Skip to main content
Beantwoord

Chromecast wil geen verbinding maken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hiervoor had ik internet van KPN en werkte Chromecast prima. Nu krijg ik het niet aan de praat. Van alles geprobeerd en over een langere tijd. Zie hieronder de lijst. 
Nu wil ik proberen of iemand van Odido of een klant een idee heeft dat mij verder helpt.
Hij ‘ziet’ de chromecast wel (herkenning code), maar dan moet de telefoon verbinding maken via een tijdelijk wifi-netwerk en dat lukt niet. Het tijdelijke wifi-netwerk bestaat wel (dat kan ik zien). 

Geprobeerde oplossingen:

1. 1. Controleer de wifi-verbinding:

• Zorg ervoor dat zowel je Chromecast als je telefoon verbonden zijn met hetzelfde wifi-netwerk, namelijk het netwerk van Odido. 
    • Controleer de wifi-instellingen van de Chromecast in de Google Home-app. 
  2. 2. Herstart apparaten:

• Start de Chromecast en je telefoon opnieuw op. 
    • Start ook je modem of router opnieuw op. 
  3. 3. Reset de Chromecast:

• Als het probleem aanhoudt, kun je de Chromecast resetten door de knop aan de zijkant minstens 10 seconden ingedrukt te houden. 
    • Stel de Chromecast vervolgens opnieuw in, waarbij je het Odido wifi-netwerk selecteert. 
  4. 4. Controleer de app:

• Zorg ervoor dat de app waarmee je streamt (bijvoorbeeld de Odido TV App) correct is geïnstalleerd en up-to-date is. 
  5. 5. Controleer op storingen:

• Zorg ervoor dat er geen storingen zijn in het netwerk van Odido. 
    • Plaats de Chromecast verder van andere apparaten om mogelijke wifi- of bluetooth-storingen te voorkomen. 

Beste antwoord door RobZoet

Waqqas schreef:

Hallo ​@RobZoet 

Kan je het volgende eens proberen?

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Dank voor deze hulp! Hoewel ongetwijfeld goed bedoeld levert het veel problemen op. ‘Wpa3 is vereist’ zie ik nu op mobiel en tablet verschijnen en mijn laptop liep er gewoon uit. 
Ik heb alles toch weer aan de praat gekregen door de oorspronkelijk instelling weer terug te zetten.

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21939 reacties
  • 2 juli 2025

Hallo ​@RobZoet 

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 2 juli 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@RobZoet 

Dank voor deze hulp! Hoewel ongetwijfeld goed bedoeld levert het veel problemen op. ‘Wpa3 is vereist’ zie ik nu op mobiel en tablet verschijnen en mijn laptop liep er gewoon uit. 
Ik heb alles toch weer aan de praat gekregen door de oorspronkelijk instelling weer terug te zetten.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21939 reacties
  • 2 juli 2025

@RobZoet 

Daarna moest je even de router herstarten en dan had alles weer gewerkt.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 3 juli 2025

Dank. Geprobeerd. Ik word er nu steeds uitgegooid en moet dan weer inloggen (met laptop). Vreemd. Toch maar weer teruggezet. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen