zij kijken naar een 4G voor Thuis modem. We houden hier dus contact over!

Reageer