Ik zie nu dat dit probleem allang bekend is en zelfs opgelost in een andere thread.
@Sven-Odido Wil je de firmware update ook uitsturen naar mijn router? Alvast bedankt!
@OdidoPiet : Twee tips: zorg dat je klantnummer is ingevuld in je profiel, dan kunnen ze zien naar welk modem ze moeten pushen. En haal het ‘Odido’ uit je gebuikersnaam weg, daar houden ze niet van.
@henkdeleeuw bedankt voor je reactie!
Volgens mij is mijn klantnummer ingevuld. Ik heb het profiel aangemaakt terwijl ik met een medewerker van Odido telefoneerde. Als het zo niet goed is hoop ik op een reactie van Odido.
Omdat ik aan de telefoon was heb ik niet lang nagedacht om een goede gebruikersnaam te vinden, die nog niet ingebruik was. Ik kan me voorstellen dat ze Odido in mijn naam niet waarderen, en daarom heb ik zojuist geprobeerd het aan te passen in mijn profiel, maar dat lijkt niet mogelijk.
Ik zou graag een bevestiging van Odido willen dat ze de firmware update gaan uitvoeren.
Die bevestiging krijg je vanzelf als ze je bericht oppikken.
Waarschijnlijk gebeurt dat ergens in de loop van maandag.
Het kan nuttig zijn om @Tommie van Odido ook even te taggen (bij dezen).
@Tommie van Odido Kun jij deze vandaag oppakken? Thanks!
@OdidoPiet De update komt eraan!
Hi @OdidoPiet, ik heb je op de versnelde lijst gezet! De firmware zal spoedig geupgraded worden.
Hoe kan ik de firmware van de Zyxel bijwerken? Ik heb een Remarkable die geen verbinding wil maken, maar het verder wel overal doet. Ook bij de Zyxel lijkt alles goed ingesteld. Ik kreeg het volgende verzoek van de helpdesk van Remarkable:
Some affected customers have reported that reaching out to their ISP (Internet Service Provider, i.e. Odido) and requesting them to push a new firmware version to the Zyxel router has resolved this issue.
I would recommend contacting your ISP (customer support / or leave a message on the consumer forum) and request to be added to a list of customers being pushed to the new firmware version with priority.
Hopefully, this can solve the issue. We understand that the resolution process has taken longer than anticipated, and we sincerely apologize for any inconvenience this may have caused.
Beste Odido, ook ik heb dit probleem en zou graag de nieuwste firmupdate krijgen (B10) zodat ik mijn remarkable 2 kan verbinden.
@Wendy en Erik Kemper Ik los het graag voor je op, ik heb je meteen op de lijst gezet! Ik verwacht dat je de update morgen in de loop van de dag zult ontvangen.
@Tommie van Odido Kun jij deze vandaag oppakken? Thanks!
@OdidoPiet De update komt eraan!
Kun je mijn router ook updaten? Ik heb problem en met koppelen met een nieuwe google deurbel
Hi @Enzo1993, alle modems zijn up to date.
Over welke deurbel gaat het precies? Speur ook eens rond op de Community, er zijn veel topics over bepaalde deurbellen die moeite hebben met de Zyxel en/of Wifi 6/WPA-3 en daardoor een omweg nodig hebben om een verbinding tot stand te krijgen.
@Tommie van Odido Hoi Tommie,
Helaas tot op heden geen van de opties heeft gewerkt, van verbinden met hotspot op mijn telefoon tot het wijzigen van mijn routerinstelling en het opzetten van een nieuw guest netwerk.
Het betreft de Goolge Nest Doorbell (op batterij).
Wat zijn volgens jou de meest succesvolle opties om dit apparaat te connecten met mijn wifi? Heb zowel het 2.4 als 5 kanaal geprobeerd (in ieder scenario, dus 2.4 uit en 5g aan en andersom), UPnP aan/uit gezet, LAN IPv6-modus aan/uit gezet en beveiligingsmodus staat op WPA3-SEA/WPA2-PSK.
Heb je de Nest al eens volledig gereset @Enzo1993? Daarna zou de hotspot work-around moeten werken!
1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord.
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.
Heb je de Nest al eens volledig gereset @Enzo1993? Daarna zou de hotspot work-around moeten werken!
1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord.
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.
Hoi Tommy,
- router is gereset
- hotspot is aangemaakt met dezelfde credentials als mijn wifi voorheen
- verbinden mislukt
- vervolg kan ik dus niet doen.
Eindstand, nog steeds geen verbinding met de deurbel.
Ik ga hem retourneren, vermoed dat het aan Google (of dit apparaat) ligt. De hotspot van mijn iPhone heeft niets met jullie de router te maken, in dit geval had hij dus gewoon verbinding moeten maken.
Duidelijk, dank @Enzo1993 en succes!