Beantwoord

Zyxel T-50 maxmimaal aantal wifi clients bereikt

• 19 July 2023
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

Sinds 3 dagen merk ik dat mijn wifi regelmatig wegvalt, dit is overigens na ingebruik name van mijn OnePlus Nord 3. Ik dacht eerst dat het aan de telefoon lag, maar bij nader onderzoek vermoed ik dat ik het maximum aantal wifi-clients (32) bereik op sommige momenten van de dag. Even los van de discussie of dit teveel clients zijn, is dit te verhogen? In de ZYxel T-50 kan dit niet, daar kun je naar max. 32. Zijn er nog alternatieven of is dit anders op te lossen? Ik werk overigens al met bedrade AP's, maar die tellen volgens mij ook mee qua clients die er gebruik van maken.

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 19 July 2023, 07:59

Bekijk origineel

4 reacties

Hi @Raybus

Het Maximaal aantal clients van 32 is per band. Je kan dus 64 clients te gelijk verbonden hebben verdeeld over de 2.4Ghz en 5Ghz.

Ik zie wel dat de meeste van je clients het meeste zijn verbonden met de 2.4Ghz en daarbij vaak slechte coverage hebben van de wifi van het modem. Dat verklaard mogelijk waarom ze regelmatig de verbinding verliezen. 

Gezien je aangeeft ook eigen AP’s te hebben raad ik aan om of het wifi van het modem te gebruiken of de Wifi van de AP’s die je door het huis hebt staan. Maar niet beide tegelijk. Zet dan de wifi van het modem uit zodat je devices alleen verbinden met de AP’s. 

Je kan natuurlijk ook altijd Wifi Plus nemen zodat je het Wifi van het modem kan uitbreiden 😉

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/wifi-plus 

Hallo @Sven-Odido 

Hier eenzelfde probleem. Veel wifi clients, voornamelijk 2,4GHz IOT devices. Verder een zooi aan smartphones, laptops, tablets etc. Dus aan die max. 32 clients op de 2,4GHz band kom ik wel. Hierdoor dus ook vaak wegvallende verbinding.

Je adviseert @Raybus om wifi plus te nemen. Betekent dit dan dat je per acces point 32 clients op de 2,4GHz band kwijt kunt? 

Zo niet, heb je nog tips om mijn cliënt bereik uit te breiden, zodat ik niet belemmerd wordt door de 32 cliënt limit?

Alvast bedankt!

Hallo @Sven-Odido 

Je adviseert @Raybus om wifi plus te nemen. Betekent dit dan dat je per acces point 32 clients op de 2,4GHz band kwijt kunt? 

Jaa je kan per Access Point 32 clients aansluiten per band, 

Top, ik heb destijds een extra accesspoint er bij gekozen, kreeg 'm toen een tijd niet aan de praat.. zal er weer eens tijd in steken.

Bedankt in ieder geval!

Reageer