geen internet Haarlem 2014

  • 22 April 2024
  • 33 reacties
  • 279 Bekeken

KPN is op dit moment ongevraagd bezig met het aanleggen van glasvezel. Ik gaf al aan dat ik via Odido glasvezel had en dus weigerde. Nu leggen ze het toch aan, ook een kabel bij mijn huisnr en, wat ik al voorzag, ze maken nu de stoep open en ligt mijn internet eruit …

 

KPN al tweemaal klacht ingediend. KPN doet niets dan hun glasvezel door je strot duwen. Odido kunnen jullie, nu ik geen internet meer heb, een klacht doen? Dit verhelpen?

Teresa van Odido 26 dagen geleden

Welkom op onze Community! @MishNicole 

Jeetje, goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer heerlijk van onze diensten kunt genieten! 💜

Ik zie inderdaad dat je geen internet meer hebt. Wil je mij vertellen welke lampjes er branden op het modem en het ONT (kleine witte of zwarte kastje tussen de modem en het glasvezelpunt)?

Laat je het mij weten? Dan kan ik er voor zorgen dat dit door de juiste mensen wordt opgelost. 

Ik wil natuurlijk niet dat je zonder internet zit. Ik heb je daarom gelijk een Unlimited Voucher code gestuurd. Hiermee kun je een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten. Op die manier kan je toch gebruik maken van het internet, handig toch? 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Weet dat ik altijd voor je klaar sta, ik ben hier om deze situatie te vergemakkelijken! 😊

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@MishNicole Dank je wel voor je terugkoppeling! Je kunt de stukken naar mij sturen d.m.v. het gebruik van WeTransfer. Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm!

@MishNicole Allereerst super fijn dat de verbinding is hersteld dat is het aller belangrijkste! 😀

Ik heb meteen de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten in het systeem gezet. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Uiteraard help ik je graag verder met het uitzoeken waar het 4G modem is gebleven. Op dit moment kan ik niet zoveel doen, omdat het weekend is, maar wil je mij alvast de screenshots van jouw e-mail naar Intrapost sturen in een privébericht? Ik pak dit dan morgen gelijk voor je op! 

Hoi,

Hier staat wel de optie bijlage toevoegen maar niet in een prive gesprek. 

 

Reputatie 6
Badge +2

@MishNicole Allereerst super fijn dat de verbinding is hersteld dat is het aller belangrijkste! 😀

Ik heb meteen de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten in het systeem gezet. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Uiteraard help ik je graag verder met het uitzoeken waar het 4G modem is gebleven. Op dit moment kan ik niet zoveel doen, omdat het weekend is, maar wil je mij alvast de screenshots van jouw e-mail naar Intrapost sturen in een privébericht? Ik pak dit dan morgen gelijk voor je op! 

@Odido En nu gaat het hoofdpijn dossier verder.

Gisteravond 4 mannen op de stoep die het hebben gefixt. Super vriendelijke mensen en fijn dat het klaar is...dacht ik..echter geeft Intrapost nu aan dat het pakket met de router bezorgd is op 10 mei om 17.17 maar ik heb dit helemaal NIET ontvangen!! Dit was ook de tijd dat de mannen hier bezig waren en het dus onmogelijk is dat pakketje is afgegeven!! Ik heb al een mail verzonden naar Intrapost met cc Odido en Keepgo Europe. 

Gezien Trustpilot en Intrapost en de reacties met status bezorgd maar niet ontvangen ga ik er, deed ik al niet, niet vanuit dat de mannen dit wel ontvangst hebben genomen. Ofwel, nu wel aansluiting maar geen mogelijkheid om de router netjes retour te sturen...

 

@MishNicole Ik heb meteen het verzoek ingediend om het 4G modem te regelen. Dit doen we bij hoge uitzondering, waar jij onder valt. We hebben nog geen nieuwe informatie van Open Dutch Fiber. Je ontvangt het modem morgen al, met een instructie hoe je hiermee kunt werken!

@Cheyenne van Odido Hoi, vandaag vrijdag 10 mei en nog geen modem ontvangen... Wel op dinsdag 7 mei een mail dat er een pakket aankomt via Intrapost maar noppes. 

Dag 19 zonder...

Ja het is heel vervelend dat dit soort dingen zo lang duren echter is dit precies de consequentie van de zo geliefde marktwerking die iedereen zo graag wilde. Er mochten geen partijen meer zijn die alles zelf regelen maar alles moest onderverdeeld zijn en dan krijg je dus precies wat er nu gebeurt.

Partij 1 moet partij 2 aansturen die vervolgens partij 3 de opdracht geeft om iets te doen, die moet vervolgens weer toestemming vragen om ergens te mogen graven.

Je weet het, bij elke partij, zodra iemand door een kabel heen gaat ben je minimaal een paar weken zoet. Dus bereid je er maar op voor dat je nog even zonder zit en een alternatief haalt. Als het zo belangrijk is en je moet er vrij voor nemen omdat je niet kunt werken is 40 euro voor een maand niet zoveel. Aan het eind de factuur weer naar de provider sturen omdat ze die tijd niet geleverd hebben zodat die hem weer door kan zetten naar de andere partijen.

@MishNicole Ik heb meteen het verzoek ingediend om het 4G modem te regelen. Dit doen we bij hoge uitzondering, waar jij onder valt. We hebben nog geen nieuwe informatie van Open Dutch Fiber. Je ontvangt het modem morgen al, met een instructie hoe je hiermee kunt werken!

@Cheyenne van Odido Vriendelijk dank vd moeite! Eindelijk een actie voor mij als klant. 

@Jaapje78 Er komt gelukkig een alternatief mijn kant op en het klopt. Ik weet dat er een gemeente is die het recht bij 1 heeft gelaten om dit te voorkomen. Mijn gemeente heeft inderdaad verschillende waardoor het een wir war is bij de huizen aan uit de grond stekende kabels in allemaal kleuren en ben ik niet de enigste waar dit is gebeurd. Wat ik wél merk is dat de ene provider het sneller oplost dan een ander. In mijn geval dus een langdurige kwestie en is dit (mijn casus) een hoofdpijn dossier... letterlijk & figuurlijk met de ene flater na de ander. 

Reputatie 3

Ja het is heel vervelend dat dit soort dingen zo lang duren echter is dit precies de consequentie van de zo geliefde marktwerking die iedereen zo graag wilde. Er mochten geen partijen meer zijn die alles zelf regelen maar alles moest onderverdeeld zijn en dan krijg je dus precies wat er nu gebeurt.

Partij 1 moet partij 2 aansturen die vervolgens partij 3 de opdracht geeft om iets te doen, die moet vervolgens weer toestemming vragen om ergens te mogen graven.

Je weet het, bij elke partij, zodra iemand door een kabel heen gaat ben je minimaal een paar weken zoet. Dus bereid je er maar op voor dat je nog even zonder zit en een alternatief haalt. Als het zo belangrijk is en je moet er vrij voor nemen omdat je niet kunt werken is 40 euro voor een maand niet zoveel. Aan het eind de factuur weer naar de provider sturen omdat ze die tijd niet geleverd hebben zodat die hem weer door kan zetten naar de andere partijen.

Reputatie 7
Badge +5

@MishNicole Ik heb meteen het verzoek ingediend om het 4G modem te regelen. Dit doen we bij hoge uitzondering, waar jij onder valt. We hebben nog geen nieuwe informatie van Open Dutch Fiber. Je ontvangt het modem morgen al, met een instructie hoe je hiermee kunt werken!

Hi @MishNicole, ik begrijp je. Aan deze kant staan we aan de zijlijn en dienen we echt te wachten tot het noodzakelijke werk is gedaan door de juiste partij. Het probleem ligt niet in ons eigen domein en daarom is sneller schakelen wat lastiger. Ik heb intern meteen mijn collega aan de mouw getrokken die met jouw zaak bezig is. Zij heeft zojuist opnieuw gas op de zaak gezet zo goed als zij dat kan, door de beheerder achter de broek te zitten om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Zij zal het scherp in de gaten houden. Zijn er na het weekend geen ontwikkelingen, dan gaat zij kijken naar een 4G voor Thuis modem. We houden hier dus contact over!

Zijn er na het weekend geen ontwikkelingen, dan gaat zij kijken naar een 4G voor Thuis modem. We houden hier dus contact over!

Hi @MishNicole, er is een breuk geconstateerd op 12 meter afstand van het FTU. Dit zal moeten worden opgegraven en daarna moeten ze het herstellen. Op dit moment wacht de onderaannemer op goedkeuring hiervoor! 

Hallo Tommie, dat er een breuk was, was 22 april al bekend. Op woensdag 24 april zijn ze al gaan graven. Verkeerde plek. Op woensdag 2 mei zijn ze komen kijken en meten én zijn er mannen langs gekomen om te graven maar wisten niet waar. Nu maandag 6 mei moet er nog worden gewacht op nogmaals graven op de juiste plek??? En, je collega gaf vrijdag al aan dat als er vandaag nog niets was ik een router zou krijgen for the time being. Hier lees ik vanuit jou niets over ... Zou je dit kunnen regelen? Ik zit hier met een zoon die op zijn pc wil en zit ik verplicht op kantoor te werken .. Gaarne iemand die nu na twee weken met mij, de klant, wil meedenken/helpen! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MishNicole, er is een breuk geconstateerd op 12 meter afstand van het FTU. Dit zal moeten worden opgegraven en daarna moeten ze het herstellen. Op dit moment wacht de onderaannemer op goedkeuring hiervoor! 

@Teresa van Odido @Cheyenne van Odido @Odido 

En zojuist contact opgenomen (wederom) met ODF en krijg ik te horen dat ze het aan de afdeling planning zal doorgeven. Wie gaat er nu eens zijn verantwoordelijkheid nemen en zorgen voor een spoed reparatie???

Hi @MishNicole, ik begrijp je. Aan deze kant staan we aan de zijlijn en dienen we echt te wachten tot het noodzakelijke werk is gedaan door de juiste partij. Het probleem ligt niet in ons eigen domein en daarom is sneller schakelen wat lastiger. Ik heb intern meteen mijn collega aan de mouw getrokken die met jouw zaak bezig is. Zij heeft zojuist opnieuw gas op de zaak gezet zo goed als zij dat kan, door de beheerder achter de broek te zitten om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Zij zal het scherp in de gaten houden. Zijn er na het weekend geen ontwikkelingen, dan gaat zij kijken naar een 4G voor Thuis modem. We houden hier dus contact over!

@Odido Morgen dag 14!! Zonder verbinding. Nee er zijn geen ontwikkelingen dus ben erg benieuwd hoelang de modum gaat duren....Dit had vorige week al gefixt kunnen zijn en was het vrijdag al duidelijk dat de breuk niet gemaakt zou zijn....

Reputatie 7
Badge +5

Hi @MishNicole, ik begrijp je. Aan deze kant staan we aan de zijlijn en dienen we echt te wachten tot het noodzakelijke werk is gedaan door de juiste partij. Het probleem ligt niet in ons eigen domein en daarom is sneller schakelen wat lastiger. Ik heb intern meteen mijn collega aan de mouw getrokken die met jouw zaak bezig is. Zij heeft zojuist opnieuw gas op de zaak gezet zo goed als zij dat kan, door de beheerder achter de broek te zitten om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Zij zal het scherp in de gaten houden. Zijn er na het weekend geen ontwikkelingen, dan gaat zij kijken naar een 4G voor Thuis modem. We houden hier dus contact over!

Hi @MishNicole, allereerst mijn excuses voor de lange wachttijd. We hebben het op 30 april nogmaals navraag gedaan. Hopelijk pakt de onderaannemer dit spoedig op.  Het gaat hier om een kabelbreuk die waarschijnlijk veroorzaakt is door graafwerkzaamheden. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden.

Beste Tommie, dat het om een kabelbreuk gaat door werkzaamheden was maandag 22 april al duidelijk bij zowel Odido als KPN (die de werkzaamheden deden)! Monteur was er woensdag 24 april en constateerde dit nogmaals. Aannemer was er óók 24 april en hebben vd deur de stoep nogmaals opengebroken en zat daar de breuk niet. 1 mei is er een delegatie van alle partijen die de breuk verderop meten. 1 mei begin avond is de aannemer er die willen graven maar niet weten waar!!! Dus jouw info maakt de klucht verder compleet. Gister krijg ik van de specialist het advies om Odido om een tijdelijke router te vragen. Volgens jullie, Odido, kost mij dat 39 p.mnd. Het hele verhaal is té triest voor woorden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MishNicole, allereerst mijn excuses voor de lange wachttijd. We hebben het op 30 april nogmaals navraag gedaan. Hopelijk pakt de onderaannemer dit spoedig op.  Het gaat hier om een kabelbreuk die waarschijnlijk veroorzaakt is door graafwerkzaamheden. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden.

