Skip to main content

Uitval van het WAN signaal

  • 19 September 2023
  • 34 reacties
  • 253 Bekeken

Enkele malen per week valt het het internetsignaal uit maar is ook TV kijken en bellen niet meer mogelijk.
Deze situatie is nu al enkele maanden gaande (sinds de omzetting naar T-Mobile thuis in mei van dit jaar) Bij uitval geeft het modem (Zyxel T50) aan dat er geen WAN signaal is (geen brandend lampje bij het wereldbolletje). Dit is een zeer storende situatie temeer omdat daarna ook vaak de TV-Box opnieuw opgestart moet worden. Zojuist (sept. 19 ongeveer 14.30 uur) lag het signaal er weer eens uit. Betreft het hier een onderbreking van het signaal dat door Odido wordt aangeboden of is er iets anders aan de hand? Voor alle zekerheid, het betreft postcode gebied 3421CM.
PS! Het betreft een DSL aansluiting!

Eerlijk gezegd had ik dat al geprobeerd maar dan is het resultaat de melding: geen resultaten gevonden.
Kan ik nog andere pogingen ondernemen? (Ik zie ook geen NOS app meer want volgens mij gebruikte ik die op de vorige Mediabox - maar misschien vergis ik  me…!). Groet, HanL

 


Ik denk dat dit de verkeerde zoekbalk is, je moet naar de tab Apps gaan en niet in de algemene zoekbalk want dan zoek je op programma's @HanL. Ik heb geen Mediabox thuis staan maar mijn collega gaat vanavond of morgen een foto voor je maken als je het nog niet gevonden hebt! 


Gelukkig ben ik afgestudeerd in de informatica 😅 dus is het vinden van een tab Apps (zie foto) geen probleem (tenzij er nog een verborgen tab Apps is…!). Verder de zoekbalk gebruikt zoals aangegeven in foto 2. Ik verneem graag van de collega als er nog andere zoekmogelijkheden zijn, maar via de tab
Apps werkt het in ieder geval bij mijn Mediabox niet…!
Hartelijke groet,
HanL

 


Ik heb zojuist een filmpje ontvangen @HanL, hopelijk kom je er zo uit!

Filmpje is te downloaden via: https://we.tl/t-XZsuQ61rd9

 


Dank aan de betreffende collega voor het filmpje echter heb ik tot nu toe exact dezelfde handelingen uitgevoerd als uitgevoerd op het filmpje (zie ook de foto’s van mijn vorige bericht) maar helaas zonder het gewenste resultaat. Geen idee waarom de app ‘teletekst’ niet wordt gevonden. Zijn er nog andere trucs (en dit is misschien meer een vraag aan de community) om via de zoekbalk de app ‘teletekst’ naar de Mediabox te downloaden?
Groet,
HanL

Filmpje is te downloaden via: https://we.tl/t-XZsuQ61rd9


Dat is erg vreemd @HanL, ik weet geen andere manieren, dit zou moeten werken. Kan je eens kijken of je wel andere apps kan zoeken met de zoekfunctie? En wellicht NOS Teletekst invoert? 


Beste Tommie,

Nog even terugkomend op het filmpje (https://we.tl/t-XZsuQ61rd9) inzake het installeren van de
Teletekst app. Op het filmpje zie ik dat zowat bij elke letter die wordt ingetikt er al applicaties in beeld verschijnen die gerelateerd zijn aan de letter (of de letters)…! In mijn geval als ik begin met de letter ‘t’ van teletekst verschijnt er in beeld al de melding ‘geen resultaten gevonden’ en dat blijft zo ook als ik het volledige woord ‘teletekst’ heb ingetikt. Het lijkt wel of het zoeken naar apps is geblokkeerd. Is er mogelijk sprake van een instelling van de Mediabox die niet correct functioneert?
Groet,

HanL


Dat is erg vreemd @HanL, ik weet geen andere manieren, dit zou moeten werken. Kan je eens kijken of je wel andere apps kan zoeken met de zoekfunctie? En wellicht NOS Teletekst invoert? 

Ook andere apps zoeken lukt niet want reeds na het intikken van de eerste letter verschijnt de tekst ‘geen resultaten gevonden’. Het intikken van de letter ‘N’ van NOS is al voldoende om de melding ‘geen resultaten gevonden’ te laten verschijnen. Trouwens bij de vorige Mediabox werkte e.e.a. wel dus moet het ergens een instelling zijn van de Mediabox. Misschien een reactie vanuit de community?
Groet,

HanL


@HanL Normaal gesproken zou Teletekst er standaard op moeten staan, dus het is sowieso gek dat deze en nog veel meer apps niet zichtbaar zijn. Ben je wel ingelogd met een Google-account? Dat is wel nodig om een app uit de Play Store te downloaden?


Reageer