TV kijken via de Odido TV App op mijn iPad via een VPN verbinding lukt (nadat Odido klaarblijkelijk extra beperkingen heeft doorgevoerd) niet meer. Ik gebruik SurfShark voor de VPN verbinding en heb alle protocollen geprobeerd (OpenVPN UDP, OpenVPN TCP, WireGuard en IKEv2).
Het advies van Odido is “kijk zonder een VPN verbinding”, wat voor mij geen oplossing is omdat ik veel onderweg ben in Nederland en openbare wifi netwerken veelal onvoldoende veilig zijn. Ook als ik in Nederland ben en via een NL VPN Exit Point verbinding maak krijg ik foutmelding: ‘You are not in a copyrighted geographical location (232196)’ wat feitelijk onjuist is. Het lijkt erop dat de beveiligingskraan (veel) te ver is dichtgedraaid door Odido
- Wat zou ik in SurfShark anders moeten configureren om toch TV te kunnen kijken vanuit Nederland?
- Zijn er andere VPN diensten die eventueel wel werken om vanuit NL via VPN TV te kunnen kijken bij Odido?
- Wat is er nodig voor Odido om de te strenge geo-beveiliging tegen het licht te houden?
(ik heb uitvoerig gezocht op de Community, maar geen oplossing gevonden voor het TV via de Odido TV App via een VPN verbinding, vandaar dat ik de vraag nog een keer stel).