@Odido Nog niet opgelost. specialisten zien een breuk verder weg en moeten zij weer de opdracht geven aan een aannemer om de straat open te breken. DIT KAN NOG VEEL LANGER/DAGEN DUREN!! Ik werk normaal thuis, mijn kind wil op zijn pc!!! De specialist gaf aan om bij jullie , voor the time being, een 4g router te vragen zodat we sneller internet hebben tot het is opgelost.

Ik bel je collega en krijg vervolgens te horen dat dit geld kost. Is Odido helemaal gek geworden??? 

Ik zit hier al meermaals thuis te wachten omdat mensen langskomen. Ik heb vrije dagen moeten opnemen. Het minste wat Odido kan doen is meedenken en mij z.s.m. zo'n router sturen. Ik ga er van uit dat ik persoonlijk een bericht krijg en dat dit geregeld gaat worden!!! 

 

En even voor de duidelijkheid, het is nu 1 mei. Ik zit al sinds maandag 22 april ochtend zonder internet! En nee, ook ik heb zware systemen voor mijn werk en wil mijn kind op zijn pc kunnen gamen. Dat kan niet met een mobiele hotspot! 

@Odido Nog niet opgelost. specialisten zien een breuk verder weg en moeten zij weer de opdracht geven aan een aannemer om de straat open te breken. DIT KAN NOG VEEL LANGER/DAGEN DUREN!! Ik werk normaal thuis, mijn kind wil op zijn pc!!! De specialist gaf aan om bij jullie , voor the time being, een 4g router te vragen zodat we sneller internet hebben tot het is opgelost.

Ik bel je collega en krijg vervolgens te horen dat dit geld kost. Is Odido helemaal gek geworden??? 

Ik zit hier al meermaals thuis te wachten omdat mensen langskomen. Ik heb vrije dagen moeten opnemen. Het minste wat Odido kan doen is meedenken en mij z.s.m. zo'n router sturen. Ik ga er van uit dat ik persoonlijk een bericht krijg en dat dit geregeld gaat worden!!! 

 

Bij mij is het inmiddels opgelost. Gisteravond heb ik alles weer aangezet en het werkte weer. En vanochtend belde die aannemer om te zeggen dat hij het inderdaad gisteren had gefixt.

Hopelijk is het bij jou nu ook snel opgelost.

Ik hoop het ook! Mooie zonnige dag sinds tijden en ik zit te wachten dus hopelijk niet voor niets. Fijn dat het bij jullie is opgelost. 

Bij mij is het inmiddels opgelost. Gisteravond heb ik alles weer aangezet en het werkte weer. En vanochtend belde die aannemer om te zeggen dat hij het inderdaad gisteren had gefixt.

Hopelijk is het bij jou nu ook snel opgelost.

Zojuist is er iemand langs gekomen om te meten waar de breuk zit. 17 meter ver, dus echt bij mij voor de deur. Deze week komen ze langs voor de reparatie. Hij zei dat hij aan de overkant ook heeft moeten meten dus ik ben niet de enige.

@pwallenburg Ze komen vandaag bij mij tussen 13.00 en 17.00. Ik begreep alleen dat ze met drie (!🧐) Specialisten komen en ging/ga ik ervan uit dat ze het vandaag maken..Meer dan 1.5 week geen internet en is dit van de zotte!! @Teresa van Odido @Ishana van Odido Ik ga er als klant wél vanuit dat er méér dan alleen een competitie van de kosten komt. Sinds ik Odido glasvezel heb is dit nu de derde keer dat ik langer dan een dag zonder internet zit binnen nog geen jaar tijd. En 1.5 week zonder snel internet is absurd.

Zojuist is er iemand langs gekomen om te meten waar de breuk zit. 17 meter ver, dus echt bij mij voor de deur. Deze week komen ze langs voor de reparatie. Hij zei dat hij aan de overkant ook heeft moeten meten dus ik ben niet de enige.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MishNicole, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik zie we op dit moment afhankelijk zijn van de externe netwerkbeheerder en we hierop wachten. Als ik het op een of andere manier had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Erg bedankt voor je geduld en alsnog een mooi weekend gewenst! Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @pwallenburg, excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en het is doorgezet naar de externe netwerkbeheerder. Zij zullen je zo snel mogelijk contacteren voor een afspraak. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

@pwallenburg Dank voor je snelle reactie. Sneller dan Odido. Odido blijft stil🥱 Klopt zag ik ook en als het glasvezel van KPN wel werkend is lijkt het mij ook een simpel optel sommetje waarvan wij, de klant, de juiste en snelste uitkomst hebben. 

Reageer