Skip to main content
Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

Toon eerste reactie

457 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@AHH, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat je je mobiele abonnement opnieuw toegevoegd wilt hebben, laten we samen naar een oplossing kijken. Krijg je deze melding bijvoorbeeld alleen in de app te zien of ook via een browser/laptop? Kun je anders proberen om je abonnement toe te voegen via een browser/laptop om te kijken of het dan wel lukt? Kun je de app verwijderen en opnieuw downloaden? Deze beschikt dan meteen over de niewste softwareversie. Kun je dan ook meteen checken of je toestel is voorzien van de nieuwste software-update? Dat is van belang, zodat de app optimaal kan werken. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 7 juli 2025

Beste ​@Pharwin van Odido ,

Bedankt voor je reactie, ik heb de gevraagde gegevens gelijk in mijn profiel gezet. Helaas op de browser ook niet gelukt en na app verwijderen en opnieuw installeren ook niet. Hopelijk kan jij me verder helpen.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@AHH, dank voor het invullen van je profielgegevens en de toelichting! Ik heb meteen gekeken bij je abonnementen en ik zie dat alle gegevens ook overeenkomen en verder geen bijzonderheden te zien zijn. Vaak helpt het door je account te verwijderen en alles opnieuw in te stellen. Zou je dat willen proberen? Ik heb het account voor nu nog niet verwijderd.

Kan ik het gehele account voor je verwijderen? Geen zorgen, er zal niks verloren gaan. Zodra de abonnementen opnieuw gekoppeld zijn, kun je weer van alles inzien. Wel zo fijn.

Let me know, dan ga ik daarna meteen voor je aan de slag! 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 juli 2025

Je collega’s hebben het account al 5x voor mij verwijderd maar na opnieuw activeren kan ik alleen mijn thuisinternet toevoegen. De 2 mobiele abonnementen staan dan klaar om gekoppeld te worden maar zodra ik het (hoofd) abonnement wil koppelen (via dashboard of handmatig) krijg ik de foutmelding: er gaat iets niet goed, probeer het later nog een keer of dit abonnement is niet bij ons bekend bel 0800-0092. Dus helaas, account verwijderen en opnieuw activeren lost het probleem niet op.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 8 juli 2025

deel 2 van bericht

Ik heb toch maar even het account weer verwijderd en opnieuw aangemeld. Krijg dan gelijk de melding op het dashboard: we zien je abonnement nog niet, log even uit en weer in. Probeer het daarna opnieuw. Dit gedaan maar krijg weer dezelfde melding. Ook lukt handmatig mobiele abonnement toevoegen niet, krijg dan melding dat deze niet bekend is en bel 0800-0092. Dus helaas … 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@AHH ah, helder! Dan is het niet nodig om het nogmaals te verwijderen. Heb je dit zowel in de app als via een browser? Kun je een screenshot van de foutmelding met mij delen? Dan kan ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat het onderzocht en opgelost kan worden. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 9 juli 2025

Hoi ​@Pharwin van Odido ,

nee, zowel de app als de browser lukt niet. Ook geprobeerd eerst mobiel en daarna thuisinternet koppelen en visa versa maar dat maakt ook niet uit. Alleen thuisinternet kan ik uiteindelijk koppelen.
bijgevoegd de gevraagde screenshots.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@AHH dank voor de toelichting en het delen van de screenshot! Het lijkt erop dat het technisch vanuit onze kant niet goed gaat, mijn excuses voor het ongemak. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 78645537. De verwerkingstijd is momenteel een paar dagen. Je kunt binnen enkele dagen een terugkoppeling verwachten. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je!

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 juli 2025

Goedendag allemaal,

Ik krijg mijn Odido mobiel niet gekoppeld in mijn Odido zowel de site als de App. Kan het fout gaan omdat tijdens de verkoop een fout is gemaakt met mijn voorletters? Zelf kan ik dit niet wijzigen volgens de winkel verviel dan mijn korting?

Het is nu F Bruin*** Maar moet zijn S van Samantha Bruin***. Zelf kan ik dit nergens aanpassen.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@BRSamantha, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat je je mobiele abonnement gekoppeld wilt hebben, laten we samen naar een oplossing kijken. Probeer je je mobiele abonnement toe te voegen aan een bestaand account (bijvoorbeeld Internet + TV)? Het is alleen mogelijk om meerdere abonnementen in 1 account te koppelen, als de naam, adresgegevens, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer overeenkomen met elkaar. Is dat ook het geval? Ik wil graag met je meekijken bij je abonnement of alles goed staat ingesteld. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Kijk ik daarna meteen met je mee!

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 juli 2025

Goedemiddag ​@Pharwin van Odido bedankt en ook voor uw reactie. Gegevens zijn aangevuld.

Het betreft een mobiel abonnement die moet worden toegevoegd in het account. 21-08 is de vrijgave van vodafone. Op mijn partner zijn naam staat zijn overgang mobiel en start internet en tv daar werkt alles prima alleen in mijn account niet. Vermoedelijk door een spelfout in de voorletter tijdens het telefonisch afsluiten van het abonnement.

In de winkel kon dit niet gewijzigd worden anders zou mijn korting komen te vervallen ofzo. Echter nu kan ik niets inzien. Korting werkt automatisch als er meerdere abonnees op het adres bekend zijn of is dit anders? Er was ook een fout bij mijn partner gemaakt dit hebben ze in de winkel wel aangepast waarschijnlijk een andere medewerker geweest.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 16 juli 2025

@Pharwin van Odido het is vanmorgen al aangepast wat ik begreep van collega’s alleen het kan nog steeds niet worden gekoppeld. Er wordt aangegeven abonnement niet zichtbaar log uit log in dit geprobeerd app verwijderd en nog steeds lukt het niet. Bij mijn partner is alles wel gelukt ook zijn abonnement gaat in op 21-08 er lijkt mij iets niet goed te gaan dan?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@BRSamantha dank voor de toelichting! Ik zie inderdaad dat je Nummerbehoud hebt aangevraagd en dat je nummer zal worden overgezet op 21/08/25. Ik zie bij je man dat het inderdaad is gelukt. Bij jou zou het ook gewoon moeten lukken. Alleen kun je je eigen abonnement niet toevoegen aan het bestaande account van je man, omdat de gegevens niet overeenkomen. Het Internet + TV en zijn mobiele abonnement staat in 1 account gekoppeld, omdat de gegevens overeenkomen. 

Ik heb gezocht op je e-mailadres en ik zie dat je al een account hebt, alleen dat je abonnement nog niet is gekoppeld. Kun je de app verwijderen en opnieuw downloaden? Deze beschikt dan meteen over de nieuwste software. Kun je ook checken of de software van je toestel up-to-date is? Dat is van belang, zodat de app optimaal kan werken. Mocht het daarna alsnog niet lukken, probeer het dan toe te voegen via een browser/laptop om te kijken of het dan wel lukt. 

Zo niet, dan verneem ik graag op welke manier je dit probeert (app/browser/laptop) en een screenshot van de (fout)melding! 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 juli 2025

@Pharwin van Odido bedankt voor uw reactie.

Volgens een Renee medewerker klantenservice kan het koppelen pas zodra de overname 21-08 is. Alleen vreemd dat het bij mijn partner wel al gelukt is daar staat abonnement actief 21-08 maar het staat er wel toegevoegd in.

Het lukt niet via de app opnieuw geïnstalleerd ook is het account al een keer verwijderd. Deze heb ik opnieuw aangemaakt en de problemen blijven. Zie foto’s van een brower op een laptop daar lukt het ook niet. Voor nu wachten tot 21-08 het makkelijkst denk ik? 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@BRSamantha dat vind ik inderdaad ook wel gek. Als het bij je partner lukt, zou het bij jou ook moeten lukken. Ik vermoed dat er bij jou dan iets niet goed gaat en dat het te maken heeft met je lopende aanvraag voor Nummerbehoud. Voor nu is het denk ik het makkelijkst om af te wachten, totdat je Nummerbehoud heeft plaatsgevonden. Zodra je nummer succesvol naar ons is overgezet, wordt je nieuwe simkaart meteen actief. Dan zou het meteen moeten lukken om je abonnement te koppelen. 

Mocht het niet lukken, laat het dan weten in dit topic of open gerust je eigen topic. Graag ook met screenshot. Dan kan een collega of ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat het voor je wordt opgelost. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend toe! 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 juli 2025

@Pharwin van Odido bedankt voor uw hulp tot zover en alvast een goed weekend.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 juli 2025

Hi, ik heb een combinatie van problemen en via telefonische support ben ik niet verder gekomen. Ik hoop dat er langs deze weg wel een oplossing gevonden kan worden.

Mijn account toont alleen mijn mobiele abonnement. Deze staat nog op mijn oude adres, en dat adres kan ik niet aanpassen. De melding is dat er nog een lopende order zou zijn (die is er niet).

In mijn account zie ik overigens ook het glasvezel abonnement van mijn oude adres. Die staat daar als opgezegd (en dat klopt).

Mijn nieuwe glasvezel abonnement, op mijn nieuwe adres, kan ik niet koppelen aan mijn account. Waarschijnlijk logisch, want dat adres matcht niet met het adres in mijn account.

Verder: mijn (inmiddels opgezegde) Klik & Klaar abonnement kan ik ook niet koppelen aan mijn account, maar dat is niet echt relevant omdat die nu toch vervangen is door glasvezel.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@RodneyD, van harte welkom op onze community! Ik begrijp heel goed dat je ook je Internet + TV abonnement gekoppeld wilt hebben aan je bestaande account, laten we samen naar een oplossing kijken. Goed om te weten: je kunt alleen meerdere abonnementen in 1 account koppelen als de naam, adresgegevens en geboortedatum overeenkomen met elkaar. Is dat ook het geval bij je mobiele abonnement en je nieuwe Glasvezel abonnement? Ik zoek dit graag voor je uit! 

Ik zie dat je je profielgegevens hebt ingevuld, top! Alleen zie ik dat de adresgegevens niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem bekend is. Kun je de juiste postcode + huisnummer vermelden in je profiel? Geef mij een seintje wanneer je dit hebt gedaan, kijk ik daarna meteen met je mee!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 juli 2025

@Pharwin van Odido 

Het hele probleem is juist dat mijn abonnement op mijn oude adres staat en dat niet aangepast kan worden. In mijn profiel zie je dus mijn juiste en enige actuele adres.

Ik kan me voorstellen dat je het oude adres nodig hebt voor verificatie. Die heb ik nu in mijn profiel onder Info Voor Mod toegevoegd.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@RodneyD Ah, check! Dan gaan we dat uiteraard samen in orde maken. Ik zie inderdaad de oude adresgegevens vermeld staan en ook je nieuwe. Ik moet alleen een extra verificatie uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik heb zojuist een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Zou je die met mij kunnen delen? Dan pas ik daarna het adres voor je aan. Ook zie ik dat je een Internet + TV abonnement hebt op dat nieuwe adres. Alleen om beide abonnementen in 1 account toe te kunnen voegen, dienen de gegevens overeen te komen. Ik zie alleen dat de initialen niet overeenkomen. Bij je mobiele abonnement staan de initialen R.F.M. vermeld en bij je Internet + TV abonnement alleen de R. Kun je aangeven wat juist is? Dan pas ik dat ook meteen voor je aan! 

Ik zie wel een account terug met je mobiele abonnement en ook je oude Internet + TV abonnement. Kan ik deze voor je verwijderen, zodat je daarna een nieuw account kunt aanmaken? Dan kun je daarna gerust beide abonnementen koppelen in 1 account. Wel zo fijn. 

Ik hoor het graag van je! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 juli 2025

@Pharwin van Odido Top! De verificatiecode is 8573357. Mijn initialen zijn officieel R.F.M. dus laten we dat dan aanhouden.

Als het verwijderen van mijn account het probleem oplost dan mag dat.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 juli 2025

Beste ​@Pharwin van Odido,

het is alweer even geleden dat we contact hebben gehad. De ICT heeft het probleem proberen op te lossen (ticket 78645537) maar nu heb ik alleen de 2 mobiele abonnementen in mijn account staan (via app en browser) en geen Internet thuis abonnement meer. Als ik nu die wil koppelen kriig ik de melding: er gaat iets niet goed, probeer het later nog een keer. Ook na uitloggen/ opnieuw aanmelden dezelfde melding. Dus helaas .. probleem is nog niet opgelost.

gr Agnes 

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 24 juli 2025

Ook ik ervaar problemen met het koppelen van mijn Odido Thuis contract aan mijn Odido. Ik heb een tijd geleden al een medewerker gesproken aan de telefoon, na maand wachttijd zei hij dat het opgelost zou moeten zijn maar dat is het niet. 

Erg jammer dat het zo moeilijk is om contact met jullie te krijgen en er geen adviseurs op de chat zijn. 

Kunnen jullie mij helpen om dit alsnog op te lossen? 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@RodneyD dank voor het delen van de code! Ik heb meteen het nieuwe adres voor je aangepast. Daarnaast heb ik ook de initialen aangepast, zodat het overeenkomt bij beide abonnementen en heb ik ook je account verwijderd. Maak gerust een nieuw account aan via onze website en koppel dan je abonnementen. Het zou nu moeten lukken! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@AHH ik heb het ticketnummer erbij gepakt en ik zie dat dat issue ging om het koppelen van het nummer wat eindigt op ***6372. Dat issue is inmiddels opgelost en ze hebben je ook hierover een bevestiging per mail gestuurd. Verder zie ik ook dat het koppelen is gelukt van beide nummers. Ik heb meteen gekeken bij je Internet + TV abonnement en ik zie dat alle gegevens overeenkomen en dat er ook geen account gekoppeld staat. Kun je het proberen toe te voegen in de app? Als het niet lukt in de app, probeer het dan via een browser/laptop om te kijken of het dan wel lukt. Zo niet, dan verneem ik graag welke (fout)melding je precies te zien krijgt + screenshot en ook op welke manier je dit probeert (app/browser/laptop). Dan kan ik een nieuw ticket voor je aanmaken en doorzetten! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen