Skip to main content
Beantwoord

geen internet via modem, wel via wifipunt

Ik heb iets heel raars in mijn Klik&Klaar setup. Als ik namelijk met die wifi verbonden aan het modem, dan heb ik geen internet, maar zodra ik verbonden met met het extra wifipunt dan heb ik wel internet? Als ik het modem herstart en dan verbonden ben met wifi via het modem, dan heb ik tijdelijk wel internet maar na 8 (?) uur heb ik dan geen internet meer, dan moet ik verbinden met de wifi via het extra wifipunt. Hoe kan ik dit oplossen?

Extra info:

MODEM:

• Modelnaam: Zyxel NR5307
  • Serienummer: S240Z22022493
  • Firmware: V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528
  • 2.4GHz en 5GHz beide enabled

WiFi access point:

• Modelnaam: Zyxel WX5600-T0
  • Serienummer: S240Y39020056
  • Firmware: V5.70(ACDW.0)b13
  • 2.4GHz en 5GHz beide enabled

Exact de installatiestappen gevolgd om het wifipunt toe te voegen aan het netwerk. 

Beste antwoord door enettekoven

Hi Walter,

6 dagen sinds de firmware update geen problemen meer gehad en het modem niet meer hoeven herstarten! Firmware update heeft dus voor mij het probleem verholpen.

Bekijk origineel

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 8 mei 2025

Hoi ​@enettekoven, goed dat je dit aankaart.

Dankjewel voor je heldere uitleg en de extra gegevens, dat helpt enorm! Dit probleem is inderdaad bekend bij de B7 firmware van de Zyxel NR5307 in combinatie met de Zyxel WX5600 wifipunten. De oplossing hiervoor is het modem te upgraden naar de meest recente firmwareversie. De upgrade loopt as we speak! Hierna zou het probleem direct verholpen moeten zijn en blijven zowel het modem als de wifipunten stabiel online. Kan jij het wifipunt rebooten nadat de update is uitgevoerd en controleren dat alles goed werkt? Alvast bedankt!

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 383 reacties
  • 8 mei 2025

@Tommie van Odido Waarom had deze gebruiker nog geen b11 firmware? Deze firmware update naar b11 loopt toch al enige tijd (een maand of zo?)

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 9 mei 2025

Dat klopt inderdaad ​@walter.v.l, er zijn alleen nog een paar met de B7 firmware waar ze nog mee wachten. Uiteindelijk moeten die ook overgaan op de nieuwste firmware. Dit komt omdat de lage frequenties nog in gebruik zijn op de B7. 

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 383 reacties
  • 14 mei 2025

@enettekoven Firmware update ontvangen en nu wel stabiel internet?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 15 mei 2025

Hi Walter,

6 dagen sinds de firmware update geen problemen meer gehad en het modem niet meer hoeven herstarten! Firmware update heeft dus voor mij het probleem verholpen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen