Skip to main content

Ik wil graag een nieuwe telefoon los kopen en een sim only elders aanschaffen. Echter loopt mijn abonnement nog tot maart ‘25. 
 

Wat zijn mijn mogelijkheden?

Als je nu een simonly bij odido hebt kun je het abonnement via de klantenservice afkopen. Dan geldt een opzegtermijn van 1 maand (volledig tarief) en voor de overige maanden betaal je dan 50%.


Nee ik heb een tweejarig abonnement met toestel lopen. Toestel krediet staat op 360 euro zag ik net. 


Het is wat Eric schrijft, je kan afkopen via de klantenservice. Betaal je in 1x 360 euro voor je toestel en nog je abonnement: eerste maand volledig tarief omdat je 1 maand opzegtermijn hebt en daarna betaal je 50% van je openstaande tweejarig abonnement. Stel dat je nog 14 maanden moet dan is het 360 (toestel) + 1 volledige maand abonnement + 14 maanden 50% van je huidige abonnement. 

Weet je, ik denk dat het goedkoper is om je abonnement te behouden en een nieuw los toestel te kopen. Neem contact op met de klantenservice en dan weet je wat je moet betalen, denk dat je wel schrikt. 


Hallo @Lzn, van harte welkom op onze Community! Wat jammer dat je ons gaat verlaten, is er iets wat ik voor je kan betekenen, zodat je alsnog bij ons blijft? Je kunt uiteraard ook een nieuw Sim Only abonnement bij ons aanschaffen, maar als je elders een beter aanbod hebt gevonden, zal ik het je zeker aanraden om het te doen. Graag kijk ik met je mee naar de mogelijkheid om je abonnement af te kopen. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***6951, klopt dat? Daarbij zie ik inderdaad dat het nummer nog in contract zit tot en met 13-3-2025. Als je deze wilt afkopen, kan dat altijd met een maand opzegtermijn. Je betaald dan 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan. De berekening heb ik gelijk voor je gemaakt en de afkoopsom bedraagt € 317,82 en je abonnement zal dan worden stopgezet op 28-07-24. Zou je dat willen? Laat het maar gerust weten, dan zal ik daarna alleen nog een extra verificatie met je moeten uitvoeren (een code per SMS versturen) en als je die kunt delen, kan ik de opzegging voor je in orde maken. Je kunt in de maand opzegtermijn dan bij je nieuwe provider Nummerbehoud aanvragen en je nummer zal dan per 28-07-24 worden overgezet! 


Hoi @Lzn 

Wil jij eerder een nieuw toestel bij je abonnement, maar kun je nog niet verlengen? Odido heeft de oplossing:  Early Renewal. Met deze service  bestel je al een nieuwe telefoon als je huidige contract pas 3 maanden loopt. Handig als er net een super mooie nieuwe telefoon is uitgekomen of als je jouw telefoon hebt laten vallen.

 

Zo werkt het

Early Renewal is heel eenvoudig. Je vraagt nu een nieuw 1- of 2-jarig abonnement aan, in combinatie met een telefoon. Dit nieuwe abonnement gaat pas in nadat je huidige abonnement is afgelopen maar de telefoon bij het Early Renewal-abonnement ontvang je direct!

Je huidige abonnement inclusief toestelbundel loopt dus gewoon door tot de einddatum van het contract. Als je huidige abonnement is afgelopen, gaat je in je Early Renewal afgesloten nieuwe contract in. Je kunt dan niet nog een keer een nieuw toestel uitzoeken. Je moet dus extra lang met het toestel dat je bij je Early Renewal uitzoekt doen.

Let op: Odido rekent eenmalig €71,12 voor deze service. Maar dit scheelt je dus afkoopsom van je abonnement en je krijgt ook de providerprijs voor je nieuwe toestel!

 

Dit kun je niet online bestellen, maar wel bij de klantenservice of in een winkel.


Dat is een nog betere oplossen @eric 👍


Super bedankt voor de informatie!!

Echt heel duidelijk. Ik wil er even nog mee wachten. Ik wil niet aan een abonnement zitten @eric maar die optie is wel heel handig idd. En goed om te weten. 
 

Bedankt allemaal!


Reageer