Skip to main content
Idee in onderzoek

Aanpassen van quote bij antwoorden op de community

• 11 februari 2025
  • 29 reacties
  • 425 Bekeken

rvk01
  • is een legendarische user
  • 1219 reacties

Weet iemand hoe je makkelijk een (gedeelte van een) quote weg kunt halen als je antwoord met quote hier op de community? 

Ik kan op een PC op het pijltje rechtsboven de quote drukken om een regel toe te voegen en dan wat tekst erboven tikken om daarna dat alles te selecteren met quote en op delete te drukken. Maar op een mobiel lukt mij dit niet. Is er op een mobiel en makkelijkste manier om te quoten, maar dan niet alles te quoten maar een gedeelte?

Op andere forums kun je vaak een gedeelte selecteren en dan op quote drukken om alleen dat gedeelte te kiezen. Dit zou hier ook heel nuttig kunnen zijn zodat je hier altijd de hele vorige post hoeft te herhalen.

Uitgelichte reactie

12 februari 2025

@rvk01 Het zou inderdaad heel handig zijn om een quote voor een deel te selecteren. Goed idee! 

Ik ga hier gelijk voor je achteraan. Zodra ik een antwoord heb over de eventuele mogelijkheden, deel ik dit ook gelijk in dit topic. Daarnaast heb ik het topic geconverteerd naar een idee voor op onze Wensen & Suggesties pagina. Zo kunnen andere ook op jouw idee stemmen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

29 reacties

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 514 reacties
  • 11 februari 2025

Hallo zwarte Smilde

Hier zijn wat foto's die jou zal helpen ik heb dit op mijn tablet gedaan

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • 1219 reacties
  • 11 februari 2025

@totaleslimmekind Dat werkt niet op een mobiel. Probeer dit maar eens op een mobiel (of tablet). Druk maar eens op Reageer (op mobiel) bij jouw post en probeer dan maar eens die plaatjes weg te halen (en je tekst te laten staan om daaronder zelf een antwoord te tikken).

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 514 reacties
  • 12 februari 2025

Het werkt wel https://community.odido.nl/algemeen-490/test-373501?postid=1850841#post1850841

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • 1219 reacties
  • 12 februari 2025
totaleslimmekind schreef:

Test2

Voor de plaatjes heb ik het nu wel voor elkaar (aanklikken en backspace drukken). Even kijken of dat voor de quote binnen een quote ook lukt.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • 1219 reacties
  • 12 februari 2025
rvk01 schreef:

Test2 deze hele quote krijg ik niet weg.

Voor de plaatjes heb ik het nu wel voor elkaar (aanklikken en backspace drukken). Even kijken of dat voor de quote binnen een quote ook lukt.

@totaleslimmekind Probeer het eens door deze post te quoten en dan alles binnen de quote weghalen behalve deze zin (dus ook de quote binnen die quote). Ik kan een quote binnen een quote wel leegmaken... maar niet geheel verwijderen.

MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 91 reacties
  • 12 februari 2025
rvk01 schreef:
rvk01 schreef:

@totaleslimmekind Probeer het eens door deze post te quoten en dan alles binnen de quote weghalen behalve deze zin (dus ook de quote binnen die quote). Ik kan een quote binnen een quote wel leegmaken... maar niet geheel verwijderen.

c

rvk01 schreef:
MR_CHIP schreef:
rvk01 schreef:
rvk01 schreef:

Ja, dat is dus leeghalen van de sub-quote (dat werkt bij mij ook). Maar probeer dat gedeelte nu eens helemaal te verwijderen. Dus die “rvk01 schreef” ook. Dat krijg ik alleen met veel moeite op de PC voor elkaar. Maar op mobiel dus helemaal niet. Daardoor krijg je dus hele lange (onnodige) quotes.

Dat lukt idd niet hij selecteert hem niet

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • 1219 reacties
  • 12 februari 2025
MR_CHIP schreef:
rvk01 schreef:
rvk01 schreef:

Ja, dat is dus leeghalen van de sub-quote (dat werkt bij mij ook). Maar probeer dat gedeelte nu eens helemaal te verwijderen. Dus die “rvk01 schreef” ook. Dat krijg ik alleen met veel moeite op de PC voor elkaar. Maar op mobiel dus helemaal niet. Daardoor krijg je dus hele lange (onnodige) quotes.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 12 februari 2025

@rvk01 Het zou inderdaad heel handig zijn om een quote voor een deel te selecteren. Goed idee! 

