geen internet Haarlem 2014

  • 22 April 2024
  • 33 reacties
  • 279 Bekeken

KPN is op dit moment ongevraagd bezig met het aanleggen van glasvezel. Ik gaf al aan dat ik via Odido glasvezel had en dus weigerde. Nu leggen ze het toch aan, ook een kabel bij mijn huisnr en, wat ik al voorzag, ze maken nu de stoep open en ligt mijn internet eruit …

 

KPN al tweemaal klacht ingediend. KPN doet niets dan hun glasvezel door je strot duwen. Odido kunnen jullie, nu ik geen internet meer heb, een klacht doen? Dit verhelpen?

Teresa van Odido 26 dagen geleden

Welkom op onze Community! @MishNicole 

Jeetje, goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer heerlijk van onze diensten kunt genieten! 💜

Ik zie inderdaad dat je geen internet meer hebt. Wil je mij vertellen welke lampjes er branden op het modem en het ONT (kleine witte of zwarte kastje tussen de modem en het glasvezelpunt)?

Laat je het mij weten? Dan kan ik er voor zorgen dat dit door de juiste mensen wordt opgelost. 

Ik wil natuurlijk niet dat je zonder internet zit. Ik heb je daarom gelijk een Unlimited Voucher code gestuurd. Hiermee kun je een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten. Op die manier kan je toch gebruik maken van het internet, handig toch? 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Weet dat ik altijd voor je klaar sta, ik ben hier om deze situatie te vergemakkelijken! 😊

Bekijk origineel

33 reacties

Hoi, ik heb zowel gister als vandaag contact gehad met Dutch Fiber. De eerste keer kreeg ik te horen dat ik contact moest opnemen met Odido. Vervolgens begint het hele wijs verhaal van wie de order moet doorgeven. Vanmorgen wederom  contact met Dutch Fiber en die verbond mij door met aannemer. Waarschijnlijk, ik weet het inmiddels ook niet meer, is de aannemer net geweest en hebben die mannen opnieuw mijn glasvezel gelegd. Mijn internet werkt nog steeds niet. Ik moest van hun (opzichter nog aan de telefoon en die bleef Odido de schuld geven) Odido weer bellen.  Medewerker Odido zegt net dat de order nog uitstaan bij Dutch Fiber en pas als zij iets hebben doorgegeven gaat Guidion contact met mij opnemen. 

Dit kan allemaal, volgens medewerker, nog aantal werkdagen duren...Ofwel geen flauw idee wat er dan net is gebeurd onder de tegels en onbegrijpelijk dat iedereen naar elkaar wijst en alle verhalen iedere keer weer anders zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +5

@MishNicole Ik heb meteen het verzoek ingediend om het 4G modem te regelen. Dit doen we bij hoge uitzondering, waar jij onder valt. We hebben nog geen nieuwe informatie van Open Dutch Fiber. Je ontvangt het modem morgen al, met een instructie hoe je hiermee kunt werken!

Ja het is heel vervelend dat dit soort dingen zo lang duren echter is dit precies de consequentie van de zo geliefde marktwerking die iedereen zo graag wilde. Er mochten geen partijen meer zijn die alles zelf regelen maar alles moest onderverdeeld zijn en dan krijg je dus precies wat er nu gebeurt.

Partij 1 moet partij 2 aansturen die vervolgens partij 3 de opdracht geeft om iets te doen, die moet vervolgens weer toestemming vragen om ergens te mogen graven.

Je weet het, bij elke partij, zodra iemand door een kabel heen gaat ben je minimaal een paar weken zoet. Dus bereid je er maar op voor dat je nog even zonder zit en een alternatief haalt. Als het zo belangrijk is en je moet er vrij voor nemen omdat je niet kunt werken is 40 euro voor een maand niet zoveel. Aan het eind de factuur weer naar de provider sturen omdat ze die tijd niet geleverd hebben zodat die hem weer door kan zetten naar de andere partijen.

@MishNicole Ik heb meteen het verzoek ingediend om het 4G modem te regelen. Dit doen we bij hoge uitzondering, waar jij onder valt. We hebben nog geen nieuwe informatie van Open Dutch Fiber. Je ontvangt het modem morgen al, met een instructie hoe je hiermee kunt werken!

@Cheyenne van Odido Vriendelijk dank vd moeite! Eindelijk een actie voor mij als klant. 

@Jaapje78 Er komt gelukkig een alternatief mijn kant op en het klopt. Ik weet dat er een gemeente is die het recht bij 1 heeft gelaten om dit te voorkomen. Mijn gemeente heeft inderdaad verschillende waardoor het een wir war is bij de huizen aan uit de grond stekende kabels in allemaal kleuren en ben ik niet de enigste waar dit is gebeurd. Wat ik wél merk is dat de ene provider het sneller oplost dan een ander. In mijn geval dus een langdurige kwestie en is dit (mijn casus) een hoofdpijn dossier... letterlijk & figuurlijk met de ene flater na de ander. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MishNicole, allereerst mijn excuses voor de lange wachttijd. We hebben het op 30 april nogmaals navraag gedaan. Hopelijk pakt de onderaannemer dit spoedig op.  Het gaat hier om een kabelbreuk die waarschijnlijk veroorzaakt is door graafwerkzaamheden. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden.

Zojuist is er iemand langs gekomen om te meten waar de breuk zit. 17 meter ver, dus echt bij mij voor de deur. Deze week komen ze langs voor de reparatie. Hij zei dat hij aan de overkant ook heeft moeten meten dus ik ben niet de enige.

@Odido En nu gaat het hoofdpijn dossier verder.

Gisteravond 4 mannen op de stoep die het hebben gefixt. Super vriendelijke mensen en fijn dat het klaar is...dacht ik..echter geeft Intrapost nu aan dat het pakket met de router bezorgd is op 10 mei om 17.17 maar ik heb dit helemaal NIET ontvangen!! Dit was ook de tijd dat de mannen hier bezig waren en het dus onmogelijk is dat pakketje is afgegeven!! Ik heb al een mail verzonden naar Intrapost met cc Odido en Keepgo Europe. 

Gezien Trustpilot en Intrapost en de reacties met status bezorgd maar niet ontvangen ga ik er, deed ik al niet, niet vanuit dat de mannen dit wel ontvangst hebben genomen. Ofwel, nu wel aansluiting maar geen mogelijkheid om de router netjes retour te sturen...

 

En vandaag dag 5 zonder internet en blijft het allemaal wel erg stil .... Kan iemand wederom even de status bekijken?!?!?!!

@pwallenburg is er bij jullie al meer voortgang? 

Hi @MishNicole, allereerst mijn excuses voor de lange wachttijd. We hebben het op 30 april nogmaals navraag gedaan. Hopelijk pakt de onderaannemer dit spoedig op.  Het gaat hier om een kabelbreuk die waarschijnlijk veroorzaakt is door graafwerkzaamheden. Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden.

Beste Tommie, dat het om een kabelbreuk gaat door werkzaamheden was maandag 22 april al duidelijk bij zowel Odido als KPN (die de werkzaamheden deden)! Monteur was er woensdag 24 april en constateerde dit nogmaals. Aannemer was er óók 24 april en hebben vd deur de stoep nogmaals opengebroken en zat daar de breuk niet. 1 mei is er een delegatie van alle partijen die de breuk verderop meten. 1 mei begin avond is de aannemer er die willen graven maar niet weten waar!!! Dus jouw info maakt de klucht verder compleet. Gister krijg ik van de specialist het advies om Odido om een tijdelijke router te vragen. Volgens jullie, Odido, kost mij dat 39 p.mnd. Het hele verhaal is té triest voor woorden. 

Ik heb vanochtend antwoord van ODF gekregen, zij hebben een aannemer ingeschakeld, binnen 5 werkdagen word ik gebeld. Dus ik wacht het maar af.

Ik werd wel zojuist gebeld over mijn internetverbinding, ik dacht dat is snel, maar dat bleek een verkooppraatje te zijn. Hij wilde zijn eigen glasvezel abonnement verkopen. Dus eigenlijk hoort hij bij die gasten die het bij mij gesloopt hebben.

Het moet niet gekker worden

Ik zie trouwens dat Odido ook op het KPN glasvezelnetwerk zit https://netwerk.kpn.com/providers/ . Misschien, als dat eerder wordt opgeleverd dan dat mijn huidige glasvezel gerepareerd is, dat ze mij kunnen omhangen?

@pwallenburg Dank voor je snelle reactie. Sneller dan Odido. Odido blijft stil🥱 Klopt zag ik ook en als het glasvezel van KPN wel werkend is lijkt het mij ook een simpel optel sommetje waarvan wij, de klant, de juiste en snelste uitkomst hebben. 

@Teresa van Odido @Cheyenne van Odido @Odido 

En zojuist contact opgenomen (wederom) met ODF en krijg ik te horen dat ze het aan de afdeling planning zal doorgeven. Wie gaat er nu eens zijn verantwoordelijkheid nemen en zorgen voor een spoed reparatie???

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @pwallenburg, excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en het is doorgezet naar de externe netwerkbeheerder. Zij zullen je zo snel mogelijk contacteren voor een afspraak. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MishNicole, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik zie we op dit moment afhankelijk zijn van de externe netwerkbeheerder en we hierop wachten. Als ik het op een of andere manier had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Erg bedankt voor je geduld en alsnog een mooi weekend gewenst! Groetjes, Ishana

Reputatie 6
Badge +2

@MishNicole Allereerst super fijn dat de verbinding is hersteld dat is het aller belangrijkste! 😀

Ik heb meteen de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten in het systeem gezet. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Uiteraard help ik je graag verder met het uitzoeken waar het 4G modem is gebleven. Op dit moment kan ik niet zoveel doen, omdat het weekend is, maar wil je mij alvast de screenshots van jouw e-mail naar Intrapost sturen in een privébericht? Ik pak dit dan morgen gelijk voor je op! 

ik heb nu al 2,5 dag geen internet!!!  Odido verwijst naar KPN, KPN wijst naar Odido, dan weer contact Dutch Fiber die weer zegt Odido. Odido die zegt NU ligt het bij KPN, KPN zegt NU ligt het bij Odido. Odido zegt order Dutch Fiber. Dutch Fiber zegt/doorverbonden Aannemer. Aannemer zegt geen order. 

IK WERK THUIS en kost mij dit vrije dagen!! Kind examen periode en geen internet op zijn laptop. NEE ik wil geen code want ik heb geen mobiel van Odido!!!!

Wie gaat nu zijn verantwoordelijkheid nemen. Ik als klant snap er werkelijk geen piep van hoe ik al uren inmiddels aan de telefoon hang overal....

 

​​

@MishNicole Allereerst super fijn dat de verbinding is hersteld dat is het aller belangrijkste! 😀

Ik heb meteen de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten in het systeem gezet. Het systeem berekent dit bedrag automatisch en dit zal worden verrekend met een volgende factuur. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Uiteraard help ik je graag verder met het uitzoeken waar het 4G modem is gebleven. Op dit moment kan ik niet zoveel doen, omdat het weekend is, maar wil je mij alvast de screenshots van jouw e-mail naar Intrapost sturen in een privébericht? Ik pak dit dan morgen gelijk voor je op! 

Hoi,

Hier staat wel de optie bijlage toevoegen maar niet in een prive gesprek. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @MishNicole, ik begrijp je. Aan deze kant staan we aan de zijlijn en dienen we echt te wachten tot het noodzakelijke werk is gedaan door de juiste partij. Het probleem ligt niet in ons eigen domein en daarom is sneller schakelen wat lastiger. Ik heb intern meteen mijn collega aan de mouw getrokken die met jouw zaak bezig is. Zij heeft zojuist opnieuw gas op de zaak gezet zo goed als zij dat kan, door de beheerder achter de broek te zitten om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Zij zal het scherp in de gaten houden. Zijn er na het weekend geen ontwikkelingen, dan gaat zij kijken naar een 4G voor Thuis modem. We houden hier dus contact over!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MishNicole, er is een breuk geconstateerd op 12 meter afstand van het FTU. Dit zal moeten worden opgegraven en daarna moeten ze het herstellen. Op dit moment wacht de onderaannemer op goedkeuring hiervoor! 

Hi @MishNicole, er is een breuk geconstateerd op 12 meter afstand van het FTU. Dit zal moeten worden opgegraven en daarna moeten ze het herstellen. Op dit moment wacht de onderaannemer op goedkeuring hiervoor! 

Hallo Tommie, dat er een breuk was, was 22 april al bekend. Op woensdag 24 april zijn ze al gaan graven. Verkeerde plek. Op woensdag 2 mei zijn ze komen kijken en meten én zijn er mannen langs gekomen om te graven maar wisten niet waar. Nu maandag 6 mei moet er nog worden gewacht op nogmaals graven op de juiste plek??? En, je collega gaf vrijdag al aan dat als er vandaag nog niets was ik een router zou krijgen for the time being. Hier lees ik vanuit jou niets over ... Zou je dit kunnen regelen? Ik zit hier met een zoon die op zijn pc wil en zit ik verplicht op kantoor te werken .. Gaarne iemand die nu na twee weken met mij, de klant, wil meedenken/helpen! 

Hi @MishNicole, ik begrijp je. Aan deze kant staan we aan de zijlijn en dienen we echt te wachten tot het noodzakelijke werk is gedaan door de juiste partij. Het probleem ligt niet in ons eigen domein en daarom is sneller schakelen wat lastiger. Ik heb intern meteen mijn collega aan de mouw getrokken die met jouw zaak bezig is. Zij heeft zojuist opnieuw gas op de zaak gezet zo goed als zij dat kan, door de beheerder achter de broek te zitten om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Zij zal het scherp in de gaten houden. Zijn er na het weekend geen ontwikkelingen, dan gaat zij kijken naar een 4G voor Thuis modem. We houden hier dus contact over!

Zijn er na het weekend geen ontwikkelingen, dan gaat zij kijken naar een 4G voor Thuis modem. We houden hier dus contact over!

Mij is precies hetzelfde overkomen, KPN heeft gisteren de stoep open gebroken voor mijn huis, om hun glasvezel aan te leggen, en sindsdien heb ik geen internet meer.

Eerst is Guidion langsgekomen, wat ik al niet begreep want zij doen niets met de bekabeling in de straat, en nu ligt het als het goed is bij Open Dutch FIber. Binnen 3 werkdagen moet ik bericht krijgen.

Mijn vraag is nu, hoe neem je contact op met ODF voor de status? Want als ik de verhalen zo lees kan dit nog wel een tijd duren.

Reputatie 6
Badge +2

@MishNicole Dank je wel voor je terugkoppeling! Je kunt de stukken naar mij sturen d.m.v. het gebruik van WeTransfer. Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm!

Reputatie 3

Ja het is heel vervelend dat dit soort dingen zo lang duren echter is dit precies de consequentie van de zo geliefde marktwerking die iedereen zo graag wilde. Er mochten geen partijen meer zijn die alles zelf regelen maar alles moest onderverdeeld zijn en dan krijg je dus precies wat er nu gebeurt.

Partij 1 moet partij 2 aansturen die vervolgens partij 3 de opdracht geeft om iets te doen, die moet vervolgens weer toestemming vragen om ergens te mogen graven.

Je weet het, bij elke partij, zodra iemand door een kabel heen gaat ben je minimaal een paar weken zoet. Dus bereid je er maar op voor dat je nog even zonder zit en een alternatief haalt. Als het zo belangrijk is en je moet er vrij voor nemen omdat je niet kunt werken is 40 euro voor een maand niet zoveel. Aan het eind de factuur weer naar de provider sturen omdat ze die tijd niet geleverd hebben zodat die hem weer door kan zetten naar de andere partijen.

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @MishNicole 

Jeetje, goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer heerlijk van onze diensten kunt genieten! 💜

Ik zie inderdaad dat je geen internet meer hebt. Wil je mij vertellen welke lampjes er branden op het modem en het ONT (kleine witte of zwarte kastje tussen de modem en het glasvezelpunt)?

Laat je het mij weten? Dan kan ik er voor zorgen dat dit door de juiste mensen wordt opgelost. 

Ik wil natuurlijk niet dat je zonder internet zit. Ik heb je daarom gelijk een Unlimited Voucher code gestuurd. Hiermee kun je een Hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten. Op die manier kan je toch gebruik maken van het internet, handig toch? 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Weet dat ik altijd voor je klaar sta, ik ben hier om deze situatie te vergemakkelijken! 😊

Ik heb al een collega van je gesproken. Zij heeft, als het goed is, al een melding aangemaakt dat door toedoen van KPN en het ongevraagd aanleggen van glasvezel, er waarschijnlijk een kabel is geraakt...☹️

Reageer