Ik ga hier gelijk voor je achteraan. Zodra ik een antwoord heb over de eventuele mogelijkheden, deel ik dit ook gelijk in dit topic. Daarnaast heb ik het topic geconverteerd naar een idee voor op onze Wensen & Suggesties pagina. Zo kunnen andere ook op jouw idee stemmen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4249 reacties
  • 12 februari 2025
NieuwIdee in onderzoek

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 514 reacties
  • 12 februari 2025
rvk01 schreef:
rvk01 schreef:

Test2 deze hele quote krijg ik niet weg.

wat is een quoten

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 514 reacties
  • 12 februari 2025
rvk01 schreef:

dit is een heele rare probleem

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • 1219 reacties
  • 12 februari 2025

wat is een quoten

Quoten is reageren met tekst van een vorige post. Dus dat icoontje met “Reageer”.

De tekst van de vorige gebruiker heet dan “quote”. In het Nederlands heet dat “citaat”.

Het probleem is dat je meerdere quotes (sub-quotes) van de vorige gebruiker die delen moeilijk weg kunt halen (op mobiel zelfs onmogelijk).

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 404 reacties
  • 12 februari 2025

quoten is het herhalen van het bericht waar je op reageert. normaal gesproken quote je alleen datgene waar je op reageert, quoten doe je niet als je direct onder het bericht erop reageert. over het algemeen is quoten van hele berichten of lange discussies niet de bedoeling, het maakt de leesbaarheid van het gesprek slecht. 

ik zou je daarom ook adviseren om niet alles te quoten waar je op reageert. en quoten en dan alleen maar reageren zonder iets toe te voegen zou ik ook niet doen

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 514 reacties
  • 12 februari 2025

je heb gelijk het is letterlijk onmogelijk zelfs op pc

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 514 reacties
  • 12 februari 2025
emilimeters schreef:

quoten is het herhalen van het bericht waar je op reageert. normaal gesproken quote je alleen datgene waar je op reageert, quoten doe je niet als je direct onder het bericht erop reageert. over het algemeen is quoten van hele berichten of lange discussies niet de bedoeling, het maakt de leesbaarheid van het gesprek slecht. 

ik zou je daarom ook adviseren om niet alles te quoten waar je op reageert. en quoten en dan alleen maar reageren zonder iets toe te voegen zou ik ook niet doen

heb jij een diploma met spelling of taal ?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • 1219 reacties
  • 12 februari 2025

je heb glijk het is letterlijk onmogelijk selfs op pc

Op de PC is het wel mogelijk (maar erg moeilijk). Je kunt op het pijltje klikken wat verschijnt als je over de “xxx schreef” regel hoovert met je muis. Dat is een “enter” icoontje. Er komt dan een regel boven de quote. Als je daar aaaa tikt, dan kun je daarna die aaaa selecteren tot de tekst NA de quote en op delete drukken. Dus… wel mogelijk maar verschrikkelijk omslachtig… plus… op mobiel niet mogelijk.

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 404 reacties
  • 12 februari 2025

zeker, lagere school, mavo, mts, hts. hoezo?

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 514 reacties
  • 12 februari 2025
emilimeters schreef:

ike wil graag vmbo- diploma

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 404 reacties
  • 12 februari 2025

mooi, maar voegt niks toe aan de discussie. dus quote minder en reageer on topic

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 514 reacties
  • 12 februari 2025
emilimeters schreef:

mooi, maar voegt niks toe aan de discussie. dus quote minder en reageer on topic

oke maar nu de einige die we nu moeten doen is dat zwarte smiliese idee woord popular 

en dan woord heb probleem hoopelijk opgelost

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 404 reacties
  • 12 februari 2025

ik zie weer enorme uotes van je in andeee berichten, je weet dat je gewoon je reactie kunt typen zonder op de “ knop te drukken?

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 514 reacties
  • 12 februari 2025

wat is  uotes

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 404 reacties
  • 12 februari 2025

quotes zonder q, tiepvout van mij

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
  • is King of Content
  • 514 reacties
  • 12 februari 2025

oh oke

MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 91 reacties
  • 12 februari 2025
emilimeters schreef:

ike wil graag vmbo- diploma

Die heb ik ook meer is me nooit gelukt

